Chelsea mot Tottenham

Turnering: Premier League
Når: 2. mai 2024 kl 20:30
Stadion: Stamford Bridge
Dommer: Robert Jones
TV: V Sport PL

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro - Romero - van de Ven - Emerson
Bentancur - Bissouma - Maddison
Kulusevski - Son - Johnson

Innbyttere: Austin, Dragusin, Dorrington (?), Skipp, Sarr, Højbjerg, Lo Celso, Richarlison, Gil
Skadet: Forster, Sessegnon, Solomon, Udogie, Werner, Davies
Usikker:
Utilgjengelig:

Motspiller å se opp for: Cole Palmer
Forventet resultat: 3-3 (Romero, Richarlison, Porro)

Arkiv med Chelsea mot Tottenham-kamper

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/tabellkonkurranse (oppdatert t.o.m. PL runde 33, 2 kamper i FA-cupen, endelig resultat i FA-cupen, 1 kamp i Ligacupen og endelig resultat i Ligacupen)

#Tottenham #Chelsea #ChelseaTottenham

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Alltid vanskelig å si hvem som er klare for kamp igjen, men 1) Kulusevski må starte igjen 2) Maddison må benkes (ikke at jeg tror det skjer, men hjelpe meg hvor mye han skal spille - bedre å la han komme inn i noen kamper for å se om det hjelper). 3) Meget mulig VDV bør hvile og at Dragusin starter. Skeptisk til å la VDV spille tre tette kamper nå.

Resten bryr jeg meg ikke så mye om, men ser ikke noe poeng i at Porro skal spille alt på nåværende form. Kamp igjen på søndag så Emerson må gjerne starte.

Payback time! På tide å vinne en kamp igjen.
Enig i at Maddison kan ta seg en tur på benken sammen med Høyberg og Bentancour. Lo Celso kan få trimmet seg litt han også. Belastningen på VDV er kanskje i overkant og dersom Dragusin skal få sjans til å spille seg inn så må han nesten spille. Håper Romero fortsetter der han slapp på søndag, at Son finner nettmaskene og at vi får tilbake noen av marginene på vår side.

Emerson - Romero - Dragusin - Lo Celso 😉
Bissouma - Sarr
kulusevski
Brennan - Richarlison - Son

Vet ikke om jeg støtter hvile av VDV. Mener vi må stille vårt beste mannskap ut sesongen, og der er definitivt VDV. Ser poenget med overbelastning og strekk, men belastningen har virkelig ikke vært all verden for oss på lang tid. 15 dager match-fri før arse kampen. Da skal en stopper takle en «vanlig arbeidsuke» i PL nå. Mildvær er det også.

Nødvendig rullering på mer «løpsutsatte» posisjoner støtter jeg. Særlig da vi sliter med å finne de rette konstellasjonene i midtbane/angrep. Paringen av romero og vdv har vært så god denne sesongen at den splitter vi ikke så lenge det er snakk om en viktig kamp, og de er fit.

«Krever» Richy sentralt (selv om jeg mener Son er langt bedre der en på den vide venstre), lo celso inn for madders og Sarr som indreløperen fra start i denne kampen. Så kunne jeg ønske Son fikk litt mer frihet i sin venstreposisjon enn tidligere - skjære mer inn sentralt i bakrom, særlig på overganger.

En fotballspiller kan ikke «spare» opp veldig mye muskulatur foran ei tett uke. VDV slet tydelig på slutten mot Arsenal. Så får det bli ei medisinsk vurdering ingen her inne kan ta til syvende og sist. Ingen vil foreslår å hvile VDV av andre grunner enn helsemessige.

Spillere må kvitte seg med Chelsea spøkelse.Vi vinner ikke borte mot Chelsea syndromet, tenker vi slikt vinner vi aldri.Chelsea er ikke det de en gang var, denne sesongen er de svakere.Ligger på en 9 plass og kjemper om å komme til Confrence league.

Dette er en mental greie, vi vinner ikke borte mot Chelsea, ingen forventer seier, taper vi er det greit osv.
Jeg tror Ange er mannen som kan forandre dette, få dem til tenke anderledes.Få dem til å tro på seg selv, tror at vi kan slå dem på the Bridge, få dem til å forstå at dette er ikke umulig.
Vi har noe å "hevne" etter hjemmekampen mot dem.Chelsea har et ok lag, Palmer redder dem denne sesongen.Veldig bra spiller, men han alene kan ikke skremme oss.Chelsea tenkte ikke slikt når vi hadde Kane i toppform.

Jeg tror det er større sjans for 3 poeng her enn på Anfield.I denne kampen vil jeg ikke spare VDV, han kan fort være den spilleren som gjør vi tar 3 poeng.Tar vi tre poeng her, er vi nesten garantert 5 plass.

Spillere må hjelpe Vicario på dødballer, dette sier seg selv.Vicario på også bli tøffere, mye tøffere.Dytt dem vekk, vis hvem som sjefen, gi litt faen.Ingen så prøvde seg på Schmeichel, han var veldig tydelig på hvem som bestemte innenfor 5 meteren.Ingen som prøver seg på Allison, Ederson osv

Vil ha dette laget:
Vicario
Porro-Romero-VDV-Davies
Sarr-Bentancur
Johnson-Kulu-Son
Richarlison

Ut med Maddison, han holder kun en time og er ikke form.Rykter han er fortsatt er skadet (ankel).La han komme inn når det 30 min igjen.Kulu liker den offensive midtbane rollen, la få starte denne kampen.
Son på kant, han får mye mer rom der.Passer ikke som spiss.
Højbjerg ut, inn med Sarr.Bentancur som makker, vil ikke se Bissouma fra start,

Knut Kun Werner som er ny på skadefronten later det til.

Det var feil. Davies sin sesong er også mest sannsynlig over 😓

"Unfortunately, Ben Davies picked up a calf issue which will probably rule him out for the rest of (our) games."

Synes Davies klarte seg bra mot Arsenal alt tatt med i betraktningen, men Emerson er normalt en bedre spiller. Emerson har dog et lavere laveste nivå så blir interessant å se hvilken Emerson som dukker opp nå.

Werner har ikke vært dårlig, men hvis Kulusevski har våknet igjen, Johnson har hatt bra perioder og Lo Celso er frisk så bør ikke Werner starte kamper uansett. Kunne tatt med Richarlison også. Gir oss mindre fra benken, men tror vi blir bedre av at Ange ikke starter han. Forbehold om at Kulusevski ikke igjen blir ubrukelig.

Sånn som Davies spilte mot Arse så er det helt greit at noen andre får prøve seg der. Tenker spesielt på den meget slette jobben på 0-2 målet.

Bør prøve VDV der nå. Han har uansett vært litt shaky i midten de siste kampene. Så får Dragen spille sammen med Romero.

Enig på 2-0, men blir vel drøyt å dømme han for en situasjon. Klarte seg bra.

VDV var ikke «shaky» mot Arsenal selv om han burde vært bedre på 2-0 han også. Da vi presset høyt mot slutten var han gull som vanlig.

Forstår ikke helt hvorfor folk vil ha VDV på backen. Spesielt ikke slik Ange bruker backene sine. VDV er ikke den som stokker beina raskest i tette situasjoner. Muligens hans eneste svakhet.

Forsvarere bedømmes jo på sånne situasjoner. Gjør man feil det blir baklengs av så hjelper det ikke så mye at kampen ellers er bra.

Nå som de tre rene venstrebackene er skadet så er det vel ikke så unaturlig om den siste venstrefoten i forsvaret spiller der siden vi har en god stopper som kan fylle hans plass.

Litt absurd standard. Aldri hørt deg rope etter å sette ut Son eller Romero ved feil.

Jeg er ingen stor fan av Davies, men en kamprusten kar mot en av de beste vingene i ligaen klarte seg alt tatt i betraktning veldig bra. Og da var vel jeg den første her inne som påpekte hvor svak han var på 2-0.

Sett Dragusin på venstreback, ferdig med det. Fyren trenger spilletid og kan like gjerne få det mot Chelsea.

Pressekonferansen i forkant av kampen (må sees på YouTube):

BREAKING!! Ange moving to Sweden 🇸🇪

Blir vel Emerson på backen mm Ange endrer litt på formasjonen.

Som vanlig mobiliserer Chelsea for full maskin mott oss. Pleier heller ikke ha akkurat flaks med dømminga mot dem. Så jeg tipper vi taper 3-0 og at VAR er involvert på en eller annen måte.

Chelsea har faktisk fått forverret sin skadesituasjon i det siste.

petrovic,

gilchrist, Chalobah, badesh*t, cucurella

Gallagher    Caceido

Maduke Palmer Mudryk

Jackson

Er laget de forventer å stille. Og i praksis nada på benken.

Spiller vi som mot Arsenal vinner vi, men vet ikke hvor sannsynlig det er.

Schism Chelsea har faktisk fått forverret sin skadesituasjon i det siste.

De kunne stilt med g13-laget sitt og fortsatt fremstått som prime Barcelona mot oss.