Noen mener at dette er en mann som potensielt kan bli å finne på Tottenham Hotspur Stadium neste sesong.

Absolutt kvaliteter den godeste. Ekkel å spille mot og vil sikkert være god i høyt press. Men ser ikke for meg han harmonere særlig godt med de andre på topp så nei for meg. Dersom Son og Kane blei solgt samtidig eller langtidsskadet derimot trur jeg sikkert han hadde putta 15-20 på en hel sesong hos oss. God kok på treningene mellom han og Romero vil jeg tru det hadde blitt

Ja fra meg. Type som jeg tror passer oss bra. Fysisk type med god arbeidsmoral. God presspiller, med ferdigheter. Man er ikke på Brasils landslag uten grunn. PL proven også.

Ja. Men ikke til prisen som er oppgitt. Klarer man lage en deal med Alli penger, Winks pluss noe cash er jeg veldig positiv.

Jeg hadde heller beholdt Bergwijn, men antar det toget er gått. Da er ikke Richarlison noe dårlig alternativ. Vanskelig å si hvem som har kjemi med hvem, men fabelaktig arbeidsmoral og generelt mye bra ferdigheter både teknisk og fysisk. Så har han ikke hatt den utviklingen man kanskje trodde han skulle få. Litt lik Bentancur slik sett. Så er det som andre har nevnt litt merkelig rent prismessig - for han blir ikke billig og slik sett tviler jeg på at det blir "good value for money" hvis vi kjøper han.

5 dager senere

Så tilfeldigvis en kommentar fra "Hercules" på SC (sjelden jeg er der inne) om at Richarlison var mest opptatt av ferien (tror jeg) og at han er vel dyr.

Jeg tror han hadde passet oss fint, men får kanskje ikke vann i munnen med tanke på "value for money". Det sagt er det plutselig bra "value for money" å kjøpe han for en høy sum hvis det betyr at Lucas ikke er vårt fjerdevalg. Lucas som "fast" fjerdevalg holder virkelig ikke. Tror heller ikke Perisic er produktiv nok til å spille fast som en av de tre foran.

Gold er også tvilende til at vi lander Richarlison nettopp av pris-messige grunner. Den godeste Richarlison er vel en relativt populær mann ute i markedene og det ville være rart om vi var villige til å tømme banken (mer enn andre) for ham.

Jeg mener han ville vært langt på vei helt perfekt. Benken ville vært milevis bedre, kanskje også start 11ern. Perfekt spiller for alle tre plassene på topp. I tillegg en glimrende presspiller. Ser ikke mange til den prisen som garantert ville ha forsterket oss slik han vil. "Garantert", for han er godt innspillt i PL.

Med fem bytter per kamp så er det enda viktigere å ha et "halvt lag" å sette inn. Fire bytter i pausen kan endre hele Kampbildet drastisk, Scarlett og Winks er liksom ikke det du hiver innpå for å endre en slik kamp.

Vi må ha et nytt fjerdevalg. Gjerne Richarlison, men ikke til enhver pris.

Og hvis Eriksen ikke kommer må vi ha en til også. Ikke bare Richarlison (så lenge Bergwijn selges).

12 dager senere

Må innrømme at jeg blir mer og mer gira på Richarlison jo mer jeg tenker på det. Troppen vår har skreket etter en «Jota» helt siden glansdagene under Pochettino, og Richarlison må vel være noe av det nærmeste vi kommer.

Prisen er stiv, ja, iallefall når man i utgangspunktet tenker at Richarlison ikke opplagt går rett inn i angrepsrekka. Men når man tar i betraktning at han kan fylle alle rollene i angrepstrioen, og at høstens kampprogram blir tettere enn noen sinne, så kommer han nok til å spille en like viktig rolle som de andre.

Kunne sikkert funnet bedre verdi andre steder, men nedsiden med Richarlison føles så liten at det nok er verdt det.

Ryktene sier vi har han på kroken på en 5-års avtale nå.
Helt rett type for en front treer, evt toer, og Conte ball, spør du meg 👍

Hvis Conte vil ha ham så er det bare å få han inn.

La oss håpe han gjør det bedre enn Danny Drinkwater.

Også mer og mer snakk om Winks til Everton. Så virker som dette muligens vil skje før 01.07 - som skal være et poeng for Everton pga FFP visstnok.

Schism De vil ha Winks inn etter og salg gjennomført før pga budsjettår og ffp.

Medical i dag etter nattens forhandlinger sier Ornstein hos The Athletic.
    Rundt 50 miller + 10. Siste detaljer diskuteres utover da'n.

Skal vel godt gjøres at denne kollapser nå. Vi må tross alt være rimelig høyt oppe i næringskjeden blant fotballklubber. Richarlison vil vel spille i PL så vidt jeg vet så da er det egentlig bare City og Liverpool som nå kan tilby "mer". Er vel rimelig opplagt at ingen av de to har noen interesse av Richarlison til 50+10.

Jeg er også ganske overbevist om at spillere som Winks diskuteres også - som bare videre styrker våre sjanser.

Blir spennende å se om vi henter en til i angrep. Ved en skade så er Lucas den første som kommer inn og da har vi ingen andre. Så antar vi henter enda en spiller som enten er offensiv midtbane eller en angriper. Gjerne en litt yngre kar - Gil er jo på mange måter den perfekte profilen, men virker ikke som han får den rollen.

Kane - Son - Kulusevski - Richarlison - ????? - Lucas tror jeg blir veldig veldig veldig bra.