Raskeste spiller i PL i følge enkelte målinger.

Noen synes 100 er mye for Kane. Hva med 50 for denne karen? 🤣

Veldig spennende spiller. Alltid en risk med så høy sum, men tror lett han er verdt penga.

Ekstrem fart og kan spille over hele linja offensivt. I tillegg ung og homegrown.

Ingen ekspert på han. Sett han spille noen kamper, men ikke tenkt så mye over han.

For meg er vi ikke i en posisjon til å bruke så mye penger på en med potensial "bare" fordi han er HG. Så er det klart med min begrensede kunnskap om BJ at han fint kan være det neste store. I så fall kjør på.

Derimot er vi fint i posisjon til å lete etter den neste BJ. Husker da vi var linket til Eze før han dro til CP osv. Vi trenger ikke etter mitt syn enda en dyr spiller i frontlinja. I alle fall ikke hvis Kane blir værende. Og skulle vi kjøpe en dyr mener jeg vi burde ha kjøpt en som er mer naturlig høyreving (selv om jeg har stor tro på Kulusevski er det ikke så feil å si at han er vår største usikkerhet - og i den posisjonen har vi egentlig ingen naturlig utfordrer).

Uten at jeg skal påberope meg å vite veldig mye om Johnson, så ticker han mange av boksene. Ikke minst er han prem proven og kan gå inn og ta en rolle over hele fjøla offensivt fra dag 1.

Det siste vi trenger er enda en «Gil» som må ha 2-3 sesonger på utlån før han er klar til nivået i toppen av PL.

Så er nok BJ mest aktuell dersom Kane blir solgt sånn jeg tolker ryktene. Da burde vi ha plenty med cash å handle for.

Cuti

Ikke enig i at det er det "siste vi trenger".

Liverpool på sitt beste hadde Salah - Firmino - Mane.

Deres "backup" var Origi og Minamino. Så kjøpte de Jota.

Hvor ofte får man det beste ut av "reserver"?

Helt strålende med utfordrere som kan ta plassen, men kjøper man noen som er etablerte allerede som "fjerdevalg" og kanskje til og med femtevalg fører det til mer frustrasjon enn hvis man gir folk som Solomon og lignende sjansen til å spille seg inn.

Beholder vi Kane mener jeg akkurat hva vi trenger en ny Solomon/Kulusevski som ingen forventer skal levere fra dag 1 (aller minst han selv). At vi kan prøve å finne den neste BJ eller Eze (like gjerne som Gil). De pengene vi sparer kan brukes i forsvar.

Så er jeg enig i at situasjonen er litt annerledes uten Kane. Og hvis BJ kan gli inn som "naturlig ving" på høyre som utfordrer til Kulusevski - så fint. Personlig hadde jeg heller valgt Olise, men ettersom jeg ikke kjenner BJ særlig godt blir det ganske spekulativt fra min side.

Som sagt så virker dette å være et alternativ om hvis Kane drar.

Spørs om ikke Levy øyner en god deal her!

14 dager senere

Chelsea skal ha alle, de....!
    Toddy har vel noe forretningsforbindelser i Saudi, og kan bruke dem til å avlaste spillere han ikke har bruk for lenger?

5 dager senere

Cuti Vi eier allerede Richy så tror ikke Levy er så dum at han kjøper han en gang til.

Cuti Dette blir fort en ny Ndombele hvis Levy putter nok penger i lomma hans.

Helt greit, ingen tro på at denne fyren blir den neste store.

40m er ikke mye merkelig nok i disse dager for en HG angriper.

Ser det er en del snakk om at Forest kan ta en spiller eller to i retur. Hvis det er noen vi ikke klarer å selge noe annet sted så kan jeg se at dette skjer.

Sett en del klipp siden vi ble linket. Får jo ikke vann i munn av det, men det er heller ingen måte å virkelig bedømme noen på.

Helt greit at han er HG, definitivt en fordel. Men han er ikke U21 noe Orban er (riktignok kun denne ene sesongen). Det betyr jo i praksis at akkurat i år kan Orban spille for oss uten å registreres og uten å påvirke kvotene våres på noen måte så om vi ikke blir kvitt spillerne våre kan vi ha en ekstra spiller registrert i tillegg til Orban i år, får vi inn Johnson så må naturlig nok en annen spiller ut. Siden Orban er U21 vil han i praksis kunne spille uavhengig av om vi har nok HG spillere i stallen. Kun en fordel denne ene sesongen men like fullt en fordel. Pluss lavere pris og mest sannsynlig et mye høyere tak på lengre sikt.