Jeg tar meg enkelte ganger i å lure på om Pochettino hadde rett når det gjaldt "painful rebuild". Vi har ansatt 3 dyktige managere etter Pochettino, og fortsatt ser vi ofte tegn på banen til "sykdommen" vi hadde de siste mnd under han.
Har vi fortsatt for mange igjen av de spillerne og den (u)kulturen? De jeg kommer på i farten er Lloris, Dier, Sanchez, Davies, Kane, Son og Skipp(?). Mange av dem spiller mye. Ellers ser stallen vår for meg litt ut som at vi har prøvd å lappe på det gamle med varierende (dårlig) hell.
Jeg husker hva Sherwood/Pochettino gjorde forrige gang vi så slik ut. Det var ut med Capoe, Paulinho, Soldado, Stambouli etc. og inn med Bentaleb, Mason, Kane og Townsend. Vi endte ikke på topp4, men jeg syntes straks det så mye bedre ut, og vi fant et potensiale. Litt som Arteta egentlig har gjort med Arsenal.
Nærmer det seg tiden for å gi slipp på alt det gamle, for å ofre CL etpar sesonger for å begynne med blanke ark?
De jeg kommer på i farten at jeg ville hatt med videre i såfall er ikke mange; Kulusevski, Betancur, Romero og kanskje Højbjerg, Skipp og evt Tanganga (sett veldig lite av han med tillit etter en lovende start.
Ikke vet jeg, men tross brukbar poengfangst, har vi ikke akkurat sprudlet...