Tottenham mot AZ Alkmaar

Turnering: Europa League
Når: 24. oktober 2024 kl 21:00
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: ?
Billetter: Billetter til Tottenham - AZ Alkmaar
TV: Tottenham mot AZ Alkmaar sendes på TV3+

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro - Dragusin - van de Ven - Gray
Kulusevski - Bentancur - Bergvall
Johnson - Solanke - Werner

Innbyttere: Forster, Romero, Davies, Bissouma, Sarr, Udogie, Maddison, Odobert, Richarlison, Moore, Lankshear

Skadet:
Usikker: Son
Utilgjengelig: Spence

Motspiller å se opp for: Parrott (!!)
Forventet resultat: 3-1 (Johnson, Solanke, Richarlison)

Arkiv med Tottenham mot AZ Alkmaar-kamper

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/d/495-tabellkonkurranse-20242025

#Tottenham #Azalkmaar #TottenhamAzalkmaar

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Det som er sikkert her er at Parrott kommer til å score... Ellers blir det spennende å se både hvordan vi vekter de mer etablerte mot de yngre og om feks Richarlison og Werner får sjansen sjansen fra start.

Viktig at vi vinner denne. 9 poeng vil gi oss ganske mye ro fremover - og da kan vi tillate oss at et "b-lag" taper en kamp eller to uten at man må toppe noe.

Spence må selvsagt starte. Nei. Det er sant.

Knut
    Nå har vi ganske lite skader osv så da er nettopp naturlig at Werner, Richarlison, Dragusin (han har vel sona ferdig) Davies osv starter. Både Sarr og Bentancur blei benka til helgas kamp så de trenger spilletid. Usikker på om Ange allerede har laget til neste Pl kamp klart i hodet eller om han ser det an.

Vi har nok en fin hjemmekamp i EL.AZ Alkmaar er gjestene denne gang og de er ikke i sin beste form, fire strake tap har det blitt på dem.
    Vinner vi her så tar vi et stort steg videre i denne cupen.Skal som vanlig ikke undervurdere motstanderen, men her ser jeg en stor sjanse for 3 poeng.

Ange gjør garantert bytter og fornuftig er det.Vi kommer til holde samme trykk/press som vanlig.Jeg synes vi spiller bedre å bedre under Ange sitt system.Jeg ser en stor fremgang denne sesongen.

Tror Ange går for dette laget:
    Vicario
    Gray-Romero-Dragusin-Davies
    Sarr
    Moore-Maddison-Bentancur-Son
    Richarlison

Vicario må stå i mål.Forster holder dessverre ikke mål.
    Kjøre litt "nytt" forsvar.Må rotere og både Porro og Udogie kan trenger en liten pause.Håper Dragusin kan spille.
    Starter både med Sarr og Bentancur pga det gir bedre dekning defensivt mtp Davies.Han skal nok være like offensiv som Udogie og alle vet hvor rask Davies er.
    Moore vil jeg ser mer av, gir han sjansen fra start.Kan godt hvile Johnson litt.
    Valgte Maddison foran Kulusevski fra start, gjør det mtp han ble byttet ut i pausen i WH kampen.
    Richarlison er tilbake og da kan han få en omgang her.

Husket tippe denne gang, gikk glipp av viktige tabell poeng mot WH.

presley Enig i laget ditt, men kunne tenkt meg å sett VdV inn for Romero med Dragusin i sin naturlige posisjon til høyre. Dragusin må snart begynne å vise noe også, for hittil synes jeg ikke han har forsvart overgangen, og med det utlånene av de yngre stopperne.

Dragusin har i praksis ikke spilt. Ser ikke helt hvordan man skal kunne gjøre noen vurdering av han?

Jeg tror han og Romero aldri vil bli gode sammen, men Dragusin sammen med VDV tror jeg kan bli veldig bra.

Uansett må han få spille mer enn 2 kamper på rad før man gjør noen særlig vurdering av han som spiller.

Schism
          Enig i at han har spilt for lite til å gjøre noen særlig vurdering, men samtidig må man nesten kunne forholde seg til de minuttene han har vært på banen for oss.

Noen (feks VdV) passerer øyetesten med en gang, men de fleste trenger tid på å komme inn i det. Enkelte starter på minussida (feks Hæstad i Wigan), og da blir det ofte tungt.

Vil vel si Dragusin er nærmere minussida nå enn han er VdV, men selvsagt ikke fortapt ennå. Men at han er nødt til å heve prestasjonene når han får sjansen, det synes jeg ikke det er noen tvil om.

Dougie

Noen ja, men vil ikke akkurat si det er normalt. VDV er ikke normal.

Og de fleste spillere går igjennom perioder. Kulusevski et stjerneeksempel. Hadde ikke Kulusevski hatt den våren, men levert som han gjorde fra sommeren i hans første periode her - ville han nå vært i klubben? BJ en annen (selv om jeg tviler på at han vil fortsette å levere ett mål per kamp særlig lenge). Porro skulle man selge etter hans første vår. Emerson var utrolig ubrukelig (virker som han er det igjen i AC). Sissoko. Lista over folk som må spille seg inn er enorm. Gjelder også verdensklassespillere som Modric og Bale.

Mot Newcastle fikk Dragusin spille i et "satt forsvar". Og klarte seg bra. Mot Coventry spilte han med Davies og Gray. Så veldig dumt av han i Europa med det røde kortet, men kan ikke legge mye vekt på det hvis man skal se på hvor god han er - og hans verdi over tid.

Så forstår jeg ikke helt hvorfor vi kjøpte han. Han er ikke treg, men ikke spesielt rask. Han er ikke dårlig hva gjelder pasningsspill, men opplagt ikke en stor styrke for han - i alle fall ikke korte pasninger. To ting som er veldig viktig under Ange. Svakhet nr. 1 løser seg i stor grad hvis han spiller sammen med VDV. Hvor han litt som Romero kan være aggressiv i stilen. Der er han god. Og som statistikken viser - en mot en er han fabelaktig defensivt. Han gir oss også mye luftstyrke - som vi sårt trenger. Selges Romero er jeg helt OK med å la Dragusin og Vuskovic konkurrere om hvem som skal bli partneren til VDV - selv om jeg mener vi burde ha kjøpt en annen type. Nå gjorde vi ikke det - og jeg tror som sagt det finnes en akseptabel mulighet for at han sammen med VDV kan bli veldig veldig god.

Agenten hans har forøvrig begynt å lage bråk igjen. "Ønsker seg vekk i januar" var noen overskrifter ute i media for noen dager siden.

Skjønner godt om han ønsker seg bort fra klubben, han får jo ikke spille.

Schism Romero fikk Rødt kort både i fjor og året før. Ikke ideelt selvsagt men her må vi legge lista likt. Skal man akseptere hodeløs Romero en gang i blant må andre spillere også få muligheten til å drite seg ut en gang i blant.

Knut

Tror han allerede har vært ute for å avkrefte dette.

Nå skal vi stort sett spille midtuke hver uke. Og Dragusin får matching med landslaget i den neste pausen.

De neste mndene blir viktige for han. Ikke for januar, men for sommeren. Enig med Dougie at han må vise mer enn han har gjort, men det ville vært rart om han ikke gjør. Så får man se hvor bra det blir. At han skal utkonkurrere Romero eller VDV er usannsynlig, men kan han vise seg god nok til at man enklere rullerer? Og god nok til at han blir satset på hvis Romero selges? Tross alt der lista ligger fremover. Jeg avskriver han i alle fall ikke - selv om jeg heller ikke er overbevist.

Mabbutt
                Håpte vi kunne spare VDV i denne kampen.Vi bør kunne vinne uten han, selv om VDV er en nøkkelspiller hos oss.
                Greit å spare han når slike sjanser/kamper dukker opp.La han sitte på benken, kan sette han innpå hvis det blir behov for det.

Son er ute, men høres mer ut som forsiktighet enn hva man muligens kaller en skade. Så ja - ser bra ut.