Jeg skal ikke skryte på meg at jeg ser Bournemouth fryktelig mye, men vært ei voldsom kraft de gangene jeg har sett de i år. Holder han dette nivået fremover er han blant de beste i England. Nesten så jeg vil driste meg til å si den beste av "komplette" spisser. Står mellom han, Watkins og Isak (Toney er der også, men siden han har vært ute tar jeg ikke han med).
Han var også veldig hypet som ung. Så ikke noe sjokk at han er god, men kanskje litt rart at han har brukt så lang tid.
Problemet er - er dette en sesong - eller er det hans nye nivå? Utrolig vanskelig å si. Ikke noe jeg hadde betalt mye penger for å finne ut av.
Skal vi kjøpe en spiss i PL for mye penger håper jeg det blir Isak. Yngre og størst potensial etter mitt syn. Så er det meget mulig at Isak og Watkins ikke er noen man kan kjøpe. Toney har andre problemer. Da er det ikke mange igjen av de etablerte. Da må man tenke utenfor PL eller en som Ferguson.
Ergo meget sannsynlig at Solanke står på lista - og at han kan bli den vi ender opp med - selv om han knapt kan være noe førstevalg.