Villa-kampen var jo bra i følge Frank 😅
For meg handler det ikke om å "heve seg" i den forstand at spillerne mangler innsats eller vilje til å vinne.
Vi vet fortsatt ikke om vi spiller som vi gjør fordi Frank faktisk vil at vi skal spille slik eller om det skyldes mangel på kognitiv kapasitet fra spillerne. Man driller nye måter å bygge opp ting på og da er det ikke unormalt at det blir litt robot-aktig da alle prøver å huske nøyaktig hva det er man skal gjøre. Så glemmer man å spille fotball.
Og selv om pasninger sideveis er blitt litt "mobbet" av meg og andre de siste dagene så er det selvsagt ikke slik at å snu spillet kjapt er feil. Problemet er at når alt man gjør er nettopp det blir det fryktelig forutsigbart.
Så man må jo håpe at dette først og fremst er noe som er under utvikling.
Kampen mot Villa isolert sett er heller ikke et stort problem for meg. At man blir nøytralisert av en av de beste taktiske managerne i verden - det kan skje. Derimot er det et problem at lysglimtene er så få i kamp etter kamp. Bedømte Ange på akkurat samme måte. Det er å forvente at ting ikke fungerer i alle kamper. Selv ikke for folk som har vært i sine klubber lenge, Guardiola, Arteta osv., så fungerer selvsagt ikke ting alltid. Men vi skal ikke være så dårlige at vi knapt klarer å sette sammen et angrep eller to mot lag som Bodø osv.
Sett Monaco 3 min denne sesongen. Så aner ikke helt hva man skal forvente, men virker jo til å være et middels+ lag fra Ligue 1 hvor Dier spiller fast. Da bør det være mulig å spille litt ball med disse.