Tottenham mot Manchester City

Turnering: Premier League
Når: 14. mai 2024 kl 21:00
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: Chris Kavanagh
TV: V Sport PL 1

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro - Romero - Dragusin - van de Ven
Sarr - Bentancur - Maddison
Kulusevski - Son - Johnson

Innbyttere: Austin, Emerson, Skipp, Højbjerg, Santiago?, Lo Celso, Gil, Moore, Scarlett
Skadet: Forster, Sessegnon, Solomon, Udogie, Werner, Davies, Richarlison, Bissouma
Usikker:
Utilgjengelig:

Motspiller å se opp for: Alle
Forventet resultat: 1-3 (Romero)

Arkiv med Tottenham mot Manchester City-kamper

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/tabellkonkurranse (oppdatert t.o.m. PL runde 36, 2 kamper i FA-cupen, endelig resultat i FA-cupen, 1 kamp i Ligacupen og endelig resultat i Ligacupen)

#Tottenham #Manchestercity #TottenhamManchestercity

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Årets siste hjemmekamp, på tross av at spillerne gikk "æresrunden" på stadion på lørdag (til enkelte Ars*-supporteres store frustrasjon). Kan ikke si jeg har veldig med forhåpninger. Beste sjansen vi har tror jeg er om City scorer først for så å gå helt i dvale - og at vi scorer mot slutten av kampen.

EDIT: Om Villa vinner i kveld eller vi avgir poeng i denne kampen så er fjerdeplassen i praksis umulig. Vi trenger dog ett poeng for å sikre femteplassen. Det er vesentlig større sjanse for at det poenget kommer mot Sheffield United enn mot Manchester City.

Ofte litt merkelig på slutten av sesongen. I går ble feks Arsenal veldig nervøse som preget deres prestasjon. Kun en dødball eller en tilfeldighet unna at de avgir poeng. City er ikke immune mot den slags de heller - selv om de har mer erfaring til å håndtere presset. De er også veldig nære skadefrie.

Jeg tipper vi kommer til å gå ut i 100. Så får man se om City straffer oss fordi vi blir for åpne. Uavhengig av hvem av Skipp og Dragusin som starter har vi også en klar svakhet i en posisjon. Vi har også veldig lite å sette inn. Går vi ut i 100 så kommer vi til å gå tomme til slutt.

Større sjanse for at vi taper 5-0 enn at vi vinner etter mitt syn, men ingenting er umulig i en fotballkamp. Og det laget vi stiller i morgen er fortsatt spiller for spiller teoretisk sett veldig bra. Merkelig nok.

Tipper kampen i kveld vil ha litt å si for innsatsen i morgen.

Cuti enig - men samtidig kan det slå ut begge veier. Som @Schism sier så kan det slå ut i form av at man blir nervøs og spiller dårligere om man fremdeles har sjansen. Om ingenting står på spill så kan man mentalt allerede ha tatt ferie og spille dårligere av den grunn. Og vice versa i begge tilfeller.

Nå blir vel Cuti konspiratorisk, men tror ikke kampen i dag har noe å si for hvordan vi fremstår mot City. Siste hjemmekamp mot det beste laget tror jeg gir all den motivasjon man trenger. På samme måte som jeg ikke tror vi nødvendigvis bare valser over Sheffield United i siste selv om de ikke har noe å spille for. Derimot kan jeg se at vår motivasjon til den kampen kan påvirkes av om vi har noe å spille for.

Veldig lenge siden jeg mener vi har manglet noe på "innsats".

I en perfekt verden så spiller man selvsagt på 100% uavhengig av om man har noe å spille for eller ikke.

Men skulle Villa vinne i kveld så har jeg full forståelse for om vi spiller på 98% tirsdag og taper mot City.

En kamp som vanligvis passer oss godt. De gir masse kontringsrom, da de også liker å stå høyt. Romero har brukt å temme Haaland ganske bra også, men blir spennende å se.
    Tipper uansett Aston Villa slår Crystal Palace i siste runde, så helt greit om City får poengene her så lenge gutta blør for drakta og gir de kamp.
    Vil ikke se en triumferende rød buss igjennom London til helga.

Hjelper bare litt å temme Haaland når de i tillegg har Foden, Alvarez, De Bruyne, Silva og Rodri 😁

I deres forrige kamp scoret vel også Gvardiol to...

Knut
    Hater å si slikt, men kanskje greit at han ikke får spilt nå 😮 Satser på at hele neste sesong blir som starten på denne 🙏

Håper VDV starter på venstreback. Har sagt det de 3 siste kampene, da fyren er målfarlig fra distanse.

don't bring a knife to a gunfight!
    Det er sånn jeg føler det om denne kampen. Vi går til krig med en ødelagt boksåpner.
    Og om vi på mirakuløst vis skulle vinne, så er vi kapable til å tape siste kamp.
    Tror det her bare handler om å tape med verdighet.

John_chef Hehe, får håpe vi går amok med boksåpneren i starten av kampen. Sånn at vi får nyte litt av kampen ihvertfall.
      Fortsatt mulighet for 4.plass, men vi tåler ingen tap og Villa må tape. Vi ligger 8 mål bak Villa. Det klarer vi ikke å ta igjen på de siste 2 om de spiller uavgjort f.eks. i siste kamp.

Aston Villa har 68 poeng | kan maks få 71 poeng (målforskjell 20)
      Tottenham har 63 poeng | Kan maks få 69 poeng (målforskjell 12)

Jeg driter i Arsenal og håper vi vinner i kveld. For oss som klubb er det svært viktig å vinne uansett motstander og selv om det vil hjelpe Arsenal til å bli seriemester. Vi må tenke på muligheten til Ch.league..uansett om sjansene er små..

Helt enig med Ange:

– Det er et enkelt premiss. Jeg bryr meg ikke om det at andre kan tenke annerledes. Jeg hadde hatet om folk trodde vi gikk ut på banen uten et annet mål enn å måle oss mot en topp motstander og kanskje vinne en fotballkamp. Hvordan skal vi noen gang bli et lag som vinner ting om vi gjemmer oss i de store kampene, spør Tottenham-manageren.