Det er jo faktisk bare 1. tapt poeng.
Troppen 2022/23
Jeg tar meg enkelte ganger i å lure på om Pochettino hadde rett når det gjaldt "painful rebuild". Vi har ansatt 3 dyktige managere etter Pochettino, og fortsatt ser vi ofte tegn på banen til "sykdommen" vi hadde de siste mnd under han.
Har vi fortsatt for mange igjen av de spillerne og den (u)kulturen? De jeg kommer på i farten er Lloris, Dier, Sanchez, Davies, Kane, Son og Skipp(?). Mange av dem spiller mye. Ellers ser stallen vår for meg litt ut som at vi har prøvd å lappe på det gamle med varierende (dårlig) hell.
Jeg husker hva Sherwood/Pochettino gjorde forrige gang vi så slik ut. Det var ut med Capoe, Paulinho, Soldado, Stambouli etc. og inn med Bentaleb, Mason, Kane og Townsend. Vi endte ikke på topp4, men jeg syntes straks det så mye bedre ut, og vi fant et potensiale. Litt som Arteta egentlig har gjort med Arsenal.
Nærmer det seg tiden for å gi slipp på alt det gamle, for å ofre CL etpar sesonger for å begynne med blanke ark?
De jeg kommer på i farten at jeg ville hatt med videre i såfall er ikke mange; Kulusevski, Betancur, Romero og kanskje Højbjerg, Skipp og evt Tanganga (sett veldig lite av han med tillit etter en lovende start.
Ikke vet jeg, men tross brukbar poengfangst, har vi ikke akkurat sprudlet...
Syns kanskje det er vel negativ stemning for tida. Ligger på tredjeplass i ligaen og går sannsynligvis videre i CL. Er ikke så mange år siden det hadde vært halleluja-stemning over å være i den situasjonen...Enig at fotballen som spilles for øyeblikket ikke er det mest spennende jeg har sett, og synes Conte er en sta jævel som kanskje hadde hatt godt av å prøve litt andre spillere og tilnærminger.
Men når man f.eks ikke inkluderer Kane i spillere man vil "ha med videre" blir det latterlig i mine øyne. Han har båret klubben på sine skuldre i flere perioder over flere sesonger og leverer fortsatt på ekstremt høyt nivå.
Den jeg begynner å tvile mer på er Son, har vært endel rykter om at han ønsker seg bort og vil ha en stor kontrakt i en annen liga mens han fortsatt holder greit nivå. Det kan jo stemme med formen han har vært i, at hodet rett og slett ikke er på plass. Får håpe han kommer seg over det og begynner å levere på et høyere nivå igjen snart
tstone Bare "høyttenking" fra min side, en forhåpentligvis hypotetisk situasjon, der man innser at laget trenger en massiv reboot. Selvfølgelig ønsker jeg en motivert Kane videre, men han blir snart 30, og har ikke vunnet noe annet enn Audi Cup, og jeg hadde forstått det dersom han ikke ønsket å begynne på et nytt prosjekt med 5. og 6. plasser. Ser ikke helt hva som er latterlig med å ikke ønske å tvinge han til å bli med på noe slikt. Om han vil, selvfølgelig, hvem vil ikke ha Kane?
Jeg for min del synes vi med få unntak ikke har sett helt friske ut siden ca et år før CL-finalen. Jeg synes på en måte at vi har vaklet oss framover med lite eller ingen fremgang siden da, og spesielt siden finalen.
Da synes jeg ikke det er noe latterlig at man tenker på sånt av og til.
Godt at forumet har såpass takhøyde at man kan skrive latterlige ting
All good things must come to an end.
Klart at Poch hadde rett, noe som både Mourinho og Conte har fulgt opp. Stallen har ikke høy nok kvalitet i alle ledd.
Nå har både Mourinho og Conte blåst penger på nye spillere uten at det ser ut til å ha brakt oss så mye lengre, så det er nok ikke bare kvalitet på spillerne som hemmer oss. Er det en kultur i spillergruppa som holder oss tilbake.
Poch fikk ikke støtten han trengte og gikk lei, Mourinho fikk sparken rett før en cupfinale (han som vinner finaler)og Conte ser heller ikke ut til å få det til som planlagt.
Jeg har vondt for å tro at Kane og Son er de som eventuelt opprettholder en kultur som gjør at vi ikke kommer videre, men om det er kultur som er årsaken så må det en opprenskning til.
- Redigert
Nå har vi hatt en «reboot» så ser ikke helt hva det har med Pochettino å gjøre? Hovedsakelig de som er igjen etter Pochettino er Kane, Son og Lloris (samt folk som Dier og Davies). Disse er knapt et problem?
Sutretino gjorde som Redknapp. Sier at det er umulig for Tottenham å gjøre det bedre. Akkurat samme mentalitet man ser hos Liverpool, Leicester og Bodø Glimt.
I den sammenheng kan man selvsagt lure om Conte er riktig mann. Om vi egentlig heller trenger en litt mer naiv type til å lede oss. Som faktisk oppriktig tror på at det er mulig å gjøre det bedre enn hva ressursene tilsier. Vet ikke om Conte er den typen (selv om han etter mitt syn for tiden er mer konstruktiv/optimistisk enn mange fans).
Og hva gjelder å få det til. Ganske sterk konkurranse i toppen av PL. Hvis vi finner en spiller vi «garantert» vet styrker oss - hvorfor har ikke United eller City allerede kjøpt han? Ja. Vi spiller veldig mye dårlig om dagen. Vi burde selvsagt allikevel kunne forvente at vi spiller bedre enn lag midt på tabellen i PL og et lag som Sporting. Men dette er ikke en fortapt tropp.
Jeg var nok litt triggerhappy med den posten min angående "reboot".
Når jeg ser igjennom mine egne poster, så er det ikke mange ukene siden jeg var relativt fornøyd både hva gjelder bedring i banespill og bedring i bredde, så jeg tror rett og slett at jeg skal legge meg flat, og bruke skuffelse som unnskyldning Vi tar Bournemouth!
Håper Enic selger klubben snart, så lenge Levy styrer skuta kommer vi aldri til å få til noe som helst.
Spørs hvordan man «måler» eierskap det. Måler man i pokaler er det vanskelig å gjøre det dårligere enn ENIC har gjort over en så lang periode. Det er fort den verste perioden resultatmessig i klubbens historie.
Gammel diskusjon. Ikke ENIC sin skyld at man har City og Chelsea. Så hvis de er dårlige fordi de ikke er rike på olje greit nok.
Liverpool og Arsenal har hatt sine perioder i oljealderen, men før den siste oppturen til Liverpool var vi bedre enn de år på år. Og begynner å bli lenge siden Arsenal endte over oss nå.
Cuti Ser man utelukkende på eierskap, så har du nok rett. Men ser man litt bak tallene og det støvete trofekabinettet så ser man også flere verdensklasse managere og spillere, et brukbart antall semifinaler og noen finaler, vi har også hatt heng på ligatittelen ved etpar anledninger. Så vi har ikke manglet muligheter de siste 8-10 årene. Likevel, har våre spillere og kanskje mest merkbart de vi forventer mest av nesten latt være å møte opp når det virkelig gjelder. Jeg klarer ikke forstå hvorfor, men finner det vanskelig å klandre eierskapet for akkurat det.
- Redigert
Helt klart @Mabbutt. At Kane er banens dårligste hver gang vi spiller en superviktig kamp kan ikke ENIC gjøre noe med.
Men den @Schism kommer med at det ikke er ENIC sin feil at det finnes olje og hva det nå er blir alt for enkelt. Det er alltids noen klubber med mer penger. Det var det før (da Spurs vant pokaler), det er det nå (når Spurs ikke vinner pokaler) og det kommer det til å være i fremtiden (når Spurs har muligheten til å vinne pokaler).
Det har ikke hindret lag som Arse, Leicester, Pool og andre lag til å vinne noe. Vi vinner ingenting.
Men vi har et fint treningsanlegg og en fantastisk stadion da. Hvis det teller
Hva med å plukke ut alle lagene som ikke har vunnet noe? Med din logikk er omtrent alle eiere dårlige fordi Leicester har vunnet. Og har Liverpool gode eller dårlige eiere nå? Helt utrolig at man ikke klarer å forstå at det også er tilfeldigheter med i spill. Hadde vi vunnet mot Liverpool hadde vi da hatt fantastiske eiere?
Hva som er helt utrolig i denne diskusjonen er jeg mer usikker på. Men om man måler på andre parametere enn sportslig suksess så er jeg enig.
Trur fans, spillere og eiere var skjønt enige om at når ENIC tok over, så var det store målet å komme til CL. Når vi kom dit, så var det store målet å være i CL regelmessig. Deretter var nok målet å være seriøse utfordrere for titler. Når vi var det er målet nå å vinne titler. Vi har klatrert høyt og bratt og klart de første 3 målene under ENIC. Leicester vant en tittel, men klarte strengt tatt ingen av de andre målene vi har hatt. Ville dere heller ha vært i Leicesters sko de siste 15 årene?
Dette er en diskusjon som jeg mistenker det aldri blir enighet om. Så hva er egentlig vitsen.
Å sammenligne Spurs og Leicester som har vidt forskjellige forutsetninger for å lykkes gir jo bare mer bensin på bålet til de av oss som synes ENIC burde gjort mer sportslig. Tottenham har historisk «alltid» vært en del av gamle «big five» (nå big six). Og det er vi fortsatt. Men i motsetning til andre epoker så vinner vi aldri noe lenger. Det gjorde vi av og til før.
Hvor mange titler har Chelsea og City de siste 20 årene? 30? 30 titler som hadde vært «tilgjengelige» for andre ute olje. Betyr ingenting.
Vi møter Mourinho. Så ringer Chelsea. Dårlige eiere.
Vi har Willian inne. Så ringer Chelsea. Betyr ingenting. Dårlige eiere.
Vi spiller finale mot det laget som har gode eiere. Griseuflaks som gir bort en helt tilfeldig straffe. Dårlige eiere.
Liverpool med disse gode eierne vinner en ligatittel under Korona. Vi klarer ikke det samme. Dårlig eiere.
Vi bruker 1.5 milliard på å faktisk oppgradere infrastruktur. Bortkastet. Dårlige eiere.
Lag som Everton, Villa og Newcastle var ofte bedre enn oss før ENIC. Betyr ingenting.
Vi var det laget en periode med flest topp 4 på rad. Betyr ingenting.
Problemet etter mitt syn er at vi har hatt så gode eiere at noen har fått for høye krav.
Vi vil garantert få vår periode igjen som Liverpool. På samme måte som et lag som Juventus hadde sin og nå er borte. Og sannsynligvis er Liverpool borte også. Mens kanskje United blir gode igjen. Bare slik det «flyter».
Vi hadde fort kunne rykket ned uten Klinsmann. Hvor mange år på rad var vi på nedre halvdel?