Pape Matar Sarr sin tråd.
Pape Matar Sarr
- Redigert
Tidlig å si selvsagt, men Sarr har sett ut som et supertalent de kampene han har fått slippe til.
Bør være førstemann inn på midta nå dersom Højbjerg eller Bentancur ikke kan spille utover vinteren og våren.
Han har hatt to gode innhopp og fortsatte i dag. Selv om han hadde to forferdelige pasningsfeil i dag, var han banens beste spiller for mæ... imponerte som ballvinner og som distributør av ballen. Synes au han har au en helt annen ro og oversikt enn Skipp. Håper og tror vi får se mye til han framover, Højbjerg og Bentacur kan ikke spille SÅ mange kamper og minutter som de har gjort siste året.
Har sett bra ut.
Virker som mange har glemt hvor utrulig bra Skipp så ut i 2 år før skadene riktignok.
cjmozart
Jepp. Var virkelig i ferd med å slå igjennom på aller øverste nivå han. Var jo også en av de første på blokka til Conte da han først tok over.
Litt som med Winks får han en langtidsskade på verst tenkelig tidspunkt. Utrolig surt. Så får vi bare håpe at Skipp nå ikke blir hengende rundt på benken i mange år bare fordi han er homegrown. Trenger nok å bygge seg opp igjen med et nytt utlån.
For å holde dette Sarr-relatert så ser potensialet hans mye større ut enn f.eks Skipp. Annet tempo og eleganse i kroppen.
Skipp tror jeg er ved veis ende hos oss. Nådde en slags «topp» høsten 21 midt under managerbyttet og før Conte fikk forsterket med Bentancur i januar.
Om han finner seg i å være med å fylle homegrown-kvota og være 5. valget sentralt så er det helt fint det.
At Skipp forsvant hadde vel ingenting med Bentancur å gjøre, men at han ble langtidsskada.
Ingen tvil om at Sarr akkurat nå ser ut som han er lengre fremme. Men ikke enig i at han isolert sett er et større talent. Skipp har alltid blitt omtalt som noe helt spesielt - både i Tottenhamkretser og på aldersbestemte landslag. Han trenger først og fremst å spille fotball. Mangler fullstendig rytme.
- Redigert
Tror ikke du husker helt rett nå. Skipp ble langtidsskadet like etter januarvinduet. Bentancur ble dermed kjøpt som en forsterkning før Skipp ble skadet. Skade eller ei så hadde han nok ikke fått så mange minutter utover våren uansett.
For meg ser Sarr ut som et mye større talent. Mer i forkant av situasjonene og beveger seg bedre. Fint steg. Herlig å ha et sånt talent i troppen. Årets unge spiller i Afrika er rått. Får bare håpe Conte satser mer på ungdommen om han skal være her videre.
- Redigert
En grunn til at Skipp får så mange kort. Virker «alltid» å være litt sent inn i duellene. Sikkert også noe av grunnen til at han er en del skadet.
Synes egentlig det er lett å se de fysiske forskjellene på Sarr og Skipp. Sarr ser elegant og uanstrengt ut der Skipp kaver og stresser.
Imponerende av Sarr som er to år yngre og kommer fra fransk fotball.
En del skadet?
Blir vel fort off-topic her nå, men Skipp spilte vel ekstremt mye i den sesongen for Norwich. Og at han ble tråkket på i oppkjøringen dette året kan knapt tilskrives ditt syn på hans spillestil (og det du mener er en svakhet). Generelt er vel «trege» spillere heller mindre utsatt for skader? Rask muskulatur virker til å være et problem der heller enn litt tregere (ikke at Skipp er så fryktelig treg - vet ikke helt hvor det kommer fra).
Hva gjelder Sarr var han regnet som et hypertalent i Frankrike etter hans første sesong. Så på ingen måte umulig at han blir bedre enn Skipp. Men det betyr ikke at Skipp ikke kan bli viktig. Personlig tror jeg de kan utfylle hverandre. Skipp passer bra som litt sittende, mens Sarr virker til å ha et litt bredere repertoar.
Hva som skjer med Skipp tror jeg kan være litt tilfeldig. Bentancur ble sett på som en kar som aldri tok steget i Juventus. Så får han tillit igjen i en ny klubb og som 24/25 åring blomstrer han. Skipp var i ung alder dominerende i Championship. Ingen tvil om at det finnes potensial der. Og som Cj-skriver han har intelligensen (den manglet nok dessverre hos Winks - som rent fysisk nok har større forutsetninger enn Skipp).
Uansett fint at vi har et par stykker som er unge og som vi tror kan bli noe. Samtidig som vi har folk som Højbjerg, Bentancur og forhåpentligvis Bissouma snart (som har vært sjokkerende svak merkelig nok).
- Redigert
Vært mye skadet de 18 månedene han har spilt for oss etter utlånet i lavere divisjoner ja. Veldig mye til å være så ung. Men det er heller ikke poenget her.
Perfekt om Skipp tar steget og nivået. Alltid litt ekstra kjekt når det er egenproduserte spillere.
Men i denne konteksten, satt opp mot Sarr, så kommer dessverre Skipp til kort for min del. Sjansen for at han ender opp som en ny Livermore/Mason/Winks anser jeg som svært stor. Dessverre.
Steget til Sarr vitner om noe veldig lovende. Akkurat det ser Skipp seig ut hvis man har behov for å sammenligne de to.
Bare synes det er så merkelig å bedømme Skipp utifra to kamper etter å ikke ha spilt fotball jevnlig på omtrent ett år - uten skikkelig pre-season itillegg.
Og hva gjelder hans sjanser til å lykkes her. De er små. Det gjelder alle. Å spille seg inn på et topplag i PL er vanskelig. Det gjelder Sarr også.
Hvem som bedømmer Skipp basert på to kamper?
Sarr har 12 gule kort på 56 kamper i frankrike, Skipp har 8 på 41 kamper i PL . Omtrent identisk
Var Skipp et problem før han ble skadet i fjor? Må ha vært en av de yngste sentrale midtbanespillerne i PL på det tidspunktet. Og den sesongen han hadde i Championship er det får andre på hans alder som gjennomfører. For meg opplagt at han er et stort talent. Om det så betyr at han tar steget kan selvsagt ingen garantere. Og dessverre er det ikke sikkert Tottenham nå er riktig sted. Litt som for Spence. Spence har opplagt også et potensial, men nytter ikke når man aldri spiller i den alderen.
Sarr har en fordel med to ganske hele sesonger i Metz.
Meget mulig Skipp burde fått et halvt år utlån. For å spille fast igjen.
cjmozart Tja. På de årene du snakker om der så ligger Sarr på ett gult kort per 310 min med fotball, mens Skipp ligger på ett gult per 230 min. 35% forskjell er ikke nesten identisk i min bok. Men samme det.
La oss være fornøyde med at vi har et så stort talent som Sarr i klubben. Skjønner ikke helt hvordan dette ble en Skipp-diskusjon.
Dette.