Nå skal jeg ikke forsvare Conte for mye her, ettersom jeg nok deler deres syn på hans stahet generelt, men synes noen ganger det blir litt overdrevet.
Eriksen da han kom til Inter spilte 90min to ganger i serien våren 2020. Og han startet mindre enn 50% av kampene i Serie A.
Frem til februar i 2021 - altså hele høstsesongen 20/21 satt han stort sett på benken. Kom ofte ikke engang på banen. 10 kamper satt han på benken uten å komme inn. En gang var han ikke engang i troppen (vet ikke om det skyldtes noe helsemessig, men i den perioden spilte han ikke - han satt bare på benken uten å komme innpå).
Fra midten av februar spilte han i alle kampene foruten 1. Og han startet de fleste. Uten at jeg husker skadesituasjonen i Inter på det tidspunktet, er det mye som tyder på, og det har jeg hørt fra andre som følger Inter også, at Conte forandret mening angående Eriksen. Det tok altså 1 år med en så rutinert og kjent spiller som Eriksen.
Perisic er en annen. Spilte fast i Inter. Conte kommer inn. Går så langt som å sende Perisic ut på lån. Kommer så tilbake 1 år senere og har nesten siden vært en favoritt. Så mye at Conte henter han til Tottenham.
Så selvsagt at Spence spille seg inn.