- jul. 2020 — Tottenham head coach José Mourinho has claimed Oliver Skipp is the future of Tottenham, adding that he sees him becoming a future club captain.
Oliver Skipp
Sliter med å se talentet som gjør at han skal ta steget til å bli virkelig god. Håper jeg ser feil. Hvem vet, i et lag hvor ting klikker litt mer enn slik det har gjort hos oss og at han har de rettte rundt seg, så vil i alle fall bare det hjelpe veldig.
Har tenkt et par ganger siste tiden på om man hadde satt hodet til skipp på kroppen til dele alli..
Enig med Ginola her.
Med mindre Skipp plutselig tar noen syvmilssteg så håper og tror jeg han er tilbake til 4-5. valg neste sesong igjen når alle er skadefrie.
Innsatsen er som alltid upåklagelig, men talentet står dessverre ikke helt i stil. Men alltid hyggelig med en local lad i troppen.
Skipp er nok ikke noen verdensstjerne nei, men det er for øyeblikket 6-8 plasser i 11'en jeg ville forbedret før han. Synes han har vært milevis unna å være vårt svake punkt etter at han kom tilbake. Noen måneder til med regelmessig spilletid, så tror jeg han blir en veldig fin spiller å ha i troppen.
Er jo veldig 2023 å brenne inne med noen pga. kvoteringsregler.
Er vel ikke et problem ettersom han ikke tar plassen til noen?
Eneste hvis man feks velger å ikke selge Skipp til 20m fordi man ikke kan erstatte han. Da går man glipp av de pengene som man kunne ha brukt andre steder. Utover det ser jeg ikke hva klubben taper på å beholde Skipp. Skipp personlig derimot er en annen sak.
Cuti
Synes du overdriver veldig her. Både mht hvor dårlig Skipp er, og mht rollen han spiller i laget.
Siden Skipp kom tilbake fra lån har han hhv 18 og 23 kamper to siste sesongene. En del innhopp - ja, men også noen lengre skadeavbrekk. Totalt sett bidrar han mye når han er skadefri, som understrekes av at han har vært på banen i 6 av 9 kamper denne sesongen.
Skipp hadde selvfølgelig ikke fått så mye tillit om han bare var i troppen pga ren kvotering (slik Tanganga feks var). Så er det jo dessuten en verdi i å ha noen lokale spillere i troppen også - utover at det er bra for kvota.
Når det gjelder Skipp vs Højbjerg, synes jeg ikke det er noen åpenbar nivåforskjell. De er ganske forskjellige typer, som er gode på forskjellige ting. Begge deler en ganske upåklagelig innstilling, så sånn sett nyttige typer å ha i en tropp begge to.
Hva spiller det for en rolle om Skipp er her? Finnes det noen klubb som har fire klubbtrente HGer bedre enn Skipp? Er jo først da man kan si at Skipp er et «problem».
La oss skaffe oss tre av disse som er bedre enn Skipp før vi lar det bli et problem tenker jeg.
- Redigert
Fire klubbtrente hg er ønsketenkning i 2023. I alle fall for oss akkurat nå, er vel uansett kun aktuelt i europa. I england holder det at de er HG i england
England er uansett ikke et problem. Uten Europa vil man ikke ha behov for en så stor tropp.
- Redigert
Tror en spiller må være i klubben i tre år mellom 15 og 21 for å bli club grown. Usikker på hvordan utlån påvirker dette
Ok. Skipp bekymrer meg overhodet ikke. Riktig at utviklingen har stoppet opp og skadene har ikke gjort ham godt. At Højbjerg blir foretrukket i innhopp legger jeg mye på danskens rutine. De har forskjellige egenskaper men ganske like i det at de gir alt og litt til, kan levere gode varer både fremover og bakover. Trur det er urealistisk å få inn en bedre midtbanespiller som er 6 mann på lista?
- Redigert
De fleste synes det er helt ok med Skipp som 7. valg på midtbanen tror jeg. Selv om han ikke er så god, så gir han alltid alt og er sikkert en jordnær og trivelig fyr ellers.
Skal ikke argumentere for at han er god for oss i år, men «hetsen» han mottar er nesten komisk. Høres ut som at så fort man setter inn Skipp mister vi kontrollen over kampen gang på gang.
Denne sesongen har Skipp spilt i mer enn 45 min fire ganger. Vi har 3-1-0 i de kampene. Selvsagt ikke slik at jeg tror det er direkte Skipp sin skyld, men opplagt ikke slik at Skipp fører til i nærhet av så mange problemer som noen virker til å tro.
Højbjerg er en annen sak. Han må ut og når han oppgraderes vil Skipp få en enda mindre rolle.
100% enig. Er noen takes på Skipp som er så dumme at jeg får vondt inni meg. Sånn er fotball dessverre - må alltid være noen spillere rundt et lag hvor folk bare har bestemt seg for at de er dårlige og roten til alt negativt. Alt som kan bekrefte dette blir brukt mot dem, mens alt det motsatte holdes kjeft om.