Nå som Chelsea kjøpte Palmer kan en mulighet for oss dukke opp her?
Conor Gallagher
Ville vært merkelig av Chelsea, men mulig FFP spiller inn her? Salg av CG gir de penger rett inn, mens kjøp av Palmer blir "avskrevet" over år.
Tar gjerne CG. Skjønner bedre og bedre hva Ange ønsker og CG burde passe profilen veldig godt for den type 8/10-er Ange ser ut til å like.
Tipper han er en av en ca. håndfull vi lukter på i forskjellige roller. Hvor vi vil prøve på "gode" bud på slutten for å se om noen er "desperate" nok til å godta.
Merkelig å erstatte Gallagher med Palmer?
Litt usikker på hvor god Gallagher egentlig er. Er liksom ikke veldig god på noe.
Chelsea har muligens en liten skevhet i troppen de også. Få inn noen som kan spille mer høyreving. Selv om jeg tipper det er drevet av FFP i tillegg.
Kommer an på hvilken CG som "møter opp". 11 målpoeng for CP med 8 mål er glimrende for en hardarbeidende midtbanespiller.
Så er jeg enig i at han ikke har sett like bra ut for Chelsea.
Så tror jeg ikke vi kjøper CG hvis vi ikke får en bra pris. Blir en stirrekonkurranse. Vet ikke hva en bra pris nøyaktig er for CG, men hvis han blir billigere enn Højbjerg eller kanskje litt dyrere enn hva vi evt. får for Lo Celso så flott. Verdt å prøve.
Forøvrig ser jeg man mener Chelsea vil kreve £50m. Opplagt galskap hvis man betaler.
Med skaden til Chu kan jeg dessverre se at Chelsea beholder - skal de selge må det nesten være pga FFP.
Personlig mer lyst på Eze eller noe lignende kreativt.
Synes Biss, Sarr, Bentancur og Skipp dekker 6 og 8 bra nok.
Så selge Højbjerg og Lo Celso dersom det kommer gode bud.
Som nevnt i en annen tråd er jeg enig angående Eze. Selv om jeg mistenker at Eze blir mer sett opp mot BJ.
Bissouma, Sarr, Bentancur, Skipp, Maddison og Eze hadde ikke vært dumt. Selv om CG er mer allsidig. Han kan til nøds dekke for Maddison og alle andre posisjoner på midten. Det kan ikke Eze.
Kjøper man BJ og CG kan jeg se for meg at Kulusevski blir satt ned i rollen til Maddison ved skade eller behov for hvile.
Kjøper man BJ og Eze så har man overbefolket de offensive rollene. Eller - i alle fall en risiko for det.
- Redigert
Dougie Bentancur er vel et par-tre mnd unna bare i verste fall?
Har vi Maddison, Eze (eller noe lignende), Skipp, Bissouma og Sarr er vel det greit nok i den perioden tenker jeg. 8 eller 10 er ikke så stor forskjell nødvendigvis i en krisesituasjon.
Alternativet er å beholde Højbjerg eller Lo Celso. Da blir det få minutter på en fyr som Skipp tipper jeg. Da er det fort han vi sender på lån til Leeds neste sesong.
- Redigert
Hvem vet hvor lang tid Bentancur trenger for å nå toppnivået igjen, men personlig tviler jeg på at vi vil se det beste av han igjen før neste sesong (hvis han i det heletatt kommer dit igjen). Betyr ikke at han ikke kan ta minutter i år - det kan han garantert (så fremt han ikke går på en Mowinckel), men stor sjanse for at han ikke er en spiller vi ønsker å spille 90min kamp etter kamp denne sesongen.
To av de fire skal også til AFCON.
Deler ikke den pessimismen. Tror Bentancur kommer til å spille mye for oss denne sesongen. Blir skuffet om han ikke er på banen før jul.
Uansett er det et nytt overgangsvindu om 4 måneder, så har tid til å justere seg inn før Afrikamesterskapet om det blir helt skadekrise.
På banen er ikke det samme som å prestere.
Og hver sommer hører jeg at vi må kjøpe tidlig for at spillere skal få tid til å spille seg inn, men det gjelder ikke om vinteren?
Nå hadde ikke jeg oppfølging fra en PL-klubb, men hadde fra norsk eliteserieklubb da jeg røyk mitt korsbånd. Skal ikke påstå at det ikke er mulig, men selv om skaden er helt bra så er det fortsatt ikke gunstig å ha vært så mange mnder uten normal trening.
- Redigert
Er vel aldri en klar dato på sånne korsbåndskader, så umulig å si når han er tilbake.
Uansett mange usikkerhetsmomenter der. En ting er når han er tilbake, men hvor lang tid bruker han på å spille seg i form? Vil han noensinne returnere til det nivået han viste på høsten i fjor? Er han i det hele tatt like effektiv i Ange sitt system?
Tror ikke vi skal regne med ham som en bidragsyter iallefall til over nyttår.
Det fine er at dette får vi et svar på med to streker under
Vet ikke om det er poenget. Poenget er at man må ta valg under usikkerhet nå.
Vi har for mange midtbanespillere sånn det er nå. Skal noen nye inn bør et par ut. Ingen inn og vi klarer oss med en ut.
- Redigert
Cuti
Poenget er at vi har jo ikke det «sånn det er nå».
Hvorvidt noen må ut kommer vel an på hvem som evt kommer inn. Gio kan bekle både 8 og 10 (selv om han nå visstnok er skada igjen ). Højbjerg 8 og 6. Selger vi begge og får inn en Eze (som ikke kan være 8er), står vi plutselig med bare Skipp som dekning i to posisjoner i uoverskuelig fremtid - med Dier som nærmeste kriseløsning.
Jepp. Stirrekonkurranse.