Newcastle mot Tottenham

Turnering: Premier League
Når: 1. september 2024 kl 14:30
Stadion: St. James' Park
Dommer: Robert Jones
TV: V Sport PL

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro - Romero - van de Ven - Udogie
Kulusevski - Bissouma - Maddison
Johnson - Son - Odobert

Innbyttere: Forster, Dragusin, Davies, Spence, Bentancur, Sarr, Gray, Bergvall, Werner

Skadet: Solanke, Richarlison
Usikker:
Utilgjengelig:

Motspiller å se opp for: Isak / Joelinton
Forventet resultat: 1-2 (Son, Romero)

Arkiv med Newcastle mot Tottenham-kamper

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/d/495-tabellkonkurranse-20242025

#Tottenham #Newcastle #NewcastleTottenham

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Blir interessant å se hva slags lag vi stiller opp med. Johnson har vært dårlig, men borte mot Newcastle burde sannsynligvis passe han bedre enn slik kampene mot Leicester og Everton ble. Midtbanen sist er ekstremt angrepsfokusert og ikke klart at det vil fungere borte mot Newcastle, men hvem setter man ut? Alle tre solide sist.

Fristende å starte samme lag så lenge Bentancur og Solanke er ute - og Richarlison kanskje fortsatt helst bør komme inn fra benken. Odobert - Richarlison - Son gir mer mening for meg, men går ikke hvis Richarlison ikke er helt klar - og som nevnt - Johnson kan passe bedre i denne type kamp.

En kamp er en kamp. Skal ikke legge for mye i det, men allikevel litt interessant hvor mye mer Odobert var innvolvert mot Everton:

Håper på Odobert, Johnson bør vel egentlig bare lånes ut, ser ikke ut som han takler presset.

Uff, ja vi har virkelig spilt dårlig fotball offensivt i sesonginnledningen 🤪

Schism dette er gøy. Statistikk og hva som kan ligge bak.
    Og skriver ikke dette for å rakke ned på noen spillere eller favorisere andre, men artig å tenke på hva som kan ligge bak.

• Er Odobert mer ukjent for motstander, noe som gjør dem litt usikre på han? (Så jo utover i omgangen hvordan forsvarsspiller leste løpene hans mye bedre enn i starten.
    • Kan det ha noe med at han spiller på venstre, hvor man har Son og Maddison som binder opp spillere og skaper mere rom?
    • Er arbeidsforholdene vanskeligere på høyre, da han kun har Porro på overlapp?
    • Er det sånn at Johnson binder opp spillere og dermed skaper rom for andre?
      Jeg synes personlig Odobert var klart bedre og mer spennende å se på i første omgang,
      Samtidig synes jeg han hadde noen skumle ballmiss i andre, som ikke var så bra.
      Mens Johnson jobbet bra hjemover.

John_chef

Alle gode betrakninger. Derfor man ikke skal legge spesielt mye i den kampen. Samtidig så mener jeg at det ikke er kontroversielt å si at Johnson ofte sliter med å involvere seg i kamper. Spesielt mot lag som ligger dypt. Selv om jeg vet det finnes en som er uenig.

Mulig det var tilfeldig ift riktige type motstandere, men kombinasjonen Werner + Johnson synes jeg fungerte spesielt bra.

Knut

Form spiller også inn. Og det kan være som du sier at typen på motsatt side også påvirker.

Vi får se. Ikke gitt at Odobert bare fortsetter heller. Selv om han unektelig ser talentfull ut. Litt som Bergvall tok han det bare umiddelbart. Så får man se om det varer.

En bane vi har fått grisejuling på de siste to åra. Å starte med en midtbane med Madders og Kulusevski sammen vil nok ikke bidra til å pynte på den statistikken.

Dougie

Antar Bissouma starter. Så hadde jeg spilt Sarr og Kulusevski. Men Ange elsker Maddison. Så da tror jeg det blir de tre samme. Og Kulusevski er fort komisk nok den beste av de tre defensivt.

Synes Son gjorde gjorde en grei figur som spiss sist jeg…

Hmm, liker ikke helt at vi igjen står uten en ren spiss.
          Utrolig viktig kamp for å se hvilket nivå vi er på. Newcastle skal være et lag vi spiller jevnt med, om ikke bedre enn(uten skader).

Ikke seriøst ment fra min side, men tragisk at Richarlison uansett hva man gjør er småskadd alltid.

Er vel en grunn til at Ange ønsket ny spiss og lot Richy snakke med Saudi.

Enda godt vi har fått en ny spiss som kan være ute i viktige kamper.

Dette er vel mer "morsomt" fordi det er så absurd uflaks.

Heldigvis er vi såpass robuste nå at det ikke er krise.