Hva betyr det å ofte slå feil?

Han bommer sjelden. Å ligge på rundt 90% er veldig solid. Han slår mye fremover og i perioder for Danmark har han hatt en del målgivende også.

Så er ikke poenget mitt å påstå at han er en veldig god pasningsspiller, men å si at han har noen særlig svakhet der er etter mitt syn veldig feil. Og all statistikk støtter den påstanden.

Det å slå feil der andre topp midtbanespillere ikke gjør det. Statistikken gir meg absolutt ingenting.

Vi er enig om at Højbjerg er en toppspiller om ikke annet.

CWaddle mulig jeg var litt for rask på avtrekkern, men jeg har et halmstrå her «Skulle jeg valgt én klubb som favorittlag, ville det vært Arsenal» sier RS til Aftenposten.

For øvrig har jeg stor sans for Højbjerg!

7 dager senere

Små ting han heletiden gjør. Bryter ballen, skjermer defensivt, slår ballen fremover og løper etter osv.

Nei - han er ikke Dembele. Ikke spesielt elegant, men hadde han løpt like stilig som Bentancur klarer jeg ikke la være å tenke at han ville vært mye høyere verdsatt.

Jeg synes Højbjerg har spilt sin beste fotball så langt denne sesongen, og muligens vært vår beste. Krige har han alltid gjort, men har savnet litt tilstedeværelse med ballen i beina. Det har vi virkelig fått se indisse kampene.

En av de første navnene på blokka sånn jeg ser det. Er kanskje ingen Ferrari men man trenger en Hilux også.

Hadde han litt bedre til å slå pasninger hadde han vært verdt nære 100m - en bedre versjon av Rodri mer eller mindre.

Passer etter mitt syn veldig bra til Conte. Conte som Mourinho (og Drillo) ser ikke etter å ha mye småspill sentralt. De vil ha folk som spiller enkelt og mye i fartsretningen. Det er i praksis Højbjerg. Defensivt må man tåle å gjøre litt av alt. Det er også Højbjerg.

Hadde selvsagt ikke skadet om han var bedre offensivt, men veldig få er gode på alt.

Så når han er i form liker jeg Højbjerg. Og i går så han lett ut. Litt som Kulusevski som også ser (for å være han) lett ut. Vil sikkert få formnedturer, men da trenger han heldigvis ikke å spille med den bredden vi har nå. Litt som Bentancur som ikke nå er dårlig, men ikke helt toppform heller.

Højbjerg er fantastisk. Spørsmålet er hvem som skal spille sammen med ham når Bissouma kommer i form og Skipp er skadefri.

Cuti
    Jeg holder fortsatt Bissouma/Skipp som den midtbaneduoen med høyest tak pr nå. Men det forutsetter selvfølgelig at Skipp finner tilbake til det momentumet han hadde før skaden.

Højbjerg var god for et år siden også. Men de stegene han har tatt siden da tilsier at han er nær uunnværlig for oss sånn vi spiller nå. Tipper han med rette er et av de aller første navnene på blokka når laget settes opp.

Skipp er spennende han. Dessverre alt for mye skadet til å ha fått vist noe som helst i PL hittil. Kun glimt. Men ingenting er bedre enn om han klarer å kvitte seg med alle skadene og viser god progresjon de gangene han får slippe til.

Potensialet til Skipp er enormt. 100% enig i at Højbjerg er uunværlig slik ståa er nå, men ikke sikker på at det hadde vært sånn hadde Skipp holdt seg skadefri i vinter. Får nesten bare vente å se an hvor han står nå, men virker som Conte er stor fan.

Bissouma fra Brighton er en skikkelig edderkopp - flytter beina betraktelig raskere enn Pierre imo. Så spørs det hvordan han passer inn hos oss.

Tenker de får kjempe med Bentancur om den andre plassen. Højbjerg er bankers.

Synes det er verd å nevne at Højbjerg blei mye bedre etter Bentancur kom inn. Så det har mye å si hva slags midtbanekonstellasjon hver enkelt spiller til en hver tid opererer i. Det er nå mitt syn. Det Højbjerg gjør bedre denne sesongen er at han slipper ballen fortere og sikrere. Nok en gang etter min mening

Jeg må si det er bra med sikring på sentral midtbane. Det er en laaaang sesong, og det blir skader og dupp i form til tider.

Det er også et mesterskap i slutten av november. Spennende å se formen på spillerne etter det.

Madball Helt klart. Å få en god makker sentralt er ofte avgjørende når man spiller i tospann. Og spesielt når man ikke har en 10’er foran seg i tillegg. Så Contes system og Bentancur er definitivt medvirkende årsaker til at Højbjerg nå har nådd nye høyder.

23 dager senere