Schism Enig i at det ikke nødvendigvis har så mye med kontordamenes innstilling å gjøre. Og adm. dir i en bedrift som skal selge/generere penger så er det noen flere parametere som slår inn i tillegg til kultur. En Adm dir som har vært i en bedrift over 10 år gjør nødvendigvis noe riktig ellers hadde han sannsynligvis vært et annet sted.
Fotballeksemplene er jo interessante, men kanskje også bekreftende på at en omstilling kan slå ut begge veier. Rosenborg var en uovervinnelig maskin til tider, men da utskiftningene kom ble det mye rusk i maskineriet. Historien til Bode Glimt er omtrent motsatt hvor de klarte å fjerne rusket.
En trener kommer jo inn for å sette sitt preg på klubben og noen går kanskje dypere til verks enn andre. Nå har det kanskje snudd litt med Rosenborg/Bode Glimt. Det kan bli interessant å følge med på hva som skjer når sesongen er over. Blir Kjetil Knutsen, pilene peker jo nedover? Og er det bare hans feil når det skjer? Så må man også huske at det er betydelig lettere å ødelegge noe enn å bygge noe opp. Feil person i feil posisjon så kan mye være gjort.
Hovedpoenget mitt er at det blir for lett å gå på hovedtrener hver gang maskinen ikke går smooth. Det er flere som har ansvar for at Tottenham Hotspur er der de er. Business delen av klubben går jo tilsynelatende så det griner. Den nye stadion er en pengemaskin. Og når den maskinen produsere så gir det muligheter til å handle fra noen av de øverste hyllene.
Mitt håp er at Levy klarer å sitte stille i båten og ikke gjøre noe før det nærmer seg utløp av kontrakt. Med mindre vi kjemper for videre spill i PL, da er jeg enig i at vi kan iverksett en Quick fix.
Fremgangen du etterlyser er der, men den har ikke fått tellende effekt enda bortsett fra noen glimt av og til. Når de glimtene blir regelen fremfor unntaket - da blir det noe annet vi kan diskutere på forumet.