Dougie
Noen ja, men vil ikke akkurat si det er normalt. VDV er ikke normal.
Og de fleste spillere går igjennom perioder. Kulusevski et stjerneeksempel. Hadde ikke Kulusevski hatt den våren, men levert som han gjorde fra sommeren i hans første periode her - ville han nå vært i klubben? BJ en annen (selv om jeg tviler på at han vil fortsette å levere ett mål per kamp særlig lenge). Porro skulle man selge etter hans første vår. Emerson var utrolig ubrukelig (virker som han er det igjen i AC). Sissoko. Lista over folk som må spille seg inn er enorm. Gjelder også verdensklassespillere som Modric og Bale.
Mot Newcastle fikk Dragusin spille i et "satt forsvar". Og klarte seg bra. Mot Coventry spilte han med Davies og Gray. Så veldig dumt av han i Europa med det røde kortet, men kan ikke legge mye vekt på det hvis man skal se på hvor god han er - og hans verdi over tid.
Så forstår jeg ikke helt hvorfor vi kjøpte han. Han er ikke treg, men ikke spesielt rask. Han er ikke dårlig hva gjelder pasningsspill, men opplagt ikke en stor styrke for han - i alle fall ikke korte pasninger. To ting som er veldig viktig under Ange. Svakhet nr. 1 løser seg i stor grad hvis han spiller sammen med VDV. Hvor han litt som Romero kan være aggressiv i stilen. Der er han god. Og som statistikken viser - en mot en er han fabelaktig defensivt. Han gir oss også mye luftstyrke - som vi sårt trenger. Selges Romero er jeg helt OK med å la Dragusin og Vuskovic konkurrere om hvem som skal bli partneren til VDV - selv om jeg mener vi burde ha kjøpt en annen type. Nå gjorde vi ikke det - og jeg tror som sagt det finnes en akseptabel mulighet for at han sammen med VDV kan bli veldig veldig god.