Så langt er han mer enn perfekt. Så får man se hva som skjer når «shiny new toy» effekten er borte og motgangen kommer. Jeg tror det går fint, men jeg trodde aldri Pochettino skulle bli det han ble så jeg kan ikke si at Ange for alltid vil være perfekt heller.

To stk veldig klare tap på rappen i de neste kampene (hvilket ikke er helt usannsynlig) så dukker det nok opp kritikere av både ham og spillestilen

Vi har enda til gode å møte de beste lagene.

Men så lenge vi prøver på det riktige så vil nok fansen ha tålmodighet ganske lenge selv om resultatene skulle variere litt. Så er Ange selvsagt litt heldig som kommer etter de tre foregående managerne. Starter man på bånn kan det bare gå en vei.

Cuti Enig. Mesteparten av fansen vil nok støtte ham en god stund. Slik var det forøvrig med Conte også - og det var vel en god gjeng som fremdeles mente at Conte skulle bli og at det var Levy som burde gå så nylig som rundt nyttår.

Når det er sagt vil det ganske sikkert dukke opp en del kritiske fans og ikke minst pundits som forteller oss at Angeball er alt for naivt for PL allerede i helgen, dersom vi skulle tape klart mot Ars*.

Veien er svært kort mellom himmel og helvete som manager i PL 😅

Eg kjenner dette litt som eg har gjort med dei foregåande managarane. Så lenge der er progresjon, så er allt greit.

Forskjellen no, etter dørgande kjedeleg fotball over tid, er at eg lever fint med ei midt på tabellen plassering i år, dersom vi fortsetter å sjå underholdande fotball og utvikling av ungdom. Pr no leverar Ange langt over forventa, i tillegg til å virke å være ein fyr som sprer positivitet både i troppen, klubben ellers og oss supportarar (eg vart teken på senga av han). Veldig samenliknbart med Redknapp og Poch på mange måtar. Tok kjedelege, grå tottenhamlag, og lagde tidvis fyrverkeri. Så får vi sjå kva tida bringar.

Enig. Bortsett fra at Pochettino ikke tok over et kjedelig lag. Tiden mer Sherwood var mer kaotisk enn kjedelig.

Jeg tror ikke at fansen vil snu seg mot Ange på lang lang tid. De fleste støttet jo Pochettino også.

Ikke som en politisk kommentar, men var jo en periode Vedum Senterpartiet gikk ett prosentpoeng frem hver gang Vedum flirte på tv. Fungerer ikke like godt lengre. Spår ikke at noe slikt kommer til å skje med Ange, tror ikke det, men risikoen er der.

Trur utgangspunktet til Ange er mye greiere. Conte og Mou blei ansatt som sølvtøygarantister med forventning om umiddelbar suksess.
      Ingen har slike forventninger til denne karen, han vil få arbeidsro rundt prosjektet sitt i overskuelig framtid.

Banalt, men jaggu er det godt å ha en sympatisk og fin fyr som gallionsfigur igjen.

Vet ikke helt. Mourinho skulle ta over et bra lag som slet, men Conte tok over noe som var litt i «krise». Så fikk Conte også mye «goodwill» lenge (meg inkludert). Noe av det synes jeg var fortjent da vi tross alt ble bedre under hans første sesong. Så stoppet det. Det kan det med Ange også. Andre lag tilpasser seg vår nye spillestil osv.

Så har Ange opplagt en fordel at han rett og slett har en mye mer trivelig karisma enn Conte og Mourinho. Jeg vil inkludere Pochettino der også selv om Pochettino hadde mye av det samme som Ange i starten. Pochettino slet dog med at han aldri ble noe særlig bedre i engelsk - den stoppen opp på et litt merkelig punkt hvor han opplagt sliter med å formulere seg helt som han vil (Mourinho er litt samme - selv om han er bedre i engelsk så har ikke hans språk utviklet seg noe særlig etter de første par årene i England).

Jeg er ekstremt positiv på vegne av Ange og når man ser lag som BM som fort kan vinne CL så forstår man at vi faktisk ikke er så langt unna plutselig - sjokkerende nok. Hadde det laget vi nå har hatt Kane….. (så kan det være at vi ikke hadde vært det laget vi nå er med Kane, men la oss anta at det hadde fungert…). Hvis ikke Richarlison slår til tror jeg vi kommer til å bruke ekstremt mye penger på en spiss neste sommer - og hvis han fungerer….

Har prøvd å styre unna den våte drømmen med Kane i dette laget, men når du først bringer det opp...
        Som rein avslutter tenker jeg Rich har mange av de samme kvalitetene, men i det oppbyggende spillet er det enorm forskjell. Kane sin evne til å motta ball feilvendt som oppspillspunkt og stort sett klare å gjøre noe konstruktivt med den. Der faller Rich gjennom, i hvert fall så langt.

Enig i at Richarlison er overraskende dårlig på den biten. Så tror jeg ikke på sikt at det blir så viktig under Ange. Spissen hans i Celtic ligner mer på en Brattbakk enn en "target man".

For meg tror jeg typen Richarlison passer bedre enn typen Kane under Ange, men kvalitetsforskjellen er jo rimelig enorm.

Så blir det utrolig spennende å se, hvis Richarlison ikke skulle sjokkere med 25 mål, hvem vi henter neste sommer. Skulle vi nå CL kan jeg fint se for meg at man henter en spiss til langt over 100m hvis det er det siste vi føler vi trenger under Ange. Uten at jeg sånn umiddelbart vet hvem det skal være. Ferguson er en - så får sesongen vise om noen andre dukker opp. Når Real på mange måter erstatter Benzema med Joselu så forstår man at det ikke finnes uendelig med spisser der ute - og Citys på papiret største utfordrer til tittelen har Jesus på topp (selv om han på ingen måte er dårlig).

Kjenner ikke veldig godt til Celtic under Ange, men så langt i Spurs synes jeg spiss er blitt benyttet relativt mye i det oppbyggende spillet. Og der framstår dessverre Rich som en temmelig svak ballbehandler.
        I boks derimot har han enorme kvaliteter.

Så blir jo den pragmatiske utfordring om man skal legge opp system etter tilgjengelig materiell, eller prøve å finne/tilpasse materiellet det foretrukne system.

Schism Enig. Bortsett fra at Pochettino ikke tok over et kjedelig lag. Tiden mer Sherwood var mer kaotisk enn kjedelig.

Adebayor og Chadli/Bentaleb dobbel pivot. Kan si mye om Tactics Tim, men kjedelig var det ikke!

Enig i det også. Synes spissen er blitt overraskende mye oppspillspunkt. Samtidig som vingene våre har slitt med å bli innvolverte (Kulusevski ble mer innvolvert mot SU enn noen ving tidligere synes jeg).

Jeg tror det vil forandre seg - evt. så har Ange modifisert spillet nettopp fordi Richarlison egentlig har fysiske forutsetninger for å kunne være et OK oppspillspunkt.

Schism Altså, Mourinho snakker engelsk som en gud sammenlignet "the player" Poch og "this situation" Conte. Fyren snakker mer eller mindre flytende Engelsk. Bedre engelsk enn de fleste spillere, inkludert "yeah obviously" Kane 😂

Enig i at Mourinho er bedre - bare overrasket at han ikke er blitt bedre enn han er. Han var tross alt tolk osv. (ikke profesjonell selvsagt).

Uansett - poenget var mer at det er enklere for Ange som kan snakke sitt morsmål. Husker blant annet en samtale jeg hadde med en portugiser under tiden med AVB. AVB på det tidspunktet var i Portugal (i følge han) ansett som en meget karismatisk type som snakket svært godt for seg. AVB er jo også god i engelsk, men vil ikke akkurat kalle han karismatisk. Tuchel er litt samme. God i engelsk, men når han snakker tysk synes jeg han er mye mer "levende" (eller hva man skal kalle det).

Ikke at det nødvendigvis er så viktig generelt. Er vel lenge siden en med engelsk som morsmål har vunnet PL nå - sist er vel Ferguson. Tror bare for oss var det viktig med den historien vi har hatt å få en kar som fansen også kan like. Og det er enklere når man behersker språket godt. Ikke noe minus å være australsk og ha roen man gjerne får med alderen heller.

Schism Ange er jo en fryd i intervjuer. Digger humoren, fyren er på generell basis en fyr som utstråler dad vibes. Klarer å være ydmyk og åpenbart kompetent på samme tid. Haddr stemt på ham om han stilte til valg 😂

Kungreke Haddr stemt på ham om han stilte til valg

Nå skal det sies at det ikke skal så veldig mye til for å fremstå bedre enn norske politikere for tiden. Men ja, enig 😅👍🏻