Levy skjønte nok også at både Mourinho og Conte kom med en risiko. Poenget er vel heller om den var verdt å ta. Husker før det gamle forumet stengte var diskusjonen mye rundt hvordan vi måtte gjøre alt for å beholde Conte. Betimelig glemt nå.
Vi har klaget på å ikke vinne noe i mange år under Levy. Da han så ansetter et par managere med en CV full av titler skal han ut fordi vi er blitt for kjedelige. Kan jo kanskje forstå at man ikke helt klarer å ta hele vår fanbase så seriøst (selv om det selvsagt er en trend som gjelder hele samfunnet - vi stemmer frem ei ny regjering og før det er gått 100 dager har hundretusenvis bestemt seg for at den ikke holder mål allikevel 😂).
Men for all del. Det er ikke noe vakkert skue. Synd med Jol. Der må muligens Levy ta deler av ansvaret gjennom det som skjedde mellom Jol og Comolli. Redknapp skulle gjerne fått fortsatt, men den ødela han selv. Og det gjelder vel de fleste andre også. Ansettelser som AVB, Ramos osv virket på ingen måte dumme da de ble ansatt. Men kan ikke si at jeg synes mange av de fortjente mer tid (selv om jeg var for å la AVB fortsette ut sesongen - samme som med Mourinho).
Cuti kritiserer jo blant annet ikke vår spillergruppe som kommer med kritiske lyder til vårt trenerteam. Så den delen av kulturen er grei så lenge det passer til det narrativet man selv ønsker? Personlig kan jeg se poenget med å kritisere Levy for å tillate en kultur som gjør at spillere som Romero åpent kan kritisere sin manager. Eller som gjør at vi gir opp Jol. Det var visstnok dårlig stemning under Mourinho osv. altså en gjenganger det der.