Tottenham mot Aston Villa

Turnering: Premier League
Når: 3. november 2024 kl 15:00
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: Craig Pawson
Billetter: Billetter til Tottenham - Aston Villa
TV: Sendes på V Sport PL 1

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro - Romero - Dragusin - Udogie
Kulusevski - Bissouma - Maddison
Johnson - Solanke - Werner

Innbyttere: Forster, Davies, Spence, Gray, Sarr, Bentancur, Richarlison, Moore, Lankshear

Skadet: van de Ven, Odobert
Usikker: Son
Utilgjengelig:

Motspiller å se opp for: Watkins
Forventet resultat: 3-2 (Kulusevski, Johnson, Richarlison)

Arkiv med Tottenham mot Aston Villa-kamper

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/d/495-tabellkonkurranse-20242025

#Tottenham #Astonvilla #TottenhamAstonvilla

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Ette å ha sett energien Richarlison kom inn med mot City, kunne han godt startet for min del.
Synes Solanke virker litt som en fisk ute av vann for tiden.
En av Solanke sine styrker skal være duellspillet og å holde på ballen, noe som kanskje har vært hans største svakhet den siste tiden.

Villa var ute i cupkamp igår de også, røyk mot palace, samme som vi gjorde for noen dager siden. Men de sparte flere spillere..

Er vel heller ingen tvil om at vi faktisk må vinne for å henge med.

Vi henger jo egentlig ikke med slik status er nå... dessverre.

Nei Villa er vel er lag vi må over dersom vi skal kalle PL sesongen en sånn rimelig suksess.

Vinner vi i dag henger vi jo med. Da er vi to poeng bak Villa og kun to poeng bak et lag som er så bra at man aldri skal forvente at lille oss kan ta poeng mot de.

Taper vi ser det rimelig mørkt ut dog. Selv om det er vel tidlig i sesongen å skulle avskrive ting fullstendig så må både Villa og Chelsea gå på en ganske bra smell utover for at da skal ta igjen begge.

Personlig bryr jeg meg mest om prestasjoner. Gode prestasjoner gir over tid gode resultater. Vi har lenge vært et middels lag (selv om det visstnok er kontroversielt å si) og det har vi egentlig bare fortsatt med. Da blir det middels resultater. Tipper det kan bli en seig kamp i dag. Ingen VDV. Bissouma tilbake. Kanskje også Maddison. Vi tok ut mye mer enn Villa på onsdag. Samtidig er vi på hjemmebane hvor vi tross alt ikke er så dårlige. Og selv om Villa er solide er de på ingen måte uslåelige. Jeg vil si vi er middels. De er gode. Da blir det jevnt når vi spiller hjemme. De sliter også litt med at folk som feks Watkins ikke er som i fjor.

Vanskelig å si om seieren mot City kosta mer enn den gav inn mot denne kampen. Jeg er selvfølgelig strålende fornøyd med seier og avansement. Men den kosta nok litt, villa spilte samtidig på onsdag med mønstret en vesentlig mer b-prega lag. Samtidig skal man ikke undervurdere selvtilliten det gav

Schism
    Vet ikke om jeg er enig at vi er et middelmådig lag. Du satt det sikkert på spissen,men synes toppnivået vårt er for bra til å kalle oss det. Så hvis en skal dele ligaen i tre etter plassering er vi vel såvidt i det øverste sjiktet

Har avskrevet oss i ligaen allerede jeg (hva gjelder 4.plass-trofeet). Men strålende fornøyd med at vi slo ut City av cupen, en skikkelig cup-bombe i mitt hode!

Er litt enig med @Schism i at vi for øyeblikket er et middelmådig lag (selvfølgelig ikke uten potensial). 4-1-4 i ligaen, og måten det har skjedd på forteller meg det.

MEN! Middelmådige (og til og med dårlige) lag vinner cuper, så jeg setter alle mine forhåpninger til EL, LC eller FA cup denne sesongen. Tar gladelig en 8. plass i ligaen om vi vinner en av disse.

Angående kampen i dag, så er jeg strålende fornøyd om vi vinner. Synes Villa har vært et stabilt bedre lag enn oss det siste året (to årene?). Vi har kanskje et litt bedre toppnivå, men synes at vi er der sjeldnere enn Villa.

Vinner vi i dag tror jeg vi har tatt 56 poeng på de siste 38 kampene i ligaen. Noe slikt i alle fall. Det er vel selve definisjonen på middels?

Hva gjelder å slå City så slo nettopp Bournemouth en sterkere versjon enn den vi spilte mot. Forest slo Liverpool osv. Ikke riktig at vi har spesielt mange flere «store» seire enn andre middels lag.

Så er jeg enig i at vi har høyere potensial enn middels. Er jo det man håper på. At hvis Ange får dette til å fungere så kjemper vi helt i toppen - og ikke en kamp om å ta igjen Forest. Forandrer ikke at vi nå er middels og har vært middels veldig lenge.

Jeg er på plass på stadion. Det skulle tilsi tap erfaringsmessig...

Bortsett fra VdV som ikkje er der, så er vel dette vår beste start 11er. Iallefall i mine auger. Satse på det ikkje blir tortur i dag.

Maddison ute idag og var ikke involvert i midtuka. Kan vel ikke kalle det annet enn en vraking?

Werner kommer inn og får et mål og en assist 👌

Madders på sitt beste bør jo være med, men han har ikke vært helt på sitt beste og topp at han "får vile".

Tabellen dukket opp i tv vinduet. En stund siden jeg har sett på tabellen og var helt overbevist om at det var feil. Vi der nede er jo greit, MEN, Forrest nr 3 er interessant 😁