PL: Tottenham - Wolverhampton | 29. desember 2024
Mange Dorrington-eksperter her.
Selv har jeg ikke sett fyren starte en kamp, men skjønner Anges eventuelle skepsis mot å spille ham sammen med en 18-år gammel midtbanespiller under dette presset.
Og du er Bissouma-eksperten? Hva er poenget?
Du må gjerne argumentere for hvorfor det er «selvsagt» at en 19-åring med null erfaring (som jeg mistenker ingen her inne har sett starte en kamp) er riktig makker til 18-årige Gray.
Hadde nok valgt Bentancur selv sånn situasjonen er.
Fordi han er en midtstopper i troppen?
Hva er vitsen med å ha han hvis han ikke skal brukes?
Man må vel stole på at Ange har beholdt han i troppen fordi han kan bidra? Noe annet ville jo vært rimelig tåpelig.
Sammen med Romero eller Vdv . I verste fall Dragusin eller Davies , ja da tenker jeg at det kunne vært en debut. Vi vet jo ikke enda da så vi får se.
Nei hva er vitsen med å ha juniorspillere.
Så da starter vi en midtbanespiller som meg bekjent aldri har spilt stopper isteden?
Ja. Ikke rart man får en sarkastisk kommentar for å tenke at å spille en i sin posisjon isteden gir mening.
Forskjellen var velnat Gray starta på backen med litt rutine rundt seg. Og fikk litt erfaring, var nok lettere å la han prøve seg på stoppeplass etter det. Gray har vel spilt mye førstelagsfotball før han kom til oss også. Men når det er sagt kunne vi godt spilt med to unggutter i midtforsvaret , vi vinner ikke ligaen I år uansett så bygg gjerne for fremtiden når vi uansett har så massive forfall på den plassen
Her er det snakk om minste onde.
Hadde Bentancur eller Bissouma hatt 10 kamper som stopper i løpet av karrieren hadde jeg sett poenget. Det har de ikke. Så kan det godt være at Bentancur starter. Men at en mann som har spilt en hel karriere uten å spille der skal være noe bedre valg sliter jeg med å se. Og jeg mener helt oppriktig at vi må ha beholdt Dorrington for en grunn. Ellers burde han opplagt vært lånt ut.
Og Ange har en historie ved å være feig. Spence var for dårlig helt til han var blant våre beste spillere. Gray kan ikke spille på midten enda, men obs han er visst helt OK som stopper. Kunne han kanskje vært god i sin egentlige posisjon da eller?
Dorrington er snart 20. Dette er ikke en helt fersk kar. Så kan det gå til helvete, men det kan det sannelig med Bentancur og Bissouma også.
Spørsmålet er jo også om Davies er 100% klar, eller om han må ut på båre etter 5 minutter.
Så jo det med Romero og VDV.
- Redigert
Om man leser det første innlegget i tråden om Dorrington så var visstnok grunnen til at man lot Sanchez gå at:
Ange was willing for Sanchez to leave and will now bring 20 year old Alfie Dorrington in to the first squad after impressing.
Om dette stemmer vil det jo si at manageren taler med to tunger. Så lenge han ikke må spille ham er han god nok - men i det øyeblikk det er "hans tur" er han ikke lenger god nok?
EDIT: Når det er sagt så vet jeg ikke helt hvem jeg foretrekker selv i denne kampen. Men rent prinsipielt, basert på tidligere manager-uttalelser (om de stemmer), så burde Dorrington spille dersom han er 100% skadefri.
Ryktene på X er Bissouma. Uten at jeg kan vurdere hvor mye som ligger i det.