- Redigert
OsvaldoArdiles
Og hans type spiller. Sett på som ryddegutt. Dog så mye mer etterhvert Dragningen som Neymar og øser inn gåller
OsvaldoArdiles
Og hans type spiller. Sett på som ryddegutt. Dog så mye mer etterhvert Dragningen som Neymar og øser inn gåller
Mot Leicester var han egentlig alt. Og hadde han hatt et annet navn og omdømme enn Højbjerg ville folk rost han opp i skyene.
92% pasningssikkerhet. Nydelig raid som førte til mål. Lederskikkelelse som helt opplagt hever resten (selv om han ikke akkurat er Roy Keane - så er han sannsynligvis det beste vi har). Våken defensiv omtrent heletiden. Eneste han mangler litt er noe hurtighet - som gjør at han kan bli fraløpt i overganger spesielt. Så er ingen perfekte og ganske vanlig egentlig at sentrale midtbanespillere mangler litt hurtighet.
Første gang jeg så Højbjerg live. Jeg har vært fan før også, men ble ikke akkurat mindre av den kampen. Så tenker man litt at dette er bare Højbjerg i veldig god form, men av utespillere er det vel ikke spesielt kontroversielt å si at han har vært vår beste siden Mourinho kom? Folk som Kane og Son har hatt helt tydelige svake perioder - det har ikke Højbjerg. Og bryter man periodene opp i mindre deler vil jeg si Kulusevski har vært vår beste siden hans ankomst og med Dier, Højbjerg, Romero og kanskje Bentancur tett etter.
Så vil Højbjerg garantert få en svakere periode (og da vil klagesangen komme), men han er faktisk bare 27. Og spillere av hans type blir ofte bedre og bedre opp og forbi 30. Spiller han som mot Leicester "fast" er han faktisk blant de håndfull beste midtbanespillerne i PL. Han er ikke helt der enda, men ganske sprøtt at han i det heletatt er så nære.
Jeg var skuffet da vi solgte KWP. Og jeg trodde egentlig som de fleste andre at Højbjerg mest skulle være en som ga Mourinho litt "tøffhet", men så langt har han vært så mye mer. Måtte det fortsette.
Noen som vet hva som feiler dansken? Gjerne Romero også hvis noen sitter på info. Synes det var veldig spesielt at de var borte
Blir interessant å se hva slags summer vi snakker om.
Ikke dumt hvis Højbjerg og Winks betaler for Maddison.
Med Benta ute nesten halve neste sesong, (siste anslag jeg så er november) hadde det vært greit å beholde Højbjerg. Kontrakt til 25 også. Særlig også hvis de hjemvendte skal vekk. Men assa, Bissouma, Sarr og Skipp er ikke ille det heller.
Vi har Sarr og Skipp
Enig i at skaden til Bentancur gjør det litt «kinky», men blir veldig dyrt å beholde Højbjerg av den grunn hvis vi kan få en god slump (som vi nok gjør).
I praksis har vi da tre stk som dekker to plasser. Blir en til skadet blir det veldig tynt.
Så virker det som vi jakter enda en CM. Lavia er nevnt. Da ender man fort litt opp i motsatt problem i det Bentancur er tilbake.
Helt greit å selge Højbjerg dersom vi får gode penger. Vil tro at Bissouma skal ta en nøkkelrolle neste sesong nå som vi skal spille fotball igjen.
Fordelen til Højbjerg er at han kan spille som en av to sentrale i 4-2-3-1. Han kan spille som den dype i 4-3-3. Eller som indreløper i 4-3-3.
Samtidig så er han opplagt ikke den kjappeste i beina - både med og uten ball. Skal man presse høyt samtidig som man har spillere som Son og Kane i troppen blir det vanskelig med folk som Højbjerg lengre bak. Bentancur er heller ikke spesielt kjapp i beina. Ei heller Skipp selv om han er bedre på korte avstander. Sarr og Bissouma er mer atletiske, men begrenset hvor mye de kan kompensere for.
Totalt sett gir det all mulig mening å selge Højbjerg. Så blir det spennende å se om vi henter noen. Lavia hadde vært utrolig, men tviler på at det er mulig. Og som argumentert for tidligere er jeg ikke sikker på at vi trenger enda en unggutt. Spesielt ikke hvis det er en som da vil ta spilletid fra Sarr - som jeg virkelig håper vi gir mange sjanser i år. Da tror jeg totalt sett det gir mer mening å finne en «Milner» med kjappe bein som kan spille litt over alt når det kniper. Men det må være en som ikke koster skjorta selvsagt. Vet ikke hvem det kan være, men finnes vel noen rundt omkring. En Aursnes (før han ble etablert) egentlig.
Bytte ut Højbjerg med Ward Prowse som er både homegrown og solid på dødballer?
Selg Højbjerg om vi får ok penger og bruke Ndombele/Lo Celso sammen m de resterende t Bentancur er klar. Enten blomstrer den som blir værende og vi kan beholde han eller selges dyrere enn i dag. Om han kun får innhopp får man uansett ca like mye i January eller neste sommer...
Højbjerg er solid, men kan lett forbedres (tror æ)
Jeg mener Ward er litt oppskrytt, men i den rollen som jeg har beskrevet kan jeg se poenget.
Lo Celso høres det ut som det finnes kjøpere til, men Ndombele blir kanskje verre? I så fall kan timingen være god for å gi han en sjanse? Tenkte ikke på det, men liker den tanken Hawk.
Alle piler peker vel mot en midtbanetreer.
Bissouma, Sarr, Skipp, Bentancur, Maddison som den fremskutte + Ndombele på en slags redemption arc? Hadde ikke gjort noe det!
Ifølge ryktene enig med Atletico Madrid.