Har ingen anelse om kilden, men han har spilt mot oss i Champoins League, så vi har jo sett noe til han. Virker lovende synes jeg!

Har ikke bitt meg merke i han, men det kan jo være min feil. Ut i fra kun å lese kjapp "historie" på gutten ser jeg ikke hva han skal bidra med. Er det noe vi ikke trenger er det en hvb som er - "så der". Det har vi fra før av.

4 dager senere

Stadig sterkere rykter om denne mannen og januar nå. Kan ikke si jeg heller bet meg merke i høyrebacken til Sporting de to kampene vi spilte mot de, men herlig å lese at vi ønsker å forsterke denne posisjonen. Noen som har mer kjennskap til denne spilleren?

Bra omdømme. Riktig alder. Kan ikke noe mer, men den type spiller vi bør se etter.

Dumfries er for meg for endimensjonal. Vil ha bedre fotballspillere - selv om akkurat nå er alt ei oppgradering av Emerson.

Ser at noen av de aller største klubbene også linkes til Porro, noe som er et kvalitetsstempel i seg selv. Ser også at han har vært i City-systemet som ung så det bør også være positivt med tanke på skoleringen og at han faktisk har bodd i England før.

Tror faktisk det er avgjørende for sesongen at vi klarer å forsterke denne posisjonen.

en måned senere

Vi skal prøve alle mulige slags bud frem mot deadline før vi til slutt må erkjenne at enten må vi betale prisen Sporting bestemmer, eller så blir det backupløsningen. Denne gata har vi gått ned før 😅

Redusert bud + Europris-versjonen av Porro i retur. Can’t make this shit up!

Heldigvis ingen andre klubber som driver på slik.

Var ikke ment helt seriøst fra min side, er jo blitt mer en artig stereotypi hele greia.

Men for å være seriøs; Sporting har vært ettertrykkelig klare på hva som er aktuelt. Pay up eller gå videre.

Tja, om vi på magisk vis til slutt skulle klare å offloade feks Emerson som en del av denne dealen er det bare å si well played, uansett hvor nærme utkjøpsklausulen vi ender 😅

Vi ender vel opp med Serge Aurier på lån

Dougie

Blir en gammel diskusjon. Jeg skal ikke påstå at jeg vet alt om forhandlinger, men jeg tipper jeg er blant de her inne som har forhandlet mest - og da for summer ikke helt ulikt det Porro vil koste.

Vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt «dette koster X og sånn er det» før man blir enige om Y 3 uker senere.

Og selv de gangene man ender opp med å betale X så gjør man ei vurdering om man ikke allikevel kan prøve seg på å få ned prisen.

Her inne virker det noen ganger som at 45m 01.01 er bedre enn 43m 31.01. Forenklet selvsagt. Risiko for at man mister spilleren osv. Sier ikke at du tilhører denne gruppen.

Noe annet er hvor trygge vi faktisk er på å få solgt noen. At vi ønsker å «kjøpe» oss tid på den måten.

Ikke at jeg dermed mener alt vi gjør er så perfekt. Umulig for meg å si, men tviler på at det er så håpløst som noen skal ha det til.

Når det gjelder businessdynamikk generelt, er jeg på tynn is. Greier knapt å prute i land det er ren skikk og bruk 😅

Men det som slår meg som annerledes her er at Sporting hverken ønsker eller trenger å gjøre en deal.

Klubben er så veldrevet at de til en enhver tid har flere gode salgsobjekter. Selger de ikke Porro nå, kan de lett sope inn penger på en annen spiller til sommeren.

Dougie

Meget mulig. Slikt er relevant. Lyon og Aulas er visstnok kjent for å si en pris og det er det.

Samtidig vil det overraske meg om ikke så grunnleggende ting er vel forstått av Paratici og Levy (uten at jeg kan vite - jeg har truffet på til dels «kjente» personer i forretninger som jeg ikke synes er spesielt mye smartere/bedre enn vanlige folk - selv om deres rykte er at de er det).