Whiners will whine and winners will win.
Vi kommer til å diskutere trenere her så lenge vi gidder. Når ting går bra er det meste greit, selv om noen selvsagt alltid vil ha noe å sette fingeren på.
Og nå det går dårlig deles vi grupper hvor noen vil sparke, noen vil ha kontinuitet og noen midt imellom. Ganske forutsigbart med andre ord.
Det finnes ikke en quick fix for store utfordringer. Store utfordringer tar tid. Jeg mener Tottenham Hotspur er en stor utfordring.
Et trenerbytte kan selvsagt gi kortsiktige resultater, men utfordringene er større enn de på banen.
Ange har tatt på seg denne jobben, og slik jeg forstår ham så er han tydelig på at det er en stor jobb. Det er uheldig når man, som utenforstående, får inntrykk av at folk i apparatet rundt laget håpte på City tap for å unngå å «hjelpe» Ars*nal forrige sesong. Det er uheldig når et tap i CL finalen feires. Det er slike ting som gjør oss Spursy.
Og slike utfordringer endres ikke ved å bytte trener for å vinne noen kamper og sikre topp seks. Slike problemer krever en kultur endring. Og det tar tid.
Og beklager at jeg gjentar dette til det kjedsommelige, men jeg mener dette er noe som ikke blir tatt med i vurderingen når ting ting butter imot. Mourihno og Conte tror jeg tenker prestasjoner på banen er det eneste som betyr noe. Og fansen like så. Men suksessen vil aldri bli langvarig dersom man ikke røsker opp og endrer en kultur, slik jeg tolker det, som ikke har vinnerkultur fra ballgutt til topps.