Tottenham mot Brighton

Turnering: Premier League
Når: 10. februar 2024 kl 16:00
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: ?
TV: V Sport Premier League 1, Viaplay

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro Romero Van de Ven Udogie
Sarr Bentancur Maddison
Kulusevski Richarlison Werner

Innbyttere: Forster, Dragusin, Davies, Emerson, Bissouma, Johnson, Højbjerg, Skipp, Gil, Son
Skadet: Solomon, Lo Celso?, Sessegnon?
Utilgjengelig:

Motspiller å se opp for: Pedro
Forventet resultat: 3-1 (Richarlison, Son, Romero)

Arkiv med Tottenham mot Brighton-kamper

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/tabellkonkurranse (oppdatert t.o.m. PL runde 23, 2 kamper i FA-cupen, endelig resultat i FA-cupen, 1 kamp i Ligacupen samt endelig resultat i Ligacupen)

#Tottenham #Brighton #TottenhamBrighton

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Brukbar benk😉 Laget også da...🙂 Går det bra hviler Son hele. Er Bissouma frisk fra malariaen sin tro? Spilt lite i Afrika, også mot slutten. Time vill sjåvv 👍 Har trua

Når var sist vi spilte en god kamp? Newcastle i tidlig desember? Hatt perioder ellers, men mye veldig middels.

Akkurat nå er vi et høyst middels lag som humper avgårde. Det kan være godt nok for Brighton, men mest sannsynlig blir dette jevnt. Bortsett fra Brightons merkelige kamp mot Luton er de ganske solide. Må bare håpe at vi klarer å utnytte at Brighton gir bort rom bare man kommer forbi det første presset. Og at vi klarer å bryte de noen gangerhøyt. Klarer vi ikke det siste blir kamper mot Brighton særs slitsomme.

Schism
    Enig at det har lugga greit i det siste. Trur det handler mye om at lag har studert oss greit ut. Jeg skrev her en gang seint i høst at jeg fikk en ekkel følelse av å ha ''blitt funnet ut av'' husker ikke etter hvilken kamp det var men er lett å se at vi møter lag som spiller helt annerledes mot oss nå. Du påpeker evnen til å spille oss ut som helt sentral og her er det også umulig å være uenig. Krever riktige midtbanespillere etter mitt syn og vinger som ikke bare kan stikke med ryggen til ballfører. Det kan de gjøre når midtbanen har kommet rettvendt med ball. Selv om Kulusevski har hatt høy grad av shaitness i det siste er han en som kan få ballen feilvendt

Håper Bissouma er frisk så vi får stilt med den beste trioen sentralt igjen. Har alt å si for det oppbyggende spillet med ballsikre og fotrappe midtbanespillere.

Har blir litt mye Højbjerg/Skipp/Bentancur (post skade) en god stund nå. Ingen tilfeldighet hva som skjedde de 10 første kampene.

At vi nå har motstandere som er bedre forberedt på våre mønstre kan det ikke være tvil om - helt enig.

Også enig i at en god Bissouma vil hjelpe, men det har han ikke vært på evigheter.

På kort sikt tror jeg Son - Richarlison - Werner vil gi oss mest "boost". Maddison og Sarr vil også hjelpe. Så god tro på at vi skal bli bedre, men det er ikke så enkelt som å bare ta ut de dårligste så skal resten "plutselig" prestere bedre alle mann.

Porro, Udogie, delvis Romero (i alle fall sist - uavhengig av målet), Bentancur og Kulusevski er alle spillere som spiller dårligere individuelt nå enn tidligere i sesongen. Backene har helt tydelig fått mer motspill. Og ingen av de som er kommet inn har egentlig hevet seg. Johnson svak. Skipp og Højbjerg varierende, men selv når de er gode så er de jo ikke verdensklasse-gode. Richarlison er vel den eneste som har hatt en klar oppadgående kurve.

Nå høres dette helt krise ut. Det mener jeg ikke. Vi er ikke dårlige - bare middels. Og er man middels i PL så er alle kamper veldig vanskelige.

Morsomt å snakke om Kulusevski og Romero i samme åndedrag hva gjelder form 🤣 På hver sin ende av skalaen spør du meg.

Men at midtbanen er helt avgjørende for måten vi spiller på er vel alle enige om. Og nå har reservene fått spille over ganske mange kamper uheldigvis. Nå må vi tilbake til starten av sesongen igjen.

Dersom de andre lagene ikke har funnet ut hvordan vi spiller så kan de ikke ha fulgt så nøye med.
    Uenig i at vi spiller middelmådig fotball. Vi fløy høyt i starten av sesongen, mistet momentum etter Chelsea kampen på grunn av skader og utvisninger, så mistet vi spillere til mesterskap, skadede spillere på vei tilbake som trenger tid til å komme tilbake til toppform. Nok av plausible "unnskyldninger"/forklaringer på hvorfor vi har skranglet litt i det siste. Vi må finne tilbake til flyten igjen. Til tross for den noe ujevne prestasjonen så ligger vi godt an til å sloss om medalje i år. MEN vi må også huske at dette er et langsiktig prosjekt som er helt i startfasen. Vi kan fort havarere totalt og ende på en 8. plass. TTT og vi ligger kanskje i overkant langt foran skjema?
    Det er i det miste gøy å se på, får vi litt mer selvtillit på siste tredjedel av banen så blir dette en veldig god sesong.

• Cuti svarte på dette.

Å ha en saklig samtale med deg om Romero er litt som å diskutere habilitet med Støre.

Hvis du mener Romero var like bra eller bedre enn han har vært mot Everton så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Her snakker vi da om utviklingen spillere selv har hatt - ikke hvem som har vært best. Men igjen bare du ser en stor R her inne mister du jo fullstendig evnen til å lese.

Poenget er at X antall spillere holdt nivå Y tidligere og de holder nå nivå Z. Og for Romero står det spesifikt i siste kamp. Virkelig ikke vanskelig. Og tror ikke det er spesielt kontroversielt heller.

Du «glemte» VDV da.

Men ja. Vi er ikke like gode når halve laget består av reserver. Enkel matte.

rihno Uenig i at vi spiller middelmådig fotball.

Enig. Vi spiller svært underholdende fotball.

Og nå når vi får fullt lag igjen så vil vi også evne å kontrollere kampene på en annen måte.

Igjen - ikke det jeg skriver.

Og VDV var fabelaktig sist så hvorfor skulle jeg ha inkludert han.

Jeg vil si at prestasjonen mot Everton, Brentford osv. har vært middels. Tror egentlig ikke så mange er uenige i det. Ikke dårlig, men middels.

Uenig.

Udogie var også god sist. I det hele tatt fungerte forsvaret godt mot Everton. Backene slet litt mot Brentford, men der sto jo Romero virkelig frem mens VDV var mer anonym.

Men Bentancur, Kulusevski osv. Der har du spillere som har underprestert kraftig en stund nå.

Du er uenig at vi var middels i de kampene?

Uenig i din vurdering av utviklingen til enkeltspillere ja.

At laget er spiller dårligere med mange reserver på banen er ingen uenige i.

Om du bare hadde lest hva jeg skriver.

Ikke enig at det kun er skader og fravær i tillegg til suspensjoner som gjør at vi ikke spiller like bra. Hvis alle er enige om det da, at vi ikke spiller like bra den siste halvdelen av denne sesongen så langt som vi gjorde den første.

Er det noen i verden som er uenig i at vi var bedre med «fullt» lag de 10 første seriekampene enn vi har vært med mye fravær i kampene etter så tipper jeg den personen finnes her inne 🤣

Backene slet litt mot Brentford. Udogie mer eller mindre ga bort to mål.

Poenget er uansett ikke om de er gode eller ikke, men vil noen påstå at Udogie bedre nå enn tidligere i sesongen? Eller Porro? Eller noen av de jeg nevner.

Uansett. Kontekst her er kampen mot Brighton. Jeg håper vi ikke fremstår som et middels lag mot Brighton, men basert på de siste kampene så er det å forvente.

Snakker ikke om hva potensialet vårt er generelt.

Schism Nå må du ikke bli for nyansert her, det blir jo bare bråk av sånnt! Enklere hvis du bare sier de tingene Cuti mener du har sagt.