Det er i motbakke det går oppover Jeg er langt fra ekspert på fotball, men vet litt om hvor lang tid man må forvente når man skal implementere noe nytt. Implementering av en ny spillestil bør selvsagt gå mye raskere enn å implementer noe nytt i en bedrift, men mekanismene er de samme.
Ange har en krevende spillestil som stiller høye krav til hver enkelt spiller. Jeg leser at mange kritiserer ham for å i kke bruke bredden i stallen, gi de unge mulighet, at skader ikke kan forklare noe som helst fordi vi har spillere som er kapable til det meste.
Jeg mener definitivt at skadene har påvirket prosjektet. Jeg forstår hvorfor han ikke bruker bredden når han forsøker å prente inn en ny stil. Han vil først ha på plass spillestilen før hen begynner med for mye eksperimentering. Hadde vi hatt en 11 spillere uten skader i en hel sesong så hadde han kanskje vært mer eksperimentvillig. Når det hele veien ryker spillere på grunn av skader eller sykdom så tar denne etableringen lengre tid.
Hvis man ser bort fra at ting tar tid å etablere ved å stadig lete etter enkle og kortsiktige løsninger så vil man i det lange løp få store utfordringer med å få en bærekraftig progresjon.
Jeg har ingen relasjon til eller følelser for Ange. Han har en klar filosofi og klar spillestil. Det liker jeg, og når gutta får det til på banen så er det magisk. Det liker jeg.