Dougie Mange måter å være leder på. Kane er vel mer en som går foran med et godt eksempel - holdninger, arbeidsinnsats, treningsvilje osv. trenger de og.
Enig. Så litt vanskelig å si hvem som er gode "ledere". Den gamle Roy Keane-typen finner man nesten ikke noe sted nå. Jeg mener fortsatt den slags ledere har sin funksjon, men det har nok skjedd noe kulturelt der som gjør at flere kapteiner minner mer om Martin Ødegaard og Klæbo enn Keane i disse dager.
For meg var Modric alltid en leder. Fordi han bare bad om å få ballen oftere når ting gikk tregt. Var han en vokal type ale Keane? En "tøffing"? Nei.
Man kan vel aldri få for mange ledere (så fremt det ikke blir en intern konkurranse om å være "mest leder"). Jeg kan vel ikke helt se at dette laget er som Norge på 90-tallet (hvor "alle" endte opp som trenere), men om det er dårligere enn andre vet jeg ikke. Har City så mange som er typiske ledere? Haaland har karisma, men er han en leder? Grealish? Mahrez? Foden? KdB og Gundogan virker på meg som ledere. Dias også. Men kan ikke helt se at de på akkurat det området nødvendigvis er så mye bedre stilt enn oss. Samme med Arsenal. Hvor var deres ledere når de "raknet" i fjor?