Dougie
Ikke bare det. Han kunne selvsagt ha solgt Bissouma i sommer og kjøpt en ny på toppen av Gray. Som et eksempel.
Ser man bort fra de yngre, og det er riktig at mange unge er blitt kjøpt inn, som er noe Ange også ønsker - så har vi kjøpt:
Solanke. Jeg liker han, men spesielt god verdi for pengene er/var han knapt.
Johnson. Synes han er veldig middels og selv folk som Cuti kan knapt mene at han er veldig god verdi for pengene.
Maddison. Startet lovende. Bidrar fint med målpoeng. Litt som en amerikaner vi hadde for en del år siden. Men få vil mene at han er spesielt god generelt sett. Dvs god nok da han har dagen, men alt for ofte ikke.
Dragusin. Ser ut som en bra spiller, men noen som mener han er riktig type for Ange?
Det der er vel litt under 200m. Ikke håpløse spillere, men fyflate det er dårlig for 200m totalt sett.
Den siste etablerte Ange har kjøpt er VDV. Og den eneste «alle» vil være enige om er et bra kjøp så lenge han holder seg skadefri. Greit at man ikke treffer like bra som med VDV alltid, men jeg har ikke fryktelig mye tillit til at Ange tar de riktige valgene her. Burde jeg?
Og hva gjelder spillere han velger å beholde er Bissouma nevnt. Han er verst. Richarlison er også litt uflaks, men risikofylt når man kjøper så mye ungt at man også beholder en som er så skadeutsatt. Davies har jeg ikke noe stort problem med som stopper, men han er ikke en spiller som Ange ser på som en reell konkurrent til VDV. Han er ikke engang sett på som en spiller han kan hvile VDV for. Spence har han mystisk nok beholdt.
Jeg klarer ikke å se hvordan man skal ha tillit til at dette er mannen som skal bygge denne troppen vi alle ønsker oss. Resultatene så langt er omtrent like middels hva gjelder overganger som det han leverer av lag på banen.
Og hva gjelder de yngre er man enda til gode å se at noen virkelig får tillit - foruten de «halvunge» i Udogie og delvis Sarr. Får håpe det snur i alle fall.
Glemte Werner. Ange Masterclass å hente han to ganger.