Schism For meg finnes det ingen perfekt løsning der, men å holde ting "billig" er ikke nødvendigvis rettferdig. Det fører til ventelister. Så er det av en eller annen grunn ansett som mer rettferdig - at noen får - til en billig penge - og andre står på venteliste - enn at man lar de som kan betale den høyeste prisen få kjøpe produktet. Når man auksjonerer bort et maleri snakker man sjelden om den slags rettferdighet som lave priser og ventelister medfører (så ønsker de fleste noe ventelister - som feks Rolex osv.).

For det er ikke ventelister nå? 😅

At noe i prinsippet er tilgjengelig for alle fremfor de få som har råd, er for meg mer rettferdig. Men der får vi enes om å være uenige!

Dougie

Er jo på ingen måte tilgjengelig for «alle» hvis man gjør billettene billige.

Finnes haugevis med eksempler hvor man må arve billetter osv for å få tilgang. Det er rettferdig?

Schism
      Prising er iallefall ingen i hindring for å få billetter/sesongkort, så i prinsippet er det tilgjengelig for flere - ja.

Så tenker jeg det burde finnes mange gode løsninger på utfordringene rundt ventelister, som hadde gjort ting mer rettferdig. Det er som sagt ikke sånn at de utfordringene ikke finnes nå. Så å stenge en god andel mennesker ute pga økonomi er iallefall ikke løsningen om man ser det fra et rettferdighetsperspektiv.

Dougie Så å stenge en god andel mennesker ute pga økonomi er iallefall ikke løsningen om man ser det fra et rettferdighetsperspektiv.

Jeg kan delvis være enig i problemstillingen, men har noen funnet noen annen god måte å fordele knapphetsgoder på? Såvidt jeg kan se er svaret nei. Og mange har prøvd.

Artikkelen bedre enn tweet’n. Deler mye av kritikken der - dårlig kommunikasjon fra klubben både internt (tydeligvis) og eksternt.

Så kan man alltids stille spørsmålstegn om han burde vært ansatt, men blir ganske meningsløst hvis alle som er under etterforskning for noe skal nektes å jobbe - ref en million saker i Norge ledet av Økokrim som etter mange år aldri førte til noe osv.

Var egentlig en grei oppsummering av situasjonen det der ja.

Ansettelsen var en gambling. Og gamblinger går ikke alltid veien.

Dessverre er nok ikke den slags så veldig unikt. Kanskje litt ekstremt, men de fleste får sparken rimelig kjapt.

Bortsett fra Nuno har jeg aldri hatt noen store problemer med de som er blitt ansatt. Samtidig som jeg ikke helt kan se hvem som burde ha fortsatt?

Sier vel noe om hvor ofte Levy bommer. Men det gjelder selvsagt noen andre klubber også.

De tre siste burde aldri fått sjansen i utgangspunktet. Så får bare krysse fingrene for at nestemann inn i det minste er i riktig «kategori».

Poch fikk vel sparken mindre enn et år etter han forlenget?

Cuti De tre siste burde aldri fått sjansen i utgangspunktet.

Mourinho eller Nuno kan jeg være med på, men du skal være et bra orakel (eller en solid festbrems) om du på ekte var negativ til Conte da han ble ansatt.

Dougie Eg var på ingen måte superhappy med Conte ansettelsen. Eg såg for meg at dette var ein dårleg match, som eg og trur mange andre såg.
              Eg såg for meg at vi aldri kom til å backe han med spelarkjøp - Noko som viste seg å være feil. Er vel ingen som fikk så mykje ut av Levy som Conte?
              Eg såg for meg kjedeleg fotball - viste seg å være rett
              Eg såg for meg at det var eit "billegare å ansette ein god trenar enn å bytte heile stallen" prosjekt.

Men det skal seiast at når vi var kommt i mål med sesongen 21/22, så var eg positiv. Conte hadde "stabilisert skuta". Han vann slitekampar vi var van med å tape. Han fikk oss oppover på tabellen.

Så Conte "motbeviste" meg i 21/22, og bekrefta all frykt eg/vi hadde i 22/23.

Dougie Godt oppsummert av Andreas.

Chequebook manager som spiller kjedelig fotball og bruker å havne på kant med ledelsen etter kort tid.

Trengte ikke være orakel for å være skeptisk til Conte nei 🤣