Prøve å lage min første post.
Satt og tenkte på hvor mange ledere og vinnere vi har i troppen.Det jeg kom frem var skremmende.Utrolig få spillere som havner i de kategoriene.

Ledere:Lloris & Kane kommer jeg frem til.Kanskje Dier er det, men veldig usikker på det.
Kun to er ikke imponerende, Det er rett slett ikke godt nok.Mye mulig dere andre har mer, jeg ser dem ikke.Hvorfor er det slikt?
For skape et vinnerlag så må man ha ledere, spillere som tør å gi beksjed når ting ikke er godt nok.Som ta ansvar på banen og styrer laget.Hvorfor greier vi ikke skaffe oss slike spillere, mener ikke at alle vi kjøper skal være store ledere.

Vinnere:Lloris, Dier, Højbjerg, Son, Kane & Richarlison.Alle vil vinne kamper, men dette er spillere som gjør det de makter for vinne kampen.Spillere som virkelig legger ned innsatsen som gir oss 3 poeng.
Fem er muligens bra, men jeg har kun en forsvarer og en midtbane spiller.Er dette godt nok, jeg synes ikke det.

Høybjerg er i alle fall slik jeg ser det en naturlig leder. "Smella" hans går vist nok non-stop under kampene. Han og Dier er nok kapteiner utpå der, uten å være det. Kane også.

Synes Son feks er veldig svak når han først er dårlig. Og virker med ett helt hjelpesløs, defensivt er han som en blind pilot, helt ubrukelig. Så psyken hans virker for meg ikke bra nok til å løfte lag.

Kane leder ved eksempel men han overbeviser ikke meg utover det han gjør med beina

Kane har scoret mye mål. Men har han egentlig scoret mål når det virkelig gjelder som mest? Kan ikke huske han har stått frem i en eneste finale verken for oss eller England.

Nei sant nok. Uten at det har vært så mange av de. CL finalen for oss burde han aldri spilt eller i det minste ikke starta i. Kom vel akkurat tilbake etter en lei skade

Ginola14
      Mye mulig Højbjerg også er en leder, jeg vurderte han også.Han er veldig nære som leder, hadde faktisk vært spennende å sett han som kaptein.Han ihvertfall en fighter og en vinner.

Cuti
      Nå har vi ikke spilt i mange finaler under Kane, det er heller ikke hans feil at vi ikke kommet til mer finaler.Jeg synes han står frem i mange kamper, tar ansvar hele veien.Utvikler seg som spiller.
      Han burde ikke ha startet CL finalen, men MP velgte han.Kane nådde finalen akkurat etter å ha vært skadet lenge.

Det har blitt noen finaler opp gjennom årene. Kan ikke huske at Kane har vært god i en eneste av de. Den CL-finalen kom vi oss til helt uten Kane.

Synes vi bør bytte kaptein.Ja jeg mener Lloris er en leder, men liker ikke at keepere en kaptein.
      En keeper kan ikke kommunisere med alle spillere like enkelt som en utespiller.Kan ikke gå bort til Conte om det skulle gi eller ta imot en beskjed.
      Jeg skrev at Lloris & Kane er ledere, men kan ta med Højbjerg også.Synes han er et godt alternativ som kaptein på laget.Vi trenger en som tør å gi beskjed på banen når ting ikke fungere.Kane er selvsagt også er godt valg.Lurer på hvordan han hadde taklet den rollenStor leder i mine øyne.

Det er ingen krise å bytte kaptein, United og Arsenal gjorde det med suksess.

presley ikke bare bytte kaptein, men også en ny keeper, Lloris gjør for mye dumt og holder ikke mål om vi skal vinne noe.

Ser ikke helt hvorfor det å flytte armbåndet til en annen arm skal være utslagsgivende, vi har nok av ledere i laget vårt, Kane er "kapteinen" ute på banen og Lloris er kapteinen i lavet.

Vil vel egentlig si vi har for få ledere. Højbjerg er vel den eneste naturlige lederen sånn han fremstår. Kane er mer leder pga. stjernestatus og kvalitet. Ellers er det tynt.

Mange måter å være leder på. Kane er vel mer en som går foran med et godt eksempel - holdninger, arbeidsinnsats, treningsvilje osv. trenger de og.

Så skulle jeg selvfølgelig sett Kane stå frem mer i de største kampene, som han gjorde mot City ifjor. Der har han hatt en lei tendens til å forsvinne de siste sesongene.

OysteinS
              Usikker på regnestykket der faktisk - selv om jeg ser poenget. Lloris gjør uvanlig mange store tabber til å stå på det nivået, og jeg synes dessuten han er altfor svak med ballen i beina.

Men på streken er han omtrent second to none i verden. Kunne tapt med både tre og fire mot Utd uten ham feks.

Skulle likt å se noen føre statistikk på hvor mange poeng han har redda for oss kontra kosta oss. Mistenker at det ender i hans favør.

Dougie Mange måter å være leder på. Kane er vel mer en som går foran med et godt eksempel - holdninger, arbeidsinnsats, treningsvilje osv. trenger de og.

Enig. Så litt vanskelig å si hvem som er gode "ledere". Den gamle Roy Keane-typen finner man nesten ikke noe sted nå. Jeg mener fortsatt den slags ledere har sin funksjon, men det har nok skjedd noe kulturelt der som gjør at flere kapteiner minner mer om Martin Ødegaard og Klæbo enn Keane i disse dager.

For meg var Modric alltid en leder. Fordi han bare bad om å få ballen oftere når ting gikk tregt. Var han en vokal type ale Keane? En "tøffing"? Nei.

Man kan vel aldri få for mange ledere (så fremt det ikke blir en intern konkurranse om å være "mest leder"). Jeg kan vel ikke helt se at dette laget er som Norge på 90-tallet (hvor "alle" endte opp som trenere), men om det er dårligere enn andre vet jeg ikke. Har City så mange som er typiske ledere? Haaland har karisma, men er han en leder? Grealish? Mahrez? Foden? KdB og Gundogan virker på meg som ledere. Dias også. Men kan ikke helt se at de på akkurat det området nødvendigvis er så mye bedre stilt enn oss. Samme med Arsenal. Hvor var deres ledere når de "raknet" i fjor?

Kungreke
                Sier ikke at det snur alt, men det kan være et skritt på rett vei.Jeg mener at en utespiller vil ha mer kontroll, kan snakke med spillerene, om det ros eller ris.Mye lettere å snakke med Conte under kampen.

Dougie enig i at han er verdensklasse på streken og gjør matchvinner redninger der, men i feltet og med ballen i beina er han ikke god, jeg syns han altfor ofte gjør dårlig valg og setter medspillerne i vanskelige situasjoner foran eglet mål, han spiller ballen ofte til innkast for motstander eller slår direkte til motstander, det har kostet oss mål han er indirekte skyld i.

Offensivt treffer han altfor sjelden medspiller og sliter med å sette raskt i gang med kast eller nøyaktige utspark.

Jeg leste i ei engelsk avis at han direkte har kostet oss 22 PL mål, det siste mot Newcastle, teoretisk og potensielt 66 poeng...

Dette har jeg vært imot siden han ble kaptein. Ikke som person men som andre her også nevner, plassen på banen. Kapteinen skal være en utespiller som kan piske deg rett i øret, sparke deg i ræva og gå i krigen sammen med deg. Og selvfølgelig, i dagen fløtepusverden, la deg få gråte på skulderen din når det trengs 😉 Må vel kanskje for sikkerhets skyld nevne at det siste var et forsøk på å være vittig.

Lurer veldig på hvordan 22 mål skal være 66 poeng. Noen fikk ikke toppkarakter i matte 🙂