Tror man kan være enige om at hvis vi skal holde en andreplass ut sesongen så må vi spille en del bedre enn vi har gjort.
Så er jo ikke det helt uoverkommelig. Vi har mange unge og/eller nye som bør bare bli bedre og bedre - selv om slikt ikke er lineært. Kulusevski et godt eksempel. Ikke umulig at flere av våre får Kulusevski-effekten utover sesongen i år. Så får man se om andre som ikke har vært på topp som Richarlison og forsåvidt nevnte Kulusevski kan ta steg. Bentancur er også et «wild card». Jeg forventer ikke mye der, men skulle han motbevise meg vil det kunne bidra stort.
Vi har også januar. Sjelden det bidrar noe særlig - mer typisk at man ender opp med en ny Porro enn Kulusevski, men man vet aldri. Litt av «problemet» vårt nå er at førstelaget er sabla sterkt fra midtbanen og bakover. Umulig å forsterke laget der så lenge alle er friske i januar. Man kan kun gjøre noe med bredden. Angrepsrekka er litt annerledes, men den stjernespissen eller vingen vi trenger er heller nok ikke tilgjengelig i januar. Jeg liker Solomon, men vi trenger ikke flere som han. Det vi trenger er enten en klassespiss eller ving (hvis Son går fast som spiss - som jeg nå klart mener han bør). Da snakker vi ypperste klasse ala Mitoma eller lignende. Tviler på at en slik selges i januar.
Samt at Ange sine lag alltid er bedre i sesong to. Om det betyr bedre utover i sesong en er kanskje ikke like sikkert. Vi vil få en nedtur. Den kan fort komme litt SU-style mot Luton. Da er spørsmålet hvor hardt den treffer.