Tottenham mot Arsenal

Turnering: Premier League
Når: 15. september 2024 kl 15:00
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: Jarred Gillett
Billetter: Billetter til Tottenham - Arsenal
TV: V Sport PL

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro - Romero - van de Ven - Udogie
Kulusevski - Bissouma - Maddison
Odobert - Solanke - Son

Innbyttere: Forster, Dragusin, Davies, Spence, Bentancur, Sarr, Gray, Bergvall, Werner, Johnson

Skadet: Richarlison
Usikker: Solanke, Richarlison
Utilgjengelig:

Motspiller å se opp for: Oedegaard
Forventet resultat: 2-1 (Son, Romero)

Arkiv med Tottenham mot Arsenal-kamper

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/d/495-tabellkonkurranse-20242025

#Tottenham #Arsenal #TottenhamArsenal

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

En drøy uke til årets viktigste kamp - ihvertfall når det kommer til selvfølelsen. Første tur over denne sesongen for undertegnede. Blir spennende å se hva vi får til.

Positivt med Rice ute - samtidig så har de en sterk stall, så uvisst hvor mye det betyr.

De har Ødegaard og Saka som er bedre enn noe vi har, men ellers vil jeg si det er temmelig jevnt og heller vi som bør være bedre.

Arsenal er ikke rå i lufta slik de er satt opp, men vi vet at alle dødballer blir en krig mot Vicario. Og Havertz, Gabriel og Saliba er vel bedre på hodet enn noe vi har. Blir viktig at vi håndterer det godt samt at man fort kan bli påvirket av hvem som dømmer. Så kan man ikke gi bort frispark av typen Udogie gir bort mot Newcastle.

Ellers er det selvsagt kontringer som er det store problemet. Ødegaard og Saka har opplagt potensial til å virkelig straffe oss der.

Jeg tror vi skårer 2 eller flere mål. Så hvis vi klarer å holde de til maks ett mål på dødball eller kontring i mot er jeg rimelig sikker på at vi vinner.

Så er det synd at Ange vil fortsette med både Bissouma og Maddison. Ingen av de burde starte, mens begge kunne vært nyttige fra benken. Nå vil Bissouma fortsette å være rimelig ubrukelig defensivt i det han møter en av ligaens beste AMer - og Maddison vil fullstendig slukne etter rundt 60 min. Som enten fremtvinger et bytte vi ikke ønsker å gjøre eller sørger for at vi blir enda tynnere defensivt. Så får man håpe han har bidratt offensivt før den tid.

Håper vi får ketchup effekt og rvkjører Arsenal fra første minutt. Vi møter i hvert fall et lag som ikke kommer til å parkere på sin siste tredjedel, det passer oss sånn sett bra. Utfordringen er jo at de, dessverre, scorer mål og fremstår noe mer ryddige i forsvar.
Har som alltid trua! I år vinner vi 3-0!

Håper selvsagt vi vinner men realisten i meg sier at dette blir skrell og begynnelsen på en endeløs oppoverbakke gjennom hele sesongen 😑

Kungreke sånn er det å være spurs-supporter. Tenker alltid det værste og får ofte rett😁

For de som lurer på hvor det blir av tabellkonkurranse-tabellen for årets sesong så kommer den til uka håper jeg!

Overtråkk på Ødegård 😳

• Cuti svarte på dette.

Arsenal uten både Ødegård og Rice.. Vi må sette alle kluter til i denne kampen.

Cuti
        Trist, får håpe det går seg til om 6-7 dager.

Overtråkk er vanskelig å vurdere da noen som ser stygge ut ikke alltid fører til større skader. Så er det vel slik at de som har tråkket over en del ganger før gjerne tar mindre skade av å gjøre det igjen (iallefall det jeg er blitt fortalt anekdotisk, men skal ikke garantere at det er sant). Kan ikke huske om Ødegaard har slitt med dette tidligere eller ikke?

Jeg blir veldig overrasket om han spiller mot oss. Måten det skjer på. Reaksjonen osv. Alt ligner alvorlig skade for meg, men som nevnt noen ganger går det fort over.

Jeg liker aldri skader, men ikke noe tvil om at hvis Ødegaard er ute styrker det våre muligheter. Arsenal har generelt ganske mange ute nå. Selv om både Jesus og Calafiori blir klare.

• Knut svarte på dette.

Solanke ryktes at kommer tilbake i trening denne uken og potensielt kan være klar for dyst på søndag.

Schism iallefall det jeg er blitt fortalt anekdotisk, men skal ikke garantere at det er sant

Uten at jeg noensinne var en toppidrettsutøver: Første gang var definitivt verst (1-2 måneder "ute", 2 uker på krykker). Neste gang var vesentlig bedre (et par uker, ingen krykker). Ifm alle påfølgende overtråkk er jeg stort sett i gang igjen med å løpe etter få dager, maks en uke.

Hverken Solanke eller VDV var å se på de siste klippene fra trening, men antar begge er i troppen til søndag.

Vet ikke hvor viktig det er at Solanke starter, men hadde vært gull å ha som innbytter.

Solanke må komme i gang fort som f. Kan ikke ha en sesong på sidelinja sånn som Richy hadde. Her må vi få valuta for pengene fort.

Match officials for the Spurs vs arsenal game

Referee: Jarred Gillett

Assistants: Darren Cann, James Mainwaring

Fourth official: Robert Jones

VAR: Stuart Attwell

Assistant VAR: Constantine Hatzidakis