At folk begynner å kaste Ange under bussen nå er smått fascinerende. Men vi er jo en klubb som sparker trenere i motgang så det er vel bare for å få litt fortgang i prosessen.

Patience is a virtue, but you lost your virtue long ago.

Våre utfordringer er nok litt mer sammensatt en at man kan peke på én person.

Er enig i at man bør være tålmodig. I mitt hode bør man dog også se tegn på at at ting går riktig vei, om enn små. Det som frustrerer meg er at jeg ikke ser noen særlig for for fremgang, snarere det motsatte etter ett år. Kampen i går var vel potensielt dårligere enn noen kamp vi spilte under Conte eller Mourinho? Ikke vinner vi og ikke underholder vi. I starten under Ange spilte vi ihvertfall svært underholdende. Eller er det tegn her jeg ikke har sett?

Det er i motbakke det går oppover🙂 Jeg er langt fra ekspert på fotball, men vet litt om hvor lang tid man må forvente når man skal implementere noe nytt. Implementering av en ny spillestil bør selvsagt gå mye raskere enn å implementer noe nytt i en bedrift, men mekanismene er de samme.
    Ange har en krevende spillestil som stiller høye krav til hver enkelt spiller. Jeg leser at mange kritiserer ham for å i kke bruke bredden i stallen, gi de unge mulighet, at skader ikke kan forklare noe som helst fordi vi har spillere som er kapable til det meste.
    Jeg mener definitivt at skadene har påvirket prosjektet. Jeg forstår hvorfor han ikke bruker bredden når han forsøker å prente inn en ny stil. Han vil først ha på plass spillestilen før hen begynner med for mye eksperimentering. Hadde vi hatt en 11 spillere uten skader i en hel sesong så hadde han kanskje vært mer eksperimentvillig. Når det hele veien ryker spillere på grunn av skader eller sykdom så tar denne etableringen lengre tid.

Hvis man ser bort fra at ting tar tid å etablere ved å stadig lete etter enkle og kortsiktige løsninger så vil man i det lange løp få store utfordringer med å få en bærekraftig progresjon.

Jeg har ingen relasjon til eller følelser for Ange. Han har en klar filosofi og klar spillestil. Det liker jeg, og når gutta får det til på banen så er det magisk. Det liker jeg.

Knut Ikke vinner vi og ikke underholder vi.

I tillegg holder vi på å "prioritere" oss ut av Europa, et avansement vi hadde i lomma for bare to runder sin. Og hvorfor sparer vi spillere der? For å tape poeng mot Ipswich, Fulham og Bournemouth? Veldig frustrerende synes jeg. Skulle vi komme til april og fortsatt ligge på 10. plass i ligaen med dårlig spill, samt at vi er ute av EL og FA cup, vil jeg mene vi har spilt fallitt.

Synes også (hittil) at vi har fått svært lite ut av Anges signeringer.

Men selvsagt kan ting snu, og jeg håper det, men jeg tror det bare ikke.

rihno Du kan ikke lage bløtkake med surdeig og tomatsaus. Man må jobbe med det man har og tilpasse seg.

Kungreke Enig i at det er vanskelig å lage bløtkake med surdeig og tomatsaus. Derfor har vi en middels pizza på banen. Bløtkake må hele tiden være målet. Derfor fremstår han nok som ganske sta, eventuelt tro mot sine prinsipper.

rihno Eventuelt; arrogant og lat. Det er der jeg havner, når folk nekter å lære, nekter å tilpasse seg fordi "mine planer skal bare funke" når de åpenbart ikke gjør det. Laget ser livløst ut, og hvis Johnson f.eks. er en spiller Ange spesifikt ville ha, ja da forstår jeg ikke at denne spilleren kommer unna med å ikke jobbe defensivt.

rihno Det er i motbakke det går oppover🙂

I fotball er det gjerne slik at når det går bra, bygger man selvtillit og flyt, mens lange motbakker gir nedrykk. (tror ikke seriøst at vi rykker ned altså) Ting har en tendens til å bli selvforsterkende.

rihno Implementering av en ny spillestil bør selvsagt gå mye raskere enn å implementer noe nytt i en bedrift, men mekanismene er de samme.

Implementering av noe nytt pleier som regel å ha en stigende kurve både i fotball og en bedrift, selvsagt såfremt man forsøker å implementere noe som faktisk fungerer.

rihno Jeg mener definitivt at skadene har påvirket prosjektet.

Selvfølgelig kan skader påvirke mye, men likevel, skal en klubb som Tottenham (om man ikke har 7-8 førstevalg ute) kunne ta mer enn ett poeng mot Brighton, Fulham, Ipswich og Bournemouth.

rihno Han vil først ha på plass spillestilen før hen begynner med for mye eksperimentering.

Etter såpass med tid, burde de fleste i stallen kjenne sin rolle i systemet godt nok til å kunne gjøre en ok jobb. Og skulle det være at han tenker som du skriver, da burde det være et kjempevarsku til talenter som kunne tenke seg å dra til Spurs.

rihno Jeg har ingen relasjon til eller følelser for Ange.

Samme her, er faktisk ingen av spillerne heller som fenger meg skikkelig. Tror det er første gangen siden jeg begynte å følge Spurs, har alltid vært en spiller eller to, men ikke nå. Derfor er heller ingen fredet for min del, egentlig en liten befrielse i seg selv 😅

Ikke meningen å være streng 😇😅

Mabbutt Samme her, er faktisk ingen av spillerne heller som fenger meg skikkelig.

Her er jeg også for tiden, har mange drakter med tall og navn på men må ærlig si at ingen av spillerne i stallen per dags dato er noe jeg ville hatt på drakt.

• Knut svarte på dette.

Kungreke Ikke helt der selv. Kunne kanskje tenkt meg å ha Vic eller VDV på en drakt - eller Son som en slags hyllest for lang og tro tjeneste.

Får håpe Moore og Lankshear slipper mer til snart. Men det er vel ingenting som tyder på det.

Knut Det er vel de tre spillerne som "inspirerer" mest. Men Son irriterer meg mest nå, han er helt klart ikke på det nivået vi er vant til lengre og det ser ut som fallet er ganske bratt.

Forøvrig artig å se stemmefordilinga. Forandret seg radikalt over natta. Ikke så rart kanskje, fort at det koker litt etter sånne tap

Mabbutt

Mabbutt Implementering av noe nytt pleier som regel å ha en stigende kurve både i fotball og en bedrift, selvsagt såfremt man forsøker å implementere noe som faktisk fungerer.

Nja... Enig i at man kan få en ny giv, noe vi vel fikk på starten med Ange, men når det skal etableres og bli en del av kulturen møter man fort på noen utfordringer. Skader, tro på prosjektet, mestringsopplevelse, Mestringstro... listen er lang. Hadde flyten fra sesong 1 vedvart så hadde vi jo vært potensielle vinner forrige sesong og tittelforsvarere i år. Men det skjedde ikke. Hvorfor?
                  Et håpløst spørsmål å svare på fordi det vil være så mange som har forskjellige svar. Var det kampene før Chelsea som viste oss potensialet til Ange og laget eller var det kampene etter?

Forstår godt at frustrerte fans som av en eller annen grunn mener at Tottenham skal vinne alt blir utålmodige når det ikke skjer. Men at det er treneren sin feil blir for lett - med mindre det kommer frem at han har mistet garderoben - og da tror jeg, dersom jeg har tolket personen Ange riktig, at han ville pakket sammen og dratt.

Og hvis man velger å tolke, det jeg tolker som integritet, som lathet og arroganse, da forstår jeg at man vil kvitte seg med fyren.

rihno
                    Det at enhver utskiftning må være en quick fix blir for meg et litt konstruert argument (selv om det har hatt en tendens til å være sånn under Levy). Er man tro mot strategien som nå er lagt og prinsippene mht spillestil, er det fullt mulig å gjøre en utskiftning til det bedre.

Synes Johansson i RBK er ganske fasit på hvor lang tid det skal ta før man bør kunne forvente å se progresjon. Starta trøblete, men etter 6 måneder så man en tydelig identitet og klar bedring. Med Ange har det egentlig bare blitt verre og verre, og vi er nå halvannet år inn i prosjektet. Da kan man ikke snakke om at tålmodighet er en dyd lenger.

Madball Det må forøvrig være lov å riste av seg litt frustrasjon her inne - så sant man holder seg noenlunde saklig og ikke er ufin - synes jeg.

Knut jaja helt enig. Et bare gjerne sånn at typisk de som er mest forbanna og vil kvitte seg med Ange er de som er først ute å melde det og så at de mer moderate kommer litt etter . Naturlig det. Var én som forsatt hadde trua på Ange da jeg la meg igår😉

Dougie Synes Johansson i RBK er ganske fasit på hvor lang tid det skal ta før man bør kunne forvente å se progresjon.

Dette er vel en av de raskere snuoperasjonene i fotballen?

Arteta bl.a. startet med to 8. plasser i serien.

Cuti Arteta bl.a. startet med to 8. plasser i serien.

Nå har jeg aldri fulgt Ars* tett så jeg vet ikke svaret. Men hvordan var progresjonen til laget under ham egentlig? Så man gradvis forbedring i spillet eller var det huskestue? Husker jo at han virket å være utsatt for sjansen til sparken flere ganger - ihvertfall i følge "media" - og sikkert ikke mer enn 2-3 tap unna heller i realiteten.

• Cuti svarte på dette.

Cuti Hadde Ange vunnet få cupen i sin første sesong hadde det nok vært mer tolmodighet å spore hos meg. Men spillet er verre enn noen gang under Ange, spillerne virker uinteresserte, er vel snart bare Kulu og Slanke som løper gjennom vegger.