• Redigert

Spennende.

Spiss/venstreving.

Greit nok hvis man får en opsjon for kjøp. Son må erstattes enten til sommeren eller neste sommer. Richarlison muligens også hvis noen vil kjøpe han.

Rent lån hvor han går tilbake ser jeg liten vits i. Da bør man heller finne en høyreving - som kan spille spiss om nødvendig.

Vil tro Tel også kan gjøre en jobb på høyre. Vi trenger desperat spillere inn, så ja takk fra meg. Uansett om det er rent lån eller lån med opsjon.

Bedre enn de vi har på høyre skal ikke så mye til.

Men hvorfor man bare ikke kan hente en høyreving isteden vet jeg ikke. Uansett her er det viktigste å være uenig.

Det er du ekspert på.

Men ja, enig i at Tel sannsynligvis er bedre enn Kulusevski der.

Det sitter så langt inne å si at jeg har rett (gjelder forsåvidt ikke bare meg når du diskuterer).

Uansett - lån med opsjon er jeg helt på denne her. Bare lån vil være like dumt som Werner, Dragusin og stort sett alt annet LAnge har drevet med i overgangsmarkedet.

Hvorfor skal jeg si at du har rett når jeg er uenig med deg i det meste du skriver?

Hvorfor er lån dumt?

Du kan jo være enig i at hvis man trenger en høyreving gir det mer mening å hente en høyreving? Det bør ikke være kontroversielt?

Er det du som bestemmer at vi trenger en høyreving? Du som synes Johnson er ubrukelig?

Hvem skal Tel ta spilletid fra? Moore? Odobert? Solanke? Richarlison? Son?

Jeg foretrekker å bruke våre spillere.

Derimot har han potensial på sikt. Og slik som situasjonen er nå er det egentlig bare Solanke og Moore som man er "sikre" på at man ønsker å satse på på lang sikt. Sannsynligvis også Odobert, men fortsatt usikkert. Det gir plass til Tel i fremtiden selv om han er en dårlig "fit" akkurat nå.

Hvem har vi som kan spille på venstre naturlig?

Son, Moore, Odobert og delvis Richarlison.

Hvem har vi på høyre?

Johnson

Da er vi tilbake til at det sitter så langt inne å anerkjenne at jeg har rett.

• Redigert

Litt usikker hvem du prøver å vise din egen fortreffelighet til, men på meg har det motsatt virkning.

I dag (eller snart) har vi Odobert, Johnson og Kulusevski som alternativer på høyre.

På venstre har vi en 17-åring i Moore, en spiller som i følge deg er alt for gammel til å spille fotball lenger i Son (trenger hvile uansett) og Richarlison som «alltid» er skadet (som også er bedre som nr 9).

På spissplassen har vi Solanke som er skadet til midt i mars + tiden det tar å spille seg i form. Samt nevnte Richarlison da.

Som jeg sier. Tel passer på sikt bra. Liten verdi på kort sikt vs å faktisk hente en høyreving. Høyreving må vi hente uansett til sommeren.

Tenker det er best vi venter med denne til vi har fått ny manager. Synd å ødelegge enda en karriere

Tenker at skal vi hente noen nå må det være noen som forsterker laget fra dag 1. Meningsløst å hente flere fremtidsprospekter enn de vi allerede har.

Uenig Dougie. Etablerte toppspillere vil ikke til oss nå. Kjøpe spillere som får oss opp på 9. plass er uinteressant for meg. Da kan man like godt gå “all in” på å kjøpe talenter.

Så fremt man faktisk ikke ender opp med nedrykk selvsagt. Tror ikke det.

• Redigert

Schism Etablerte toppspillere vil ikke til oss nå.

Vi har ikke engang en god story/prosjekt å selge inn pt. Usikker på om det engang er enkelt å overbevise unge talenter fra de øverste hyllene å komme til oss slik ting er akkurat nå...

Nei, vi (Ange/skader) har satt oss i en vanskelig situasjon også på overgangsmarkedet. Bruk de unge vi har , og vente til neste vindu og ny trener vedr. kjøp/lån - og så ber vi til høyere makter at vi ikke rykker ned,.

Knut Det spørs jo helt, hvis de kjøper narrativet rundt alle skadene og anges uskyldighet (offer for) disse så kanskje han kan få noen inn. Men dersom de ser mer holistisk på det hele og skadehistorikken til "angeball" så lar de nok være. Ikke betaler vi spesielt godt heller. Er sjeleglad for at vi fikk inn de talentene (minus Johnson) når vi gjorde. Skal bli vanskelig å få inn noen som helst nå.

Knut

Definitivt ikke sikkert.

Samtidig kan vi nå vise til mye spilletid for unge. Selv om den ikke har kommet frivillig fra Ange. Det siste er det ikke sikkert de som ikke følger laget så tett som vi gjør vet.

Personlig har jeg lenge drømt om at vi ble klubben «alle» unge visste de kunne få sjansen hos. Litt som RedBull har drevet sine lag bare på aller høyeste nivå. Kanskje havner vi litt ufrivillig der. Bare å surfe den bølgen tenker jeg.