Kanskje utlån til Valencia igjen. Bra!
Overskriften til Nettavisen sier "Tottenham flopp" Litt tidlig å slå fast mener jeg da
Bryan Gil
Flopp er litt tidlig, men han kostet bra med penger så helt feil er det ikke. Planen var ikke at han fortsatt skulle være "under utvikling" i så stor grad at han ikke engang kan spille litt for oss.
Ting som tyder på at han aldri kommer til å spille for oss. Han er egentlig for gammel for enda et utlån nå.
Burde blitt utlånt til PL klubb fra midten og ned eller championship. "Tøffe" opp gutten litt
Tenker litt det samme. At han går tilbake til Spania tror jeg egentlig sier det meste om hans fremtid her. Nå handler det nok mest om å få opp hans prislapp før et salg.
Litt synd fordi jeg liker karen. Og jeg er ikke nødvendigvis helt enig at han ikke er "tøff" nok for PL. Han løper mye og selv om han er svak så er han ikke feig i duellene.
Alltid deilig med slepne teknikere.
Da er skadekrisen avblåst og Conte er ferdig med ungdommen for denne gang.
Synd, men får vi en god pris så greit nok.
Jeg liker Gil. Og jeg tror han kan bli veldig god, men han er opplagt også fortsatt et «prosjekt». På ingen måte gitt at han blir en stor spiller. I ettertid tror jeg man ganske greit kan si at vi betalte for mye - så får man se - hvis dette blir et salg om den vurderingen er god eller dårlig fra min side.
Uavhengig av hva som skjer med Gil, tror jeg ikke det er noen mellomting. Enten blir det Cadiz eller Man City om to år.
Redd vi har missa en gem her. Dessuten den eneste spilleren i troppen som kan steppe inn og gjøre noe som minner om Deki. Så Danjuma skal bli en solid hit for å forsvare det byttet.
- Redigert
Blir et spørsmål om pris for meg.
Nå skjer jo aldri noe slikt, men la oss drømme litt. Gil til 30m. Sánchez til 30m. Plutselig er man ikke så mange millioner unna Gvardiol (ikke at jeg tror det spiller noen rolle på han - hvis Leipzig godtar et tilbud fra oss vil noen andre matche). Så er det bare å plukke opp Skriniar gratis
Gil blir således litt som Bergwijn for meg. Gil har nok større oppside, men også større nedside. Får man igjen pengene etter at det ikke helt har lyktes - så kan jeg godta den. Ikke bare Conte sin skyld her. Ikke slik at Gil tok helt av på lån i Spania heller.
Demotivert Gil visstnok.
Er nok lurt med et lån uten opsjon mtp usikkerheten rundt Conte. Plutselig kommer Pochettino tilbake til sommeren og har helt andre planer for Gil.
Gjelder forsåvidt også spillere som Lo Celso, Ndombele, Reguilon osv - mange som potensielt har en redemption arc med ny manager inn.
- Redigert
Ndombele tviler jeg på. For mye surr. Reguilon hvis han finner tilbake til den han var i starten hos oss kan bli noe, selv om jeg strengt tatt tviler på det og.
Lo Celso er jeg uenig i. Utfordringen der er å holde seg skadefri, men ser ikke at han ikke skal ha forutsetningene til å lykkes under en annen trener. Forsåvidt den spilleren jeg synes det var merkeligst at aldri fikk en sjanse under Conte - blir jo noe underlig å klage på at troppen mangler kreativitet når du kaster en sånn spiller på dør.
Antar Gil er litt regnskapsteknisk. Vi kjøpte han for 30m eller noe. Selges han for 15m må man ta et tap i regnskapene. Samtidig som verdien av han avskrives år for år. Så merkelig nok regnskapsmessig nok bedre å få 15m for han til sommeren enn det er å få 15m nå. Samtidig som man får sikkert litt for lånet - og man håper selvsagt at han endelig skal blomstre. Virker mer moden nå enn hva han gjorde i for ett år siden om ikke annet.
Tror absolutt Gil har en framtid men han trenger mer kjøtt på beina eller så må han finne en annen måte å unngå.å bli avkledd på. Enten må han jobbe hardere eller smartere, helst begge deler.