Dougie
Veldig lite der jeg er uenig i. Dvs. jeg tror ikke Conte drar, men heller ikke så relevant for denne diskusjonen. Og selv om jeg ikke tror det er det opplagt en realistisk mulighet.
Poenget mitt er at ingenting av det som skrives der tilsier at Conte nekter å spille Spence fordi han ble kjøpt inn på den måten han ble kjøpt inn (som startet denne diskusjonen). Conte er villig til å forandre mening - og Conte er villig til å spille spillere som per i dag ikke er så veldig gode, men som han tror kan bli gode på sikt.
Uten at jeg da mener at Conte ikke er sta (det gjør jeg) og mener at Conte er veldig glad i å utvikle unge spillere (det er det lite som tilsier). På det siste punktet er det nok dog kun nyanseforskjeller mellom folk som Conte, Guardiola, Klopp osv. Guardiola og Klopp liker å ha noen «prosjekter», men hovedvekten der er fortsatt ferdigutviklede eller nære ferdigutviklede spillere. Det gjelder nok alle toppmanagere siden Wenger. Så har Ferguson og Guardiola opplevd absurde årganger som kommer opp fra akademiet, men det tror jeg var vel så mye et spørsmål om å være på riktig sted til riktig tid - som at de var mye bedre enn resten til å satse på unge.