Dougie

Ikke bare det. Han kunne selvsagt ha solgt Bissouma i sommer og kjøpt en ny på toppen av Gray. Som et eksempel.

Ser man bort fra de yngre, og det er riktig at mange unge er blitt kjøpt inn, som er noe Ange også ønsker - så har vi kjøpt:

Solanke. Jeg liker han, men spesielt god verdi for pengene er/var han knapt.

Johnson. Synes han er veldig middels og selv folk som Cuti kan knapt mene at han er veldig god verdi for pengene.

Maddison. Startet lovende. Bidrar fint med målpoeng. Litt som en amerikaner vi hadde for en del år siden. Men få vil mene at han er spesielt god generelt sett. Dvs god nok da han har dagen, men alt for ofte ikke.

Dragusin. Ser ut som en bra spiller, men noen som mener han er riktig type for Ange?

Det der er vel litt under 200m. Ikke håpløse spillere, men fyflate det er dårlig for 200m totalt sett.

Den siste etablerte Ange har kjøpt er VDV. Og den eneste «alle» vil være enige om er et bra kjøp så lenge han holder seg skadefri. Greit at man ikke treffer like bra som med VDV alltid, men jeg har ikke fryktelig mye tillit til at Ange tar de riktige valgene her. Burde jeg?

Og hva gjelder spillere han velger å beholde er Bissouma nevnt. Han er verst. Richarlison er også litt uflaks, men risikofylt når man kjøper så mye ungt at man også beholder en som er så skadeutsatt. Davies har jeg ikke noe stort problem med som stopper, men han er ikke en spiller som Ange ser på som en reell konkurrent til VDV. Han er ikke engang sett på som en spiller han kan hvile VDV for. Spence har han mystisk nok beholdt.

Jeg klarer ikke å se hvordan man skal ha tillit til at dette er mannen som skal bygge denne troppen vi alle ønsker oss. Resultatene så langt er omtrent like middels hva gjelder overganger som det han leverer av lag på banen.

Og hva gjelder de yngre er man enda til gode å se at noen virkelig får tillit - foruten de «halvunge» i Udogie og delvis Sarr. Får håpe det snur i alle fall.

Glemte Werner. Ange Masterclass å hente han to ganger.

Schism Kan helt klart være at andre type spillere ville klart å gjennomføre planen bedre.
Jeg syns av og til det også ser ut som det er litt uvisst hva planen faktisk er. Da i hovedsak om vi møter lag som ligger lavt. Det hadde vært en god start å finne 11 spillere som evner å treffe medspiller med ballen og innimellom ta litt enkle/kloke valg. Det er helt sprøtt hvor ofte vi mister ballen i oppbyggingsfasen og spiller oss selv i trøbbel.

Vi kunne jo ha kjøpt en ikke så værst angreps duo i Napoli for de pengene.
    Han ene dro vel til Tyrkia, og Chelsea lurer i buskene.

Essi Det er helt sprøtt hvor ofte vi mister ballen i oppbyggingsfasen og spiller oss selv i trøbbel.

Du er nok inne på mye av essensen i Angeball her og hvor utrolig viktig det er å ha kloke ballsikre spillere i oppbyggingen….

Synd Ange ikke forstår det selv.

Når alle er skadefrie føles det «bare» en Rodri unna noe virkelig stort.

Satser på at vi gjør noe med det.

Cuti
      usikker på kva "klok ballsikker spelar" betyr. Eg går utifra at Pirlo er fasiten. Det skal man leite LENGE etter. Alle treng jo det.
      Men der finst jo andre typar midtbanespelarar som kan hjelpe betydeleg i oppbygging uten at dei nødvendigvis treff under "Pirlo kategorien".

Spelarar som fks:
      Dembele. Ikkje den som kunne ligge djupt og strø om seg med geniale passningar, men kunne dra av 1-5 mann og plutseleg var allt åpent.
      Carrick. Eg hadde den mannen som min favoritt i si tid. Hadde navnet hans på drakta. Fantastisk fotballhjerne, men ikkje nødvendigvis like ballsikker som det du siktar til
      Modric. Er jo lov å drømme.

• Cuti svarte på dette.

Er vel lov å håpe på at Grey har ein god fotballhjerne. Viser iallefall lovande tendensar. Han framstår iallefall veldig stødig og solid ut, og sjølv om han kanskje ikkje har gjort så mykje genialt for oss enda, så synst eg som regel han gjær veldig gode valg.
        Men er vel lite truleg at han blir ein balldistrubierande DM.

Andreas Alle de nevnte har kvaliteter som går under «klok ballsikker spiller». Kroos, Busquets, Rodri, Pirlo osv er fasiten. Men som du nevner har vi hatt tre klassespillere selv også. Så det er mulig.

Spillere som er gode i posisjonsspillet med og uten ball og som svært sjelden gir bort ballen. En som tar fornuftige valg. Hjertet i laget. Det mangler vi. Og det må vi ha for å bli et stabilt topplag.

Hvis ballspillere er så viktig hva har Ange brukt tre vindu på?

Vi har kjøpt VDV. Som er en fabelaktig spiller og han ble kjøpt for farten, men det var opplagt bedre ballspillende stoppere tilgjengelig for den prisen vi betalte.

Vi har kjøpt Dragusin. Mange kvaliteter, men å spille korte pasninger er definitivt ikke en av de. Ei heller å behandle ballen generelt.

Vi har beholdt Bissouma og Bentancur som våre 6’ere. De viktigste i det oppbyggende spillet. Bissouma er veldig middels som ballspiller. Jeg elsker Bentancur, men han er heller ingen stor spiller dypt i banen under press.

Så hva har Ange gjort for å styrke oss hva gjelder spillere som er naturlig gode til å spille med ballen dypt? Definitivt ikke styrket oss. Det er jo bare objektivt sant.

Andreas

Hvorfor er det lite trolig?

Klar over at han selv ser på seg som en «8’er» men kvalitetsmessig er han akkurat det - en ballspillende DM.

Schism Han har nok overvurdert spesielt Bissouma og kanskje også Bentancur. Selv om de begge har sine styrker nettopp med ballen. Dessverre er de svært sjelden på riktig plass til riktig tid defensivt.

Vil bli overrasket om DM ikke blir prioritert i januar eller til sommeren. Med forbehold om at Gray eller Bergvall plutselig eksploderer i rollen. Men så lenge begge ser på seg selv om indreløpere så er det lite trolig.

Cardoso tyder vel på at dette har vært et tema allerede.

Schism For meg virkar det ialledall som at han er ein som har lyst til å være med fra boks til boks når han spelar midtbane. Om det er rolla han har fått, eller ei rolle han har tatt veit jo eg fint lite om selvfølgeleg.
              Han virkar heller ikkje, så langt, som fyren som slår dei geniale passningane. Der trur eg Bergvall både er, og kjem til å forbli, hakket vassare.
              Skal seiast at eg aldri såg han spele for Leeds. Gjorde han noko som tilseier at ei Pirlo rolle er vegen han vil gå evt blir skubba inn i?

Andreas

Kjenner han ikke mye fra Leeds, men har en venn som er hardcore-fan.

Personlig ser jeg ikke behovet for at en 6’er må være Pirlo. Rodri er en fabelaktig pasningsspiller, men hans spill baserer seg ikke først og fremst på at han kan slå de mest utsøkte type pasninger. Hans spill er mer at han aldri slår dårlige. Gray kan fint bli den spilleren - og var den typen da han spilte på midten for Leeds.

Personlig tviler jeg på at Gray får nok målpoeng høyere i banen (det er dog tidlig å si). Bergvall derimot er mye mer naturlig skapende siste tredjedel virker det som.

Ange har backing av gutta. Bra.

Cuti Det vil selvsagt være en fordel, men en må kunne forvente bedre enn det vi får nå.
                Mange ganger ser det jo ut som de slår pasninger i blinde. Mange ganger er jo ikke tanken god en gang. Det er tross alt en gjeng som har godt betalt for å spille fotball vi prater om her…

I dag taler det til Anges fordel at byttene han gjorde hadde en viss effekt. Men bare i perioder. Man kan spørre seg hva som foregår på treningsfeltet og analyserommet mellom kampene. Yoga og diktlesning?

Mabbutt

Tvilsomt. Yoga gjør deg harmonisk og diktlesning får deg til å tenke store tanker. Vi er hverken preget av harmoni eller store tanker.

Men du har et poeng. Når ser man tegn på ting vi har jobbet med siden sist?

Mabbutt
                  Mulig det kan gjøre no bra for musklenes evne til å strekke seg så det gjør vi ikke, hilsen vdv's hamstring. Vi er jo Strekk Hotspur

Se der ja, greit nok Werner er dårlig, men han er sannelig ikke alene. Og er Werner den spilleren vi faktisk forventer mye av? Når Werner spiller bra, blir jeg positivt overrasket, når Werner spiller dårlig, trekker jeg bare på skuldrene, blir ikke akkurat overrasket.

Denne kampen er det (som i de fleste kamper denne høsten) vanskelig å trekke fram én spiller som er dårlig, men det klarer faktisk Ange.
                  Kanskje Ange burde ta en titt på Porro, Udogie, Sarr, Bissouma og til dels Johnson, Son og Maddison?

https://sportsview.co.uk/2024/12/ange-postecoglou-tears-into-timo-werner-after-rangers-1-1-tottenham-hotspur-at-ibrox