Daniel Levy og ENIC
Dessverre er nok ikke den slags så veldig unikt. Kanskje litt ekstremt, men de fleste får sparken rimelig kjapt.
Bortsett fra Nuno har jeg aldri hatt noen store problemer med de som er blitt ansatt. Samtidig som jeg ikke helt kan se hvem som burde ha fortsatt?
- Redigert
Sier vel noe om hvor ofte Levy bommer. Men det gjelder selvsagt noen andre klubber også.
De tre siste burde aldri fått sjansen i utgangspunktet. Så får bare krysse fingrene for at nestemann inn i det minste er i riktig «kategori».
Poch fikk vel sparken mindre enn et år etter han forlenget?
Dougie Eg var på ingen måte superhappy med Conte ansettelsen. Eg såg for meg at dette var ein dårleg match, som eg og trur mange andre såg.
Eg såg for meg at vi aldri kom til å backe han med spelarkjøp - Noko som viste seg å være feil. Er vel ingen som fikk så mykje ut av Levy som Conte?
Eg såg for meg kjedeleg fotball - viste seg å være rett
Eg såg for meg at det var eit "billegare å ansette ein god trenar enn å bytte heile stallen" prosjekt.
Men det skal seiast at når vi var kommt i mål med sesongen 21/22, så var eg positiv. Conte hadde "stabilisert skuta". Han vann slitekampar vi var van med å tape. Han fikk oss oppover på tabellen.
Så Conte "motbeviste" meg i 21/22, og bekrefta all frykt eg/vi hadde i 22/23.
Levy skjønte nok også at både Mourinho og Conte kom med en risiko. Poenget er vel heller om den var verdt å ta. Husker før det gamle forumet stengte var diskusjonen mye rundt hvordan vi måtte gjøre alt for å beholde Conte. Betimelig glemt nå.
Vi har klaget på å ikke vinne noe i mange år under Levy. Da han så ansetter et par managere med en CV full av titler skal han ut fordi vi er blitt for kjedelige. Kan jo kanskje forstå at man ikke helt klarer å ta hele vår fanbase så seriøst (selv om det selvsagt er en trend som gjelder hele samfunnet - vi stemmer frem ei ny regjering og før det er gått 100 dager har hundretusenvis bestemt seg for at den ikke holder mål allikevel ).
Men for all del. Det er ikke noe vakkert skue. Synd med Jol. Der må muligens Levy ta deler av ansvaret gjennom det som skjedde mellom Jol og Comolli. Redknapp skulle gjerne fått fortsatt, men den ødela han selv. Og det gjelder vel de fleste andre også. Ansettelser som AVB, Ramos osv virket på ingen måte dumme da de ble ansatt. Men kan ikke si at jeg synes mange av de fortjente mer tid (selv om jeg var for å la AVB fortsette ut sesongen - samme som med Mourinho).
Cuti kritiserer jo blant annet ikke vår spillergruppe som kommer med kritiske lyder til vårt trenerteam. Så den delen av kulturen er grei så lenge det passer til det narrativet man selv ønsker? Personlig kan jeg se poenget med å kritisere Levy for å tillate en kultur som gjør at spillere som Romero åpent kan kritisere sin manager. Eller som gjør at vi gir opp Jol. Det var visstnok dårlig stemning under Mourinho osv. altså en gjenganger det der.
Schism Cuti kritiserer jo blant annet ikke vår spillergruppe som kommer med kritiske lyder til vårt trenerteam.
Om spillergruppen er så tafatte at de ikke har noen synspunkter på hvor rævva taktikk og fotball laget har spilt over så lang tid så er det bekymringsfullt. At Conte mistet garderoben sånn han holdt på bør ikke overraske noen.
Conte var aldri en Tottenhammanager. Ikke hadde han lyst til å være det heller.
Nettopp. Så lenge det passer sitt eget narrativ er det greit.
Spillergruppen vår klarer ikke å slå Everton med ti mann. tafattheten deres er til å ta og føle på. Hvis de er så uprofesjonelle at de ikke klarer å gjør som treneren sier de siste 10 kampene vi har igjen kan de egentlig bare dra alle sammen, da er de ikke lagspillere og det kommer bare til å gjenta seg når neste manager feiler og får sparken om ca 14-18 måneder.
- Redigert
En enorm misoppfatning at Conte var «defensiv og kjedelig» før han kom til oss. Men den diskusjonen gidder jeg ikke ta igjen.
Utfordringene med personlighet og alt det der tror jeg mange så ja. Men jeg var av den oppfatning at de fleste lot det passere i stillhet pga Contes navn og rykte. Kall det en deal med djevelen. Tar kanskje/tydeligvis feil der altså, men personlig klarer jeg uansett ikke kritisere den ansettelsen.
Schism selv om jeg var for å la AVB fortsette ut sesongen
Dette blir et enormt sidespor, men jeg klarer ikke la det ligge
Si gjerne to kjappe setninger om hvorfor du var for dette. Skal ikke starte noen diskusjon, bare genuint interessert.
Aldri har jeg synes Tottenham har sett mer fortapt ut enn de siste kampene under AVB. Selv ikke under Ramos.
- Redigert
Jeg var i utgangspunktet skeptisk, men Conte gjorde det veldig bra frem til tidlig høst ifjor. Dessverre har det bare gått nedover siden den gang. Personlig kan jeg akseptere kjedelig(ere) fotball hvis vi henger med helt i toppen. Men når man verken henger med i toppen eller lager underholdning og ting bare ser ut til å bli verre så må man gjøre noe.
En del av det samme gjaldt i stor grad for MP på slutten også.
Vi var grusomme, men som med Mourinho så jeg ikke poenget med å bytte. Vi kunne ikke oppnå noe oppover og vi kunne ikke rykke ned.
Jeg husker også hvor dårlige RBK «alltid» var om våren vs høsten. Så selv de beste lag (relativt sett) kan svinge ganske mye. Og at AVB fikk litt problemer med å erstatte Bale synes jeg ikke var så rart. Jeg hadde særs liten tro på at AVB skulle fikse ting (jeg kritiserte han for det samme som Pochettino - at han hadde blitt en gretten gammel sutremann - spurte til og med en portugiser jeg kjenner om han var slik i Portugal også eller om han bare ble slik på engelsk - visstnok ganske karismatisk på portugisisk).
Så ser jeg ikke de som kritiserer Levy snakke særlig mye om hvem de skulle ønske fortsatte. Foruten Pochettino (som selv har uttalt at han burde få sparken i ettertid, men det ser man også bortifra).
Uavhengig av hvem man skal '' skylde'' på, så framstår nok Tottenham Hotspur ikke i sin beste drakt for å si det sånn. Merker det på måten andre snakker om klubben, fra profilerte fotballfolk til folk man spiller fotball med. Hvordan Kane har blitt veldig upopulær, den ''bue-sekvensen'' mot egen spiller idag vil neppe gjøre oss mer attraktive i andres øyne. Og anseelse betyr faktisk noe.
Poenget mitt var uansett at det kanskje er på tide for Levy å tre til sideog la noen andre drive klubben videre. Det er en risiko og kan faktisk bli enda værre men . To do is to dare