Ange Postecoglou on Dane Scarlett's return and whether Alejo Veliz could go on loan if another attacker signs:

"There are a lot of moving parts you're talking about there, mate. Good to get Dane back and obviously the loan didn't work out for him at Ipswich which is disappointing for him and disappointing for us because the reason we sent him out on loan was to get some game-time, rhythm and develop.”

”It hasn't worked out that way so made sense to bring him back. He is back training with us and becomes available from January 1st again.”

”Then it is up to him. He will stay with us until the rest of the season and we'll see how he trains and what opportunities may or may not come along, so we'll address those situations then."

[AlasdairGold]

6 dager senere

Ingen muligheter for et nytt utlån denne sesongen altså.

...as the 19-year-old has already played for two clubs this season, coming on for Spurs in the Carabao Cup in August, he cannot go out on loan again.

Kampene uten Son blir interessante, ihvertfall hvis det drøyer litt før Solomon blir klar.

Knut

Uten nye skader så er jeg ikke så bekymret for laget som starter, men benken blir nok rimelig tynn.

Antar Scarlett er ganske kampklar selv om han ikke har spilt så mye så har han vært involvert. Da ender Richarlison på vingen.

Tror det går fint. Og selv om Solomon og snart Maddison ikke umiddelbart kan spille fulle kamper kan de snart bidra.

Men kan ikke miste 1-2 spillere per kamp selvsagt.

Jeg tenker Scarlett først og fremst kommer inn for Richarlison i disse kampene. Litt "farlig" å flytte den hos oss med mest mål og flyt om dagene ut på vingen.

Nærmere bestemt så tror jeg at Gil, Richy og Johnson starter i morgen. Om Gil ikke fungerer tipper jeg Deki flyttes opp på høyre og Johnson flyttes over. Scarlett kommer evt inn for Richy mot slutten.

Mot Manu så starter fort vekk Solomon om Gil ikke leverer varene, gitt at han er klar.

Har forøvrig vært veldig stille rundt Veliz. Håper gutten er ok.

Scarlett kommer ikke til å starte så fremt ikke noe rart skjer, men sannsynligvis, hvis Richarlison er frisk, så vil det være Gil, Johnson eller potensielt Solomon som må ut - da må som du skriver Richarlison på vingen.

• Knut svarte på dette.

Schism man kan vel flytte Deki opp som ving? Gitt at han starter som midtbane, og slik beholde Richy i midten?

Knut

Ja. Finnes mange muligheter. Men da må Lo Celso og Bentancur være i stand til å spille mer eller mindre hele kamper. Skipp og Højbjerg samtidig bør vi prøve å unngå blir for mange minutter.

3 måneder senere

Dane Scarlett scored a hat-trick for England U20s during a 5-1 win against Poland in the Europe Elite League! 🎩

3 måneder senere

Godt å se at Dele har valgt en ok frisør igjen 😄

en måned senere

Blir trangt på benken nå som Richy nekter å dra. Tror nok Dane bør gå en plass han får spille for utviklingens skyld. Sunderland kan sikkert være ok.

Cuti Synes du henger svært mye av "problemene" i klubben på Richarlison? Kommer dette til å bli en gjenganger på forumet også kommende sesong, som i sommer og forrige sesong?

For min del ønsker jeg han en så god og skadefri sesong som mulig dersom han blir (som for alle våre spillere), og helst på det nivået han var på i desember til februar. Det hadde jo vært det beste for laget vil jeg tro.

Det er selvsagt et problem å ha en spiller til over 800 millioner på benken for en klubb som oss. Eller et vi blitt så rike at det ikke går ut over noe?

Hadde gjerne brukt de på en verdensklasse DM i stedet.

Cuti Ikke sikkert han sitter på benken om han er litt heldigere med skadene. Håper han lykkes 👍

Skjønner ikke greia med å dra frem Richarlison i hver eneste tråd. Var det ikke et problem at enkelte spillere manglet ambisjoner?

Scarlett skulle vel uansett alltid på lån. Burde kanskje vurdert en tur ned et nivå for selvtillitens skyld, men om han kan kjempe seg inn på Sunderland med en del spennende spillere rundt seg kan det bli spennende det.