Liverpool mot Tottenham

Turnering: Premier League
Når: 5. mai 2024 kl 17:30
Stadion: Anfield
Dommer: Paul Tierney
TV: V Sport PL

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro - Romero - van de Ven - Emerson
Bentancur - Bissouma - Maddison
Kulusevski - Son - Johnson

Innbyttere: Austin, Dragusin, Skipp, Sarr, Højbjerg, Lo Celso, Richarlison, Gil, Moore
Skadet: Forster, Sessegnon, Solomon, Udogie, Werner, Davies
Usikker:
Utilgjengelig:

Motspiller å se opp for: Salah
Forventet resultat: 3-1 (Romero)

Arkiv med Liverpool mot Tottenham-kamper

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/tabellkonkurranse (oppdatert t.o.m. PL runde 34, 2 kamper i FA-cupen, endelig resultat i FA-cupen, 1 kamp i Ligacupen og endelig resultat i Ligacupen)

#Tottenham #Liverpool #LiverpoolTottenham

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Ønsker nesten samme lag som trådstarter, men Richy inn for Kulu, og Lo Celso inn for en av de tre på midtbanen.

Ingen store forventninger til kampen forøvrig.

Får bare håpe laget ikke mister troen på spillestilen til Ange - da har vi (han) virkelig problemer.

Om spillerne slutter å spille for manageren så er han ferdig.

Det er ganske enkelt dette. Om spillestilen gir resultater, så vil spillerne få en boost og en opptur. Det var merkbart i starten av sesongen.

Nå virker det som at vi har låst oss i et hjørne og det er blitt for enkelt for analytikerne i de andre klubbene å kontre stilen til Ange. Vi må ha flere trekk enn å spille ballen frem og tilbake rundt motstanders 16 meter. Det gir et enormt bakrom og vi har ingen Brutus i angrep som slår stopperne i duellspillet (som man må ha for å spille slik).
Når motstanderlaget kommer med 2 hurtigere spillere i bakrommet er VDV utspilt. Han klarer ikke å dekke 2 spillere, og når den nest raskeste bak der er skadet (Udogie), så har vi problemer.

Jeg mener også at vi har ikke spillerne Barcelona hadde når de spilte slik. Alt må tilpasset spillerne man har.

Edit: La oss håpe at vi får flere harde skudd på mål. Det er noe jeg virkelig savner. Har ikke vært vanskelig å være keeper mot oss i det siste.

Det er jo det vanskeligste i fotballen å ha mye possession og samtidig klare å bryte ned motstander. Da er vi avhengig av en kreativ midtbane som flytter ballen raskt nok. I høst var både Bissouma og Maddison i kalasform og satte opp medspillerne i gunstige posisjoner. Nå er det helt natta på den fronten.

Cuti Ja, og i tillegg var Bissouma og Sarr noen beist til å dekke rommet backene avga, samt at hele laget var gode til å presse høyt og gjenvinne ballen høyt. De må snu dette nå, og de må gjøre det sammen som lag 👍

Sat i bilen og tenkte litt på dette med kva som ikkje fungerar. Og endte med at "allt" vi treng er å finne ein ny Modric, ny Dembele, ny Kane og ny Bale. Så er det meste løyst. Enkelt.

Vi må ikke miste troa. Se på dette som en prøvesesong. Men er det ikke bedring til neste år, så er dette et mislykket prosjekt.
      Mye handler om samhandling og relasjoner. Virker ikke som spillerne er på bølgelengde. Vi har sett "dårligere" lag vinne ligaer på dette tidligere. Jeg trodde etter starten på sesongen at vi hadde dette, men tok feil.
      Nå handler det om å kjøpe smart i sommer.
      Og vi har et par tre på u21 som bør få en sjanse.
      Fortsettelse følger…..

Sesongen nærmer seg slutten og Ange har fått mange svar på sine spørsmål.Han vet hvem som er med videre og hvem som skal ut.
      Er det ikke god ide å la noen av ungdomene/talentene få prøve seg.Jeg synes til neste sesong så må ta opp noen, jeg tenker 4 stk.Det er en grunn for at vi har U-21 og U-18

presley ja, som jeg nevner over. Tenker spesielt på
        Will Lankshear, toppscorer på u21. Minner mye om ung Kane og også Ferguson. Og også Jamie Donley, som er så kreativ og fungerer over hele midten. Viktig at dem får en sjans, enten hos oss eller på utlån. Ellers råtner dem på rot.

Det som irriterer meg mest med dagens versjon av laget vårt, er mangel på evne til å variere spillet i løpet av en kamp. Vi er blitt en one trick pony.
        Dette gjør at vi aldri får brukt kvaliteten til spillerne optimalt.
        Hvor ofte ser vi ikke Romero med ballen bakerst, titter opp og sender en kort pasning inn i midten, eller ut til Porro. Dette samtidig som Son, Richarlison, Johnson osv går på løp. Vingene våres får ballen i beina, med ryggen mot mål og forsvarer i ryggen.
        Dette skjer fordi det går i sneglefart opp til midten.
        Ser det på omtrent alle angrep i mot. To tre pasninger, strekk i laget og avslutning.
        Vi spiller så omstendig og får jo knapt noen avslutninger.
        Hjelper liksom ikke å heve seg litt, når man ligger under 0-2 og det er 10 min igjen av kampen, det holder ikke.😖

John_chef Er ikke første gang vi har dette problemet heller, ender ofte opp med hestesko rundt 16 til motstanderen. Veldig mye småpasninger også, utrolig lite effektivitet når vi går fremover. Det som er rart er at det ikke var slik ved sesongstart og det er de samme spillerne.

Kungreke Det som er rart er at det ikke var slik ved sesongstart og det er de samme spillerne.

Enig. Mulig forskjellen var at Maddison og Son begge var i kalasform den gang... Kulusevski var vel ikke så halvgæærn heller.

Knut Mange muligheter, for meg virker det som vi trenger en dyktig leder på midtbanen, en Roy Keane type som får stoppet motstanderen før han har nådd vår 16 meter. Når alt er alles ansvar er plutselig alt ingens ansvar. Vicario, Romero og Van De Ven skal være siste rekke, ikke første rekke.

Kungreke helt enig, vi blir for veike. Trodde egentlig Højbjerg skulle fungere i en sånn rolle, men nei.
                Kunne man kanskje omskolert Dragusin? Stor sterk, er jo et beist.

Tragisk nok virker det som Skipp er den vi har med best defensive instinkter dypt på midtbanen.

For meg trenger man ikke være stor i den rollen. Kante og Makelele var/er ikke store. Ei heller Keane. Selv om det ikke skader å ha litt størrelse selvsagt.

Og dette er ikke noe stor tale for Skipp, men de andre viser gang på gang at den dype rollen defensivt ikke passer de.

Må gjerne prøve Dragusin der for meg, men Ange er ikke den typen (har ikke vært så langt i alle fall).

Mitt inntryk er at en nødvendigvis ikke trenger å være stor i den rollen, sterk ja, men høyde ikke så viktig, nesten en ulempe med tanke på tyngdepunkt osv. Spenst og god i hodedueller selvsagt men det betyr ikke at man trenger å være ekstremt høy, heller 180, manøvrerbar og sterk enn en stor høy klosse.

Rodri er vel fasiten på en DM egentlig. Stor, sterk, god i lufta, dekker enorme rom og ekstremt pasningssikker.

Dembele, Rice, Vieira osv er flere eksempler i den kategorien jeg håper vi kan finne en i.