Moro å se Spence gå rett inn på Rennes i en toppkamp. Helt rått steg på den gutten. Men ser samtidig at han trenger kamper på toppnivå. Sliter litt med posisjoneringen til tider. Sikkert uvant både med kamp generelt og firer bak spesielt.

Rodon spiller også. Han kommer nok ikke til å få så mange flere kamper for oss tror jeg.

Ja, det steget og den fysikken minner meg om Walker. Dundrer i angrep. Blir spennende å se om Porro dreper karrieren hans i Spurs, eller om det blir plass til begge på et vis.

Begge Rennes høyrebacker er skadet. Slik er det når man har en oppegående styreformann med et bredt nettverk av venner i fotballverden. Da kan man få til gunstige låneavtaler på kort kort tid.

Ser han får ekstremt mye skryt for den kampen. Veldig lovende.

Hvorfor skulle vi ikke få plass til begge? Chelsea er visstnok forbilde og de skal vel ha nitten høyrebacker på landslagsnivå.

Så kan man ikke på sikt ha to høyrebacker i verdensklasse (nei - og det kan ikke Chelsea heller). Men det er langt frem dit. Porro må tilpasse seg England. Og selv om Spence får skryt for en kamp - så er det langt igjen. Uansett - må gi litt skryt til klubben at vi for 23/24 fort kan gå inn i en sesong med bra backer igjen - muligens på begge sider. Den skryten glemmer selvsagt ikke hvor tragisk våre innkjøp (og mangel på innkjøp) har vært i backposisjonene de sist 5 årene eller noe.

Skal ikke legge for mye i slike videoer. Taarabt best i verden osv., men at karen har et enormt potensial kan det ikke være tvil om. Og bare de to minuttene der så må man virkelig lure hvorfor han ikke fikk prøve seg litt engang - når vi stort sett har spilt med høyrebacker som Emerson og Doherty.

Mye kommer nok an på om vi blir kvitt Conte eller ikke. Hvis han blir og svelger den forskrudde stoltheten sin så har Spence en sjanse neste år.

Men blir ikke enkelt å være ung og ha stort behov for spilletid som Spence dersom Porro er så god som vi alle håper han er ut fra prislappen.

Ekstremt krevende fysisk å være vingback under Conte. Så om han faktisk snur ang Spence, blir det mer enn nok minutter neste sesong. Men så var det det å snu da 😅

Joda. Han kan selvsagt snu. Men om jeg tror det…. Neeeei.

Men Conte er jo ikke akkurat kjent for å rullere på laget heller. Og innbytterne får stort sett 0-5 minutter 😅

Nå skal jeg ikke forsvare Conte for mye her, ettersom jeg nok deler deres syn på hans stahet generelt, men synes noen ganger det blir litt overdrevet.

Eriksen da han kom til Inter spilte 90min to ganger i serien våren 2020. Og han startet mindre enn 50% av kampene i Serie A.

Frem til februar i 2021 - altså hele høstsesongen 20/21 satt han stort sett på benken. Kom ofte ikke engang på banen. 10 kamper satt han på benken uten å komme inn. En gang var han ikke engang i troppen (vet ikke om det skyldtes noe helsemessig, men i den perioden spilte han ikke - han satt bare på benken uten å komme innpå).

Fra midten av februar spilte han i alle kampene foruten 1. Og han startet de fleste. Uten at jeg husker skadesituasjonen i Inter på det tidspunktet, er det mye som tyder på, og det har jeg hørt fra andre som følger Inter også, at Conte forandret mening angående Eriksen. Det tok altså 1 år med en så rutinert og kjent spiller som Eriksen.

Perisic er en annen. Spilte fast i Inter. Conte kommer inn. Går så langt som å sende Perisic ut på lån. Kommer så tilbake 1 år senere og har nesten siden vært en favoritt. Så mye at Conte henter han til Tottenham.

Så selvsagt at Spence spille seg inn.

Joda. Men nå er jo åpenbart ikke saken med Spence og Conte sportslig begrunnet når man ser på minutter Emerson og spesielt Doherty har fått basert på sine prestasjoner.

Det var vel Conte som kjøpte Eriksen til Inter?
Så der var det mer at han slet med å finne plass til Eriksen/Eriksen ikke var god i et uvant system i starten. Så gikk det seg gradvis til.

Du mener at Conte ikke spiller Spence selv om han egentlig mener han er bedre enn Emerson og Doherty? Av den grunn at han ikke ville ha Spence?

Hva gjelder Eriksen så spilte han mer våren 2020 enn høsten 2021. Det kan selvsagt ha med skadesituasjonen, men det var ikke noe gradvis.

Og ettersom Tottenham nektet å godta et lån med opsjon på salg velger jeg å tro det har sammenheng med at Conte faktisk i fremtiden kan finne på å bruke Spence. Helt uholdbart at en trener skal diktere den slags basert på stolthet. Og noe jeg tviler sterkt på er tilfellet for en trener som er vant til å jobbe under en SD. Ingen managere får kun de spillerne de ønsker. Selv ikke Guardiola.

Schism Spence er klubbens signering, ikke Contes. Dette har han sagt gjentatte ganger. Selv om det er en helt idiotisk ting å si.
    Da hjelper det ikke at Spence var på årets lag i Chamiponship i fjor, spiller på England U21 og går rett inn på Rennes.

Når man samtidig ser på nivået til de to høyrebackene som faktisk har fått spille, skjønner man at det ligger politikk bak dette.

Men om du absolutt vil kverulere på dette så får du gjøre det med andre enn meg 🙂

Ja. Alltid kverulering når man stiller spørsmålstegn ved en av dine absurde utsagn 😂

Conte ønsker altså ikke å spille med de beste spillerne han har - fordi han som trener - ikke engang med ansvar for kjøp og salg - har en spiller han ikke kjøpte.

Og som vanlig er dine kunnskaper ganske lave. Du vet at Rennes har sine to høyrebacker skadet? Bare å lese i denne tråden så hadde du vist. Men fakta bryr man seg ikke om. Spence danket altså ut Rennes tredjevalg på høyrebackplassen. Mer kverulering.

Så er vi enige om at kommentaren til Conte var tåpelig. Men hadde Conte kategorisk nekte å spille han hadde han vel blitt solgt. I alle fall hvis klubben ønsker å fortsette med Conte.

Og så er vi i gang igjen når du blir kalt kverulant. Da er alle andre dumme og idioter 🤣

Schism Du mener at Conte ikke spiller Spence selv om han egentlig mener han er bedre enn Emerson og Doherty? Av den grunn at han ikke ville ha Spence?

Ikke jeg som mente dette, så her blander jeg meg inn. Men, jeg må si at det nesten virket slik en periode når høyresiden var søppel. Uttalelsene til Conte om kjøpet av Spence, og det at Spence ikke fikk sjanser på tross av nevnte søplete innsats på høyresiden. Deki var også skadet.

CWaddle

Nesten virker slik? Da blir igjen spørsmålet hvorfor?

For all del ikke fremmed for konspiratoriske teorier. Som uvaksinert er jeg mer åpen for det enn de fleste, men hva er hypotesen her?

Antar det finnes mer intelligente argumenter for det standpunktet enn hva Cuti klarer å hoste opp?

Jeg er åpen for å bli overbevist.

Schism
          Er vel mer komplisert enn at den ene er bedre enn den andre.

De fleste ser nok at Spence har noen mangler og krever en del arbeid. Samtidig som han helt opplagt har en større potensiell oppside enn Doherty og Emerson.

Da blir jo spørsmålet; skal man bruke tid og arbeid på å jobbe med Spence, eller gå for «trygge» Doherty eller Emerson? Conte har åpenbart valgt det siste. Og jeg tror helt klart det ligger litt politikk i det, ja. Så kan man jo spørre seg, hadde Conte fått Porro dersom han hadde vist en vilje til å jobbe med Spence?

Forøvrig et godt poeng ang Inter. Conte var såvidt jeg har skjønt ganske lunken til Barella til å begynne med og, som også var en «club signing». Så det er på ingen måte game over for Spence, selv om jeg tror grunnen til at klubben nekta opsjon handler like mye om at de vet at Conte sannsynligvis er borte til sommeren.

Dougie

Å gå for det trygge på kort sikt, spesielt når man har et lag som ikke fungerer defensivt, trenger ikke bety så mye mer?

Jeg blir sjokkert om ikke Spence, hvis han overbeviser i Rennes, ikke er et reelt alternative neste år for oss.