Conte vil nok alltid være en trener som vektlegger det å fange motstanderen i ubalanse fremfor å styre alle faser av spillet, men han er ikke Mourinho, som nærmest har førstnevnte som et dogme.

De beste lagene til Conte evner absolutt å dominere motstanderen med eget grunnspill i perioder av kampene. Jeg synes vi var ganske gode på dette i vår, men nå virker det å ha forsvunnet litt, og da går det fort lenge mellom de gode prestasjonene.

Litt som under Mous beste periode er vi fortsatt solide defensivt, og så lenge vi er dey vil det plukkes greit med poeng. Men det solide fundamentet kan også fort forsvinne om prestasjonene fortsetter å svinge sånn her, og da sliter vi.

Poengfangsten i ligaen er jo fortsatt bra, så vi får bare håpe dette ikke er «normalen» - at vi finner tilbake til evnen å spille ut motstanderen også. Om vi ikke er bedre mot et Leicester-lag i full krise, kan man jo begynne å bli litt stressa.

Kungreke Og så? Har ingenting med denne diskusjonen å gjøre.

Eg kjenner eg har eit veldig ambivalent forhold til Conte. Eg elskar han for å ha "stabilisert" skuta etter kaoset før han. Han virkar til å ha ein plan. Han hentar dei "rette" spelarane til systemet sitt, og vi vinn kampar. Dette er hans fortjeneste, og han bør få all cred for det.
Samtidig så er eg og ein av dei som saknar "tottenham way" fotballen. Eg har fulg Tottenham (med ujamn mengde og interessenivå) sidan eg såg FA semien mot Arsenal i 91. Eg har sett oss spele mykje dårleg fotball. Men vi har som regel alltid hatt ein viss "magi". Den ser eg ikkje akkurat no. Det betyr ikkje at det ikkje kjem bedre fotball en dette. Men akkurat no saknar eg den fotballen vi spelte på det beste under Poch. Eg saknar og "individuell magi" fra enkeltspelarar som Ginola, Dembele, Modric, Bale etc.
Det er trofe som tel, og eg kan leve ei stund med gørrkjedeleg fotball, så lenge vi er med å kjempe om sølvtøy. Men om vi ikkje er med, så er eg redd dette kan bli ein kjedeleg sesong.

At det har sett litt grått og kjedelig ut i det siste tror jeg handler veldig mye om at våre to verdensklassespillere der fremme har vært ute av form. Når det begynner å gli for dem vet vi at vi får mål, magi og at det ser mye bedre ut offensivt. Kane synes jeg faktisk har sett bra ut som tilrettelegger i de fleste kampene. Son derimot, han har slitt og vært svak i alle kampene. Jeg er kanskje den eneste som mener dette, men i fjor hadde han en lang periode med en rekke kamper der han var svak spillemessig. Men likevel hadde han en utrolig evne til likevel å gå av banen med et mål eller en assist. Husker en kamp han hadde 24 balltap, og det var mer en resten av laget hadde til sammen. Så husker alle at det løsnet de siste 2-3 mnd og han var klasse. Så at han ikke ble nominert til årets spiller overrasket ikke meg. Men han fikk tid til å spille seg i form og det får han tydeligvis nå også. Jeg håper og tror det kommer til å snu for begge ila noen uker nå.

Mer bekymret for vingbackene der jeg ikke kan se at vi har kvalitet nok til å kjempe i toppen. Sentralt mangler det også noe som gjør at vi dominerer midtbanen mot god motstand. Dette kan endre seg om Bissouma og Skipp kan komme inn og høyne nivå og bredde.

Som andre undrer jeg meg veldig på manglende bytter, spesielt i denne kampen. Tror Conte verken er dum eller utaktisk, men tolker det vel til at han foreløpig ikke stoler nok på formen til spillere som Doherty, Spence, Skipp, Yves, Sarr og Gil.

16 dager senere

Blir fort årets snakkis dette frykter jeg, men er folket fornøyd med at vi i utgangspunktet legger oss lavt og satser på kontringer mot alle lag?

Nei.

Er veldig merkelig at Conte er blitt Mourinho mk2.

Borte mot Arsenal er greit. Skjønner at noen her inne vil at vi alltid skal dominere uansett. Det skjer aldri, men vi er for forutsigbare. Samme som med Mourinho. Vi var gode på «en ting», men du må utvikle det over tid ellers blir det for forutsigbart.

Synes det er helt greit at vi jobber med å bli solide først, har stor tro på at spillet vil utvikle seg i mer proaktiv retning med tiden. Vi trenger å bli kvitt en del spillere samt få inn nye i enkelte posisjoner, dersom Conte er tolmodig og Levy gir ham tiden han trenger så blir dette bra på sikt, det er jeg helt overbevist om.

Nei. Det burde jo være styrevedtak på at Tottenham skal spille offensiv fotball

• Cuti svarte på dette.

Han må selvsagt få mer tid. Og ikke slik at fremgang nødvendigvis er lineær. Så har på ingen måte gitt opp Conte, men hadde forventet mer nå. Borte mot Arsenal er en ting, men generelt har vi hatt flaks med poenghentingen. Hadde vi hatt dette spillet og fem poeng mindre ville det vært mye styr rundt klubben nå. Og jeg er redd vi kommer dit.

Madball Jeg mener nesten det. The Tottenham way. To dare is to do.

Og alt Conte har å si at de spillerne som ikke spiller er for dårlige?

En ting er at vi spiller dårlig, men når det er a) null fremgang og b) Conte høres mer og mer ut som Sutretino da er det grunn til bekymring. Selv om Conte fortsatt kan smile og ikke er like «mørk» som Pochettino enda.

Jeg sier ikke at dette ikke kan snu. Arteta var nok lengre nede hva gjelder prestasjoner en periode, men nå tror jeg det i beste fall er 50/50 om dette snur.

Har sett faresignalene lenge, og ingenting jeg ser for tiden avkrefter min følelse. Vi spiller rett og slett dårlig fotball.

Er liten tvil om at vi trenger en rebuild ila få år spør dere meg - da er nok uansett ikke Conte rett mann. Poch er vel fremdeles ledig...?

Jeg håper vi går for en type som vil dominere kampene (vintage Poch). Jeg ønsker at når vi kjøper spillerer er det fordi de liker å spille fotball med ballen, ikke fordi de fysiske egenskapene er det viktigste.

Enig. Underholdningsverdien under Conte er svært laber for tiden... og bortsett i fra en og annen enkeltkamp er det ganske mange år siden vi sist spilte underholdende fotball regelmessig.

Det klikker i enkelte kamper under Conte også. Men det skulle bare mangle med de stjernespillerne vi har.

For meg er det innstillingen til fotball som blir feil. Jeg ønsker at Tottenham skal ha ballen mest og spille andre lag lave. Nå er vi som oftest laget som blir spilt lave. Det er mulig vi kan vinne et trofe (FA/ligacupen i beste fall) på denne måten, men det er fryktelig kjedelig å se på.

Det er når man verken spiller bra fotball eller later til å henge med ordentlig i PL / gruppespill CL (det føles ut som de poengene vi har er ufortjent flaks) det begynner å murre for min del.

Conte har rett i at vi mangler presisjon i overgangene. Og dette er litt merkelig. Et eksempel fra i går er når Højbjerg tar ei Zidane-snurring og vi har ei potensielt strålende kontring på gang. Kane får ballen og skal slå ei enkel pasning tilbake til Højbjerg. Han bommer med 4m eller noe. Ingen manager i verden kan "fikse" at Kane ikke klarer å treffe på den pasningen, men det blir for dumt når nesten alt vårt spill baserer seg på at Kane treffer den pasningen. Hvis vi ikke kontrer godt er det egentlig kun ved dødballer vi kan skape noe.

Greit at vi ikke har verdensklassespillere over hele linja. Og vi har til tider fortsatt grusomme backer, men resten av laget er virkelig ikke så dårlig individuelt. Kane, Son og Kulusevski er så bra som noe annet lag i PL foruten City. Højbjerg viser gang på gang at han kan slå bedre pasninger enn folk tror. Bentancur er ingen stor skapende kraft, men på ingen måte Scott Parker (på sine eldre dager) heller. Våre stoppere er ikke van Dijk med ball, men Lenglet/Davies - Dier - Romero er ei heller håpløse med ball. Ikke slik at det er Dawson - Vega - Sanchez vi stiller med.

Ja det blir en alt for enkel tilnærming til fotball for min del. Kontringer/dødballer eller ingenting.

Og fryktelig kjedelig å se på.

Når man krydrer det med håpløs disponering av spillertroppen blir det dessverre ikke godt nok.