Enig i den litt "langsiktige" betrakningen.

Og der kan jeg fint være med på ganske mye Levy-kritikk. Vi skulle være et sted for unge spillere - så var vi det ikke. Hva gjelder managere, selv om jeg individuelt ikke hadde noen særlige problemer med noen av de foruten Nuno, så har vi knapt hatt en "stil" av typer. Og som du/Knut bra beskriver hva slags forventninger (og muligens) kultur er det man bygger? Og hvilke type spillere er det man tiltrekker seg? Ikke unikt for Tottenham selvsagt, men hadde jo vært morsomt hvis Tottenham var en klubb alle visste var et sted 1) treneren ble sittende 2) treneren hadde en ganske klar profile hva gjelder spillestil og 3) unge spillere blir satset på - på ekte.

De lengre linjene på den slags er det Levy som setter. Og der har han i beste fall vært "pragmatisk". I verste fall vinglete og uten en langsiktig tanke.

Schism De lengre linjene på den slags er det Levy som setter. Og der har han i beste fall vært "pragmatisk". I verste fall vinglete og uten en langsiktig tanke.

Har ikke tenkt på det på den måten tidligere, men dette er et viktig poeng. Han trodde nok at han kunne bygge en moden "vinnerklubb" (type RM og City) på toppen av et godt sportslig fundament skapt av Poch - straks det var tilstrekkelig finansiering på plass. Den hypotesen viste seg nok å ikke stemme,og nå er vi tilbake til pre-Arry æraen.

And so it begins…

Denne orket jeg ikke poste engang. Graver man litt finner man ikke noe av substans.

Betyr ikke at det ikke er sant, men denne virker veldig spekulativ.

Jeg mener Ange har fått alt for lite kritikk, men jeg kan ikke se at laget har gitt opp. Romero er det nærmeste hva gjelder kroppsspråk, men det tror jeg skyldes mangel på overskudd og ikke at han ikke liker Ange. Han har jo for ikke lenge siden hardt forsvart sin trener så…

Mange som forsøker å helle bensin på bålet når det går litt trått.

Ja. Kan dessverre bli en spiral hvis man får for mange Ipswich. Da spiller det ingen rolle hva som er sant alle vil spekulere i negative ting. Tror ikke vi er helt der enda, men dit kan man komme fort.

Cuti er det "pundits", journalister og andre har som jobb. Og veien er kort mellom himmel og helvete. En av de ytterpunktene bør det helst være - annet er kjedelig (dvs: andre overskrifter gidder vi konsumenter ikke å lese).

Blir spennende å se hvordan vi gjør det i kampene frem til nyttår. Nå ser jo ikke ting så lyst ut hva angår skader akkurat dessverre. Basert på det samt hva vi har vist så langt så blir det vel fort vekk til at man må sette sin lit til cupene denne sesongen.

Interessant dilemma egentlig: La oss si at vi karrer til oss en EL-plass med nød og neppe i serien igjen, men vi vinner Ligacupen eller FA-cupen. Vil den generelle supporter synes det er nok? Vil vi synes det er nok?

Cuti hva er den laveste ligaplasseringen du synes er ok - gitt at vi vinner en cup?

• Cuti svarte på dette.

Knut

Kommer helt an på måten vi gjør det. Ville vært rimelig dumt å gi Ramos et frikort "bare" fordi han vant ligacupen.

Avslutter man sesongen med optimisme og tro på prosjektet. Da bryr jeg meg egentlig ikke spesielt om hvor vi ender opp på tabellen - eller at det skal være et mål for hva Ange har oppnådd. Noe Ange selv har beskrevet veldig godt. En "tilfeldig" cuptittel er ikke det han er ute etter. Han er ute etter å bygge en fundament som gjør at man kjemper om titler jevnlig. Om man tror han er på vei til å bygge dette fundamentet eller ikke må være det vi baserer den slags avgjørelse på.

ten Hag vant to titler med United osv.

Knut De tre cupene er jo ikke helt på samme nivå da.

EL er jo en stor europeisk bøtte og gir CL-plass neste sesong. Vinner vi den kan vi komme på 17. plass i serien for min del. Så havner vi selvsagt aldri der.

Litt samme med FA som gir EL.

• Knut svarte på dette.

Cuti enig i den vurderingen. Derfor jeg brukte Ligacup og FA-cup som eksempler og utelot EL 😃

Var ten Hag en suksess for United? Var ikke Pochettino det for oss?

Hva hadde man tatt igjen som fan. Ten Hag under United eller Pochettino for oss? Selv hadde jeg tatt Pochettino alle dager i uka.

Schism Pochettino hadde vel ikke blitt ansett som en suksess i United. Hva gjelder resultat. Hadde tatt Ten Hag, vi trenger trofeer.

Kungreke

Ten Hag ble? Og han hadde vært for oss?

Og uavhengig av «suksess» hvor fornøyd hadde vi vært med å se på et slikt lag i åresvis?

Og snakker vi om vår gullalder med Ramos eller snakker vi om laget til Pochettino?

Schism Pochettino var fint men så rant det ut i sanden. Trofeer er noen klubben trenger sårt.

I United er det å vinne to trofeer på to sesonger sett på som for dårlig.

Mens vi ser på 3. og 4. plasser som suksess.

Det er forskjellen på en skikkelig storklubb og en klubb som forsøker å bli det. Forutsetningene er helt forskjellige.

Så Ramos er den største vi har hatt siden Venables?

Schism Ja om man måler suksess i trofeer og ikke mest xg osv.