Jeg forstår selvsagt de som mener vi mangler en "terningkast 6" sentralt. Højbjerg blir aldri en "6'er", men på samme måte som folk som Milner og Henderson startet rundt 20 kamper for Liverpool i ligaen da Liverpool var som best - så er det rom for noen 4-5ere også. Højbjerg gir oss mye av det samme. 100% innsats, villig til å krige, ikke redd for ansvar, lederskikkelse, omtrent aldri skadet, klager aldri, god på hode osv.
Han har også en sabla bra motor selv om han løper rart. Ikke tilfeldig at det er Højbjerg som plutselig ender opp som vår fremste mann med ballen på slutten mot Wolverhampton. Han har kapasiteten fysisk til den slags. Tror også under Conte at han vil utvikle seg til å skåre litt mål. Han har et OK skudd og under Conte er det gjerne han som følger med i angrep under kontringer. Han vil selvsagt aldri bli en Lampard, men tror han fort vil nå 4-5 mål.
Jeg tror Bissouma og Skipp har høyest potensial hos oss. Så håper jo egentlig at de vil "spille ut" Højbjerg, men med så mye kamper som vi skal spille vil selv vårt "fjerdevalg" spille mye. Er det mulig i så fall å finne et bedre fjerdevalg enn Højbjerg? Og på ingen måte umulig at han igjen vil være vår beste CM sesongen sett under et.
Jeg er veldig veldig fornøyd med de fire vi nå har. Og da Conte vant ligaen med Chelsea var det Kante og Matic som spilte der. Kante har vi ikke, men hva gjelder typer ligner de veldig på de fire vi har nå. Bentancur er jo egentlig bare en tynnere versjon av Matic. Kante var ganske unik, men alle våre har litt Kante i seg.