Nå har jeg hørt at Arsenal har en så fantastisk bredde, men det diskuteres faktisk blant Arsenalfans at det er Nwaneri som skal erstatte han. En 17-åring som har spilt 14 minutter i PL så langt i karrieren.

Jeg tviler på at det skjer, men ikke vanskelig å se at deres benk blir særs tynn på søndag.

Sannsynlig lag nå er:

Raya
White - Saliba - Gabriel - Timber
Partey - Jorginho
Saka - Havertz - Sterling
Trossard

Mulig Jesus blir klar, men han kommer da etter å ha spilt 5 min i år.

På benken finner man av offensive spillere Martinelli og evt. Jesus. Tviler på at noen her inne har hørt om noen av de andre som havner der. Bakover er Zinchenko og Kiwior friske. Usikker på om noen andre folk har hørt om vil være klare.

Vil faktisk være litt krise om vi ikke vinner nå.

Schism Enig at dette er en kamp vi bør vinne mtp at Arsenal mangler midtbanen sin. Men har ingen good feeling, vi er for åpne bakover og i prinsippet er alt Arteta trenger å gjøre for å slå oss er å slå langt når vi mister ballen i 16 meters området deres.

Newcastle hadde også mange skader, og vi husker hvordan det gikk 😅

En kamp vi sannsynligvis hadde vunnet med VDV og Solanke.

Selvsagt ikke slik at vi bare slår Arsenal fordi noen er ute, men veldig mye bedre sjanse nå.

Klarer desverre ikke se at vi scorer mer enn vi slipper inn denne kampen, den der glipa mellom høyreback og stopper plager meg skikkelig, defensive dødballer og innlegg imot også for den del.

Utrolig kjedelig pressekonferanse, men VDV har trent fint. Solanke har også trent - og hvis treningen går bra i morgen bør han være klar. Richarlison er det ikke.

Så Solanke blir å finne på banen etter all sannsynlighet. Vanskelig å lese Ange der, men jeg tipper han starter.

Ange Postecoglou has revealed it will be a late call over Yves Bissouma’s availability ahead of our Premier League home clash with Arsenal on Sunday.

💪NLD💪.
    Er veldig gira til denne kampen.Jeg har stor tro på sier, mye pga vi skaper mange sjanser og at vi har spillere tilbake.Så stor tro at jeg blir skuffet om vi ikke vinner.
    Vi har nesten skadefri tropp.

Arsenal er kraftig svekket (Rice, Ødegaard, Jesus osv).Ser at Arteta prøver å seg på mindgames, vi får se det an med Ødegaard, vi må ta noen tester før kampen.
    Dårlig mindgames for Ødegaard starter ikke, det er jeg sikker på.Det snakket om han er ute i mange kamper.Usikker om han når neste landskamp.

Vi må utnytte at Arsenal er så svekket, det forventer jeg.Ikke at dette blir lett, det sier seg selv.To nøkkelspiller på midtbanen er ute og det skal utnyttes.Vi må selvsagt se opp for Saka og Sterling, Arteta vet at vi står høyt med laget og mister vi ballen i ugunstig posisjon da er plutselig en dem igjennom.
    Håper vi bruker litt sunn fornuft mtp på forsvarlinja våres, er det nødvendig å stå høyt hele veien.
    Vi kommer nok til å gjøre, Ange snur ikke på det.

Midtbanen vår må være klar, stå opp ta styringen.Maddison må ta ansvar, vi trenger bevegelse fra spillerene våre slik det blir med åpent for Maddison.Holde tempoet oppe og komme rundt på kantene.Vi pleier normalt å ha spillere i boksen.

Vicario
    Porro-Romero-VDV-Udogie
    Sarr-Bentancur
    Johnson-Maddison-Son
    Solanke

Forsvaret sier seg selv, veldig bra at VDV er tilbake.
    Sarr er bankers for øyeblikket, setter han sammen med Bentancur.Bissouma er vel ikke helt frisk.
    Kjører Johnson fra start, han har fart og kan gå forbi backen.Synes han får mye ufortjent mye kritikk, synes han bare blir bedre å bedre.Gode innlegg, kommer selv inn i boksen.
    Solanke er tilbake og da er det bare å starte med han.

Ikke fornøyd kjenner jeg.
    Hvem skal spille DM med Bentancur?
    Hvorfor starter ikke Gray som DM, skal ikke han være et enormt talent?
    Kulusevski fra start, liker ikke det.

Dette blir haraball :-)

Typisk 3-2 kamp😎
    Spent som f! Håper vi er påskrudd og har konsentrasjon på topp. Dette går veien!
    COYS!

Mistet litt av optimismen kjenner jeg.Vi trenger en solid midtbane og spesielt to DM, der har vi ikke i dag.Vi stiller med 3 vinger/kantspillere.
    Både Sarr og Gray er på benken.

Litt sånn briste eller bære lag dette.
    Forstår vi satser på fart og høy intensitet fra start, men her blir vi veldig sårbare for overganger. Håper dem bak har hodet påskrudd i dag.😳

Siste par NLD hjemme har vel vært prega av noen ganske stygge feil og gratis mål til Arsenal. Da er det befriende å se at vi bare bruker 3 min på å spille på oss årtusenets dummeste brudd!

Porro sliter fælt mot Martinelli nå.

Lovende start men vi mangler det siste steget, kommer til sjanser men har ikke det som trengs for å få mål.

Dette kan lett ta jævlig fyr.. dommeren med mye rart begge veier som gjør at det snart eksploderer...

Solanke burde forøvrig skutt selv eller passa videre.. i stedet ble det bare dumt..