Leicester er nok ikke så ivrige på å selge ham, men rarere ting har skjedd i fotball.
James Maddison
De trenger visst penger så får de ikke Tielemans ut døra må de selge noen andre.
- Redigert
"Meninger" fra Football.london (dvs de har virkelig ikke noe grunnlag for å skrive denne artikkelen annet enn synsing):
https://www.football.london/tottenham-hotspur-fc/transfer-news/tottenham-transfer-paratici-arsenal-leicester-25735549
Fortjener vel også en egen tråd ettersom det daglig er rykter om drakampen mellom oss og sjeikene med sebrastriper.
Helt absurd at han ikke har en relegation release clause i kontrakten sin.
Ikke sikkert nedrykk var i tankene da han signerte for 3 år siden og de kjempet om topp 4.
Men ja, på generell basis bør agentene sørge for at så gode spillere har nedrykksklausuler. Mye kan skje på relativt kort tid både i positiv og negativ retning med dagens eierstrukturer i fotballen.
Helt sinnsykt at ikke det er standard greie alle ber om nå, er ikke så lenge siden Newcastle var i Championship.
Var vel det første jeg skrev om Raya - at jeg ikke trodde på den avtalen hvis vi ikke fikk til en god pris (ikke at jeg på noen måter tror min «analyse» av slike situasjoner alltid er rett) - tror samme her.
Så har vi sannsynligvis bedre tid med Maddison enn vi hadde med Raya/keeper. Keeper måtte vi ha og vi kunne ikke ende opp med å rote rundt etter en ny førstekeeper hele sommeren (og takk og lov forsto klubben det). Hva gjelder en ny nr. 8/10 er ikke det like hastverk. Flott hvis vi får inn folk tidlig, men må Leicester bøye av om en mnd og godta 35-40 så perfekt. Også slik at i den rollen finnes det mye å velge i.
Keeper må vi liksom ha, og skulle Vicario floppe har vi alltids Forster som kan gjøre jobben en sesong til, ikke det største utlegget og 110% sikkert at dette er en greit strukturert deal for vår del. Empoli har et lønnsbudsjett som er ca 1/5 del av vårt og inntektene deres er sikkert 1/10 hvis ikke mindre. Tipper vi betaler dem kanskje fem millioner up front og resten over fem år eller noe slikt
- Redigert
Heller centre back enn Maddison men det er vel en ting om gangen nå kanskje. Håper det ikke blir på bekostning av....
Det står Tier 1 , men kar ikke hørt om han før..? Ei heller kontoen som melder dette.
Kan gå vegen det her. Newcastle sin interesse kjølnet etter at de måtte ta til takke med Tonali
Kan ikke se for meg at vi ikke skal bli enige med Maddison, men for all del ikke negativt hvis så er tilfellet.
Hvor mange er i markedet for en grisedyr AM? Hvis Newcastle kjøper Tonali kan jeg se for meg at vi drøyer denne lenge. Selv om jeg ikke helt forstår hvorfor Tonali og Maddison ekskluderer hverandre - annet enn at de begge er dyre?
Hvis vi ikke betaler hvem da? City har ikke vist interesse. United har Fernandes. Arsenal har Ødegaard. Chelsea har en million og selger nå AMer virker det som. Liverpool har handlet midtbane allerede. Så konkurransen er Villa?
Jeg tror vi får Maddison hvis Newcastle er ute, men da blir det på våre premisser. Så får vi se om Leicester våger å gjøre som Brentford. Kan bli dyrt det også - for de.
Har vel fint lite å si med mindre klubbene blir enige.