Tottenham mot Ars*nal

Turnering: Premier League
Når: 28. april 2024 kl 15:00
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: Michael Oliver
TV: V Sport PL

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro(?) - Romero - Van de Ven - Davies
Bentancur - Bissouma - Maddison
Johnson - Son - Werner

Innbyttere: Austin, Dragusin, Emerson, Skipp(?), Sarr, Højbjerg, Lo Celso, Richarlison, Kulusevski
Skadet: Forster, Sessegnon, Solomon, Udogie
Usikker: Porro
Utilgjengelig:

Motspiller å se opp for: Martîn Oadegërd
Forventet resultat: 2-1 (Johnson, Richarlison)

Arkiv med Tottenham mot Arsenal-kamper

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/tabellkonkurranse (oppdatert t.o.m. PL runde 32, 2 kamper i FA-cupen, endelig resultat i FA-cupen, 1 kamp i Ligacupen og endelig resultat i Ligacupen)

#Tottenham #Arsenal #TottenhamArsenal

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Hvis Porro ikke blir klar vil jeg heller ha Kulusevski der enn Royal

Uhyre viktig kamp (utover at dette er en kamp vi "SKAL" vinne uansett). Viktig å være påskrudd i 98 minutter her, samt ikke sove de første minuttene som vi gjør i blant.

Det er usikkerhet rund begge backene våre. Potensielt spiller både Davies og Emerson. Eventuelt kan Radu vikariere som back på høyresiden.

Gitt mangel på backer er det også usikkert hvem som går inn på benken. Ser ingen åpenbare kandidater fra førstelagstroppen (mulig Dorrington kommer inn igjen selv om han er CB).

OsvaldoArdiles Godt poeng. Jeg ser også at Radu potensielt kan spille høyreback (kilde: internett 😁). Og Emerson har vikariert for oss et par kamper på venstre - så ikke helt gitt hvordan lagoppstillingen blir, uansett om det er slik at vi trenger en eller to "nye" backer til denne kampen.

VDV - Radu - Romero - Emerson

Her kan vi sette VDV til å markere Saka. Greit å prøve å være litt taktisk også. Haverts klarer Radu og Romero å ta seg av.
    Synes Emerson får litt vel mye tyn for det han har gjort på Høyre. Det var på stopperplassen han ble satt til å gjøre noe hverken han eller Dier passa til (spille med høy linje).

Kanskje VDV kommer i posisjon til å skyte igjen også? 😁

Ser poenget i å ha Van de Ven på venstre, men jeg mener vi må spille dem i sin beste posisjon.
    Vi har ingen erfaring med VDV på venstre?

Rimelig sikker på at det blir fra venstre mot høyre; Emerson - VDV - Romero - Dragusin hvis det er de fire som spiller.

Grei hodestyrke om ikke annet. Kan være det vi til slutt vinner kampen på.

Ange er kjent for å være nådløs når det kommer til hvordan vi stiller oss opp - så jeg ville ikke forventet taktiske tilpasninger.

Knut

Ja. Det kommer ikke til å skje, men her må minst en stopper spille ut av posisjon - og evt. Emerson på "feil" side.

Så man kan fint argumentere for at VDV - Dragusin - Romero - Emerson er en mindre justering enn måten jeg satte opp laget på. I dette tilfellet er det kun VDV som er "ute" av posisjon. I det andre eksemplet er det Dragusin som må flytte samt at Emerson spiller på "feil" side.

Jeg tror det som blir mest tellende her er å holde de i midten. Samt at VDVs fart er mer nyttig sentralt.

Æ blir overrasket om ikke Davies starter på venstre... en høyrebeint spiller som ikke har spilt i d siste (Royal) mot Saka høres ikke lurt ut... Sier ikke at en treg Davies uten kamptrening er en vinner d heller, men d føles litt tryggere... COYS

Det later til å være høy etterspørsel etter denne kampen - noe som lover bra for atmosfæren. Har sjekket for ledige billetter på ticket exchange ganske ofte de siste dagene for å evt kunne ha med fruen på søndag, men det later til å være nær sagt ingenting å oppdrive.

Michael Oliver bekreftet som dommer.

Drillo hadde vel en teori om at lag som skårer 5 mål sliter med å skåre i neste kamp.....

• Knut svarte på dette.

Schism om ikke det er noen årsakssammenheng i akkurat det - så er det alltids en sjanse for at et lag som vinner såpass enkelt tar for lett på neste kamp 🤞🏻

Ikke at jeg tror at Ange hensyntar mine (eller andres ønsker) når han stiller opp laget, men personlig kunne jeg ønsket meg spillere som ikke er redde for å gå "fysisk til verks" til denne kampen. Romero, Højbjerg og Richarlison er kanskje det nærmeste vi har noe sånt - men blir vel fort vekk bare Romero som starter av disse. Apropos; noen som har sett noen status på Richy denne uken?

• Cuti svarte på dette.

Det er vel for første gang på veldig lenge jeg kjenner at jeg ikke er mye optimist.Jeg gruer meg ikke, men tror dette blir kanon tøft.Vi er mange hakk under Arsenal sitt nivå og det er surt.
          Arsenal er virkelig gode, de har tatt nye steg denne sesongen.Scorer en haug med mål og det får fort unna.
          Tror de kommer til rett i strupen på oss, presse oss høyt og aggressivt.Vi må være med fra første sekund ellers ligger vi under 3-0 før halvtimen.Vi kan ikke la Ødegård får styre spillet, vi må presse/stresse han.
          Vingene til Arsenal er alltid viktige, vi har to backer som ikke spilt fotball på en evighet.Med de store rommene vi gir, så kan dette bli et sirkus uten like.

Skade på backene våre er veldig dårlig nytt.Udogie er ute resten av sesongen.
          Det som irritere meg med Ange, han rotere ikke nok på spillerene.Nå skal muligens Royal og Davies inn, ikke mange minutter de har fått denne sesongen.Ikke i kampform i det hele tatt, det har kun vært Porro og Udogie hele veien.
          Jeg er redd de to kommer til ha en svak kamp på Søndag, men de vårt beste alternativ.
          Hvorfor kunne ikke de fått en kamp/omgang eller noen minutter her og der for holde dem matchfit?
          Dette synes jeg er skremmende svakt av Ange.

Til nå er det dette laget jeg vil starte med.
          Vicario
          Royal-Romero-VDV-Davies
          Sarr-Højbjerg
          Johnson-Maddison-Son
          Richarlison/Kulu.

kjøre med de to backene pga vi har ikke mye annet valg.Davies har rutinen og spilt en del NLD kamper.Royal er også rutinert, mulig det kan redde han.Tror ikke Dragusin er løsningen.Skal vi ikke bruke backene må Ange legge helt om, f.eks med tre bak, men det skjer ikke.
          Højbjerg får plassen sammen med Sarr.Vi kan ikke bruke Bissouma mer, han er milevis unne en ok form.
          Richarlison på topp.Hvis han ikke er klar så er faktisk Kulu et alternativ.Son som spiss mot sterke midtstoppere er håpløst, bedre å bruke Kulu som faktisk sterk nok til gå i dueller med dem.

Altså, hvis Bissouma starter denne også da skjønner jeg ingenting. Han har vært grusom i lange perioder i de fleste kamper siste mnd spesielt. Det er noe umotivert over hele fyren, og spesielt i forsvar og på dødballer imot. Jeg hadde valgt Bentancur og Højbjerg hver dag hele uken.

Ser det foreslås å sette vdv på vb. Spenstig forslag. Men, kan noen komme med ett eksempel der Ange har gjort en overraskende og taktisk endring i et laguttak hos oss? For meg virker han ikke å være typen som tilpasser laguttak til motstander.

Hvis Bissouma starter er jeg litt skeptisk.