Tror ikke Danso er farlig med tanke på å "slå opp", men mulig han fortsatt har vondt som gjør at han ikke klarer å prestere på topp? Porro er litt verre. Han kan få tilbakeslag hvis han kommer tilbake for raskt.
Gray kan virkelig ikke spille vingback i 3-5-2. Det betyr at enten må Porro eller Souza spille. Personlig hadde jeg gått for Souza ettersom jeg ikke liker Spence på venstre uten en ving som holder bredt foran seg. Vi spiller i praksis med mindre bane offensivt når Spence spiller på venstre og snur innover. Da blir det fort veldig trangt og vi er ikke gode til å løse trange situasjoner generelt.
Så tipper jeg vi stiller som Hawk foreslår. Da er det viktig at Spence får støtte fra enten VDV eller den "indreløperen"/AM på venstre. Slik at vi i alle fall til tider har en trussel utover i banen på venstre. Gjerne en god gammel "overlap" med VDV. Det vil gjøre oss mindre forutsigbare og gi Spence bedre betingelser til å faktisk gjøre noe konstruktivt. Han er også i stand til å gå utover, men han gjør det så sjelden for oss.
Og det der er ikke spiller for spiller noe dårlig lag. Mer eller mindre landslagsspillere for gode landslag over hele linja. Og bortsett fra Palhinha og delvis Spence er ingen "ute av posisjon". Alt ligger egentlig tilrette for at et slik lag skal være et ganske bra PL-lag.
Tap tror jeg det blir uansett, men håper vi kan få satt noe som er bra nok til å slå CP i kampen etter.