Mathys Tel
Gir dessverre mer mening. United trenger en midtspiss.
Ja stått litt om at han vil til United, mens Romano sier «Spurs will go big». Hvem vet hva det betyr.
Jeg er mere spent på hva vi gjør med Moore, Gray og Bergvall videre denne sesongen.
Ja. Gudene vet hva det betyr.
Tel er jo en type Levy kan finne på å by mye for. Hypa megatalent som har havnet litt i skyggen i en stor klubb. Sannsynligheten for at hans verdi går til null er liten. Og oppsiden er enorm hvis han blomstrer hos oss.
Levy skjønner vel også at noe må gjøres for å snu stemningen her. Litt som vinteren med Defoe, Palacios og Keane. Da nytter det ikke med en Rasiak eller Frazier-Campbell.
Om klubben lykkes er en annen sak. Men her har man i det minste en som tydeligvis er åpen for å dra. Og skal man tro ryktene rundt FFP og United vil de ikke kunne overby oss.
Er ikke noe nytt at en del deals først lar seg materialisere på slutten av et vindu. Jeg antar det generelt har å gjøre med dominoeffekter samt at selgende klubber ønsker å få så mange kjøpere på banen samtidig som mulig for å dra opp prisen.
Schism Jeg er ikke overrasket, at vi venter til siste sekund av vinduet før vi beveger oss er ikke noe nytt. Men sånn har det vært i sikkert 15 år under Levy. En av hovedgrunnene til at jeg vil ha ham bort, ekstremt reaksjonære spilleranskaffelser som igjen er et resultat av dårlig langsiktig planlegging rundt selve lagbyggingen. Som igjen er et resultat av ingen helhetlig filosofi på fotballteknisk nivå, som igjen er et resultat av dårlig fotballfaglig ledelse fra toppen.
Alt annet enn Tel, Dibling og Gomes nå så brenner stadion til grunnen når vi skal møte United hjemme etter å ha røket ut i minst to cuper i mellomtiden.
Og der får Levy skylde seg selv. Forventningene har vært skrudd opp lenge nå.
Schism Vi får ingen av de. Vi har ikke penger. Er en veldig merkelig flex Tottenham holder på med for tiden. Vi har visstnok penger men ingen av kjøpene våre gir meg inntrykk av det. Nå har vi riktignok kjøpt veldig mange spillere. Mulig smøret er spedd så tynt utover i flere år at det er vanskelig å manøvrere økonomisk. Joda, vi har en og annen (for oss) storhandel, (Richy, Solanke etc.) men lønnsbudsjettet er jo så lavt nå at vi betaler premium priser for first price spillere.