Tottenham mot Everton

Turnering: Premier League
Når: 24. august 2024 kl 16:00
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: Anthony Taylor
TV: TV3+

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro - Romero - van de Ven - Udogie
Sarr - Bissouma - Maddison
Johnson - Richarlison - Son

Innbyttere: Austin, Dragusin, Davies, Spence, Kulusevski, Gray, Bergvall, Werner, Odobert

Skadet: Bentancur, Solanke
Usikker: Porro
Utilgjengelig:

Motspiller å se opp for: Calvert-Lewin
Forventet resultat: 3-1 (Romero, Porro, Richarlison)

Arkiv med Tottenham mot Everton-kamper

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/d/495-tabellkonkurranse-20242025

#Tottenham #Everton #TottenhamEverton

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Håper alltid på ketchup for våre angripere, men Solanke var vårt minste problem offensivt totalt sett i forrige kamp (Maddison var god i første). Jeg håper at Son og Johnson kan bidra med noe her.

Alle vet hvordan Everton kommer til å spille denne her. Hvis vi ikke får mål kan det bli stressende - og folk som Johnson kan fort bli buet på utover i kampen. Men spiller vi i nærheten av det vi gjorde første 45 mot Leicester skal vi ha særs uflaks hvis vi ikke får hull på byllen. Får man først hull vinner vi så lenge man ikke gir bort et mål igjen - evt. taper en dødball.

Jeg tipper vi vinner denne med 3-4 mål.

Lurer virkelig hva Johnson har gjort deg Schism.

Cuti Lurer virkelig hva Johnson har gjort deg Schism.

Hva er problemet nå?

Schism folk som Johnson kan fort bli buet på utover i kampen

Hvorfor i alle dager skal «folk som Johnson» bli buet på utover i kampen?

Hadde vært spenstig med Gray istedenfor Bissouma, men godt mulig Bissouma er revansjesugen 👍 Også spent på han nye vingen 😊

Cuti

1) Hva har det med mitt forhold til Johnson å gjøre - du tror jeg skal stå på tribunen å bue han?
          2) Uavhengig av hva jeg synes om Johnson så er det veldig mange Spursfans som ikke liker han.

• Cuti svarte på dette.

Mabbutt

Gray burde starte, men Ange har en irrasjonell kjærlighet for Bissouma. Dessverre tror jeg ikke det som mangler for Bissouma er mangel på motivasjon.

Jeg vet ikke helt hva som skal skje med Bissouma for at han skal bli bedre. Ange prøvde med å la han spille omtrent uansett i fjor. Det hjalp ikke. Vi har kjøpt en potensiell konkurrent, men virker ikke som Bissouma ble bedre av den grunn.

Personlig hadde jeg latt Gray få sjansen i minst 3-4 kamper. Hvis det går dårlig og Bissouma er god på trening osv. kan han få prøve seg igjen. Inntil da ser jeg personlig ingen grunn til å starte Bissouma.

Mye er tilfeldigheter i fotball, og det blir fort mye synsing. Noen henger seg opp i enkeltprestasjoner, noen i statistikk og noen i andre ting.
            Jeg tror ingen kan komme å si at vi startet med feil lag i forrige kamp. Det var bra flyt og gode samhandlinger. Om kanskje litt omstendig til tider.
            Hadde Johnson fått en målgivende eller mål på en av dem store sjansene i første, så kunne ting sett annerledes ut. Men det samme kan sies om Solanke, Maddison og Son også, som alle hadde store sjanser til å avgjøre.
            Samme kan sies om Kulu i andre og Richarlison på slutten. Jeg tror og håper det kommer til å sette seg, og det kan skje allerede i morgen.
            Pratet med en United supporter her om dagen, om Ronaldo. Den store frustrasjonen dem første årene over en spiller som driblet seg oppover siden, for så å snu og drible seg bakover til han til slutt mistet ballen.
            Men plutselig så klaffer det og resten er historie.
            Nå krysser vi fingrene for at det klaffer for våre gutter snart også.🤞😎👍

Schism Ser ingen grunn til å bue på egne spillere, og aller minst unge spillere med en positiv utvikling.

Da tror jeg sjansen er større for at det bues på «folk som» har vært dårlig lenge.

Cuti Ser ingen grunn til å bue på egne spillere

Der er vi enige.

Jeg tror ikke det vil skje, men i et scenario hvor alt går på tverke offensivt mot et defensivt Everton (som jeg heller ikke tror vil skje) - så er det ikke noe nytt at buing kan komme. Og da vil man ikke bue på Son eller Solanke.

Egentlig mer en beskrivelse av hvor optimistisk jeg er til at vi vinner denne. Mye skal gå galt for at vi ikke skal gjøre det.

Og litt krise hvis man ikke tar 3 poeng her. Noe det er sjelden jeg sier.

John_chef Jeg tror ingen kan komme å si at vi startet med feil lag i forrige kamp.

Enig. Eller - jeg mener vi startet med feil lag, men man kan ikke klage på prestasjonene de første 45 - så så veldig feil kunne det ikke ha vært.

Og hva gjelder den uendelige diskusjonen om Johnson. Jeg har ingen problemer med at han nå er vår høyreving. Kulusevski er ikke den langsiktige løsningen der. Så hvis Kulusevski tar plassen blir det også litt rotete. I alle fall før Johnson har spilt seg ut (og ingen spiller seg ut på en kamp). Vi får se om Odobert blir en reell konkurrent. Satser på det.

Ikke at det er så overraskende. Selv om han heller ikke har spilt der mye meg bekjent - så må han nesten ha blitt kjøpt inn for å utfordre Johnson.

Så jo han haltet allerede etter første taklingen mot Leicester.

Selv om både Porro og Solanke i verste fall ikke kan spille (på toppen av Bentancur). Så er vår skadesituasjon bedre enn Evertons.

Everton mangler begge sine høyrebacker. Potensielt begge sine stoppere (Tarkowski kan muligens spille). Young fikk rødt. Det forsvaret blir ganske tynt med andre ord. På midten mangler Garner og Onana er nettopp solgt.

Everton er i en fryktelig situasjon og det må vi utnytte.

Synd, men godt at vi har Richarlison som har fått trent litt etter skaden. Usikker på kamp formen hans, men han er en kriger og det trenger vi foran mål.