Vi blir aldri enige om det. At noen kan mene at Heynckes "malte" lag i stykker finner jeg helt merkelig, men respekterer at man har forskjellige syn der. Selvsagt vil et lag som BM i Tyskland uansett ha en del ball, men hans filosofi var etter mitt syn nærmere Drillo enn Guardiola.
At vi mangler "artister" kan knapt være Contes feil - selv om han også påvirker hva slags typer vi kjøper.
Liverpool er først og fremst høyt press. Vi hadde også høyt press mot Sporting. Som Klopp har uttalt mange ganger - min "10'er" er "gegenpress" - ikke en klassisk 10'er som skal slå de geniale pasningene. Folk som Milner, Henderson, Ox osv. er rollespillere og ikke noe annerledes enn det Conte stort sett gjorde med Chelsea og det vi prøvde på i går (i går sto vi høyt).
Eggen og Knutsen er nærmere Conte enn Guardiola. Begge de to "dominerte" gjennom å spille ballen raskt i lengderetning. Det handler så i måte ikke om filosofi, men om kvalitet. Det du snakker om å "dominere" er jo i stor grad slik Conte ønsker å dominere kamper. Og selv om vi har forsvart oss mye dypt under Conte var han under Chelsea kjent for å ha enormt press over hele banen.
I fjor var vel ikke Contes målsnitt for Tottenham så veldig langt bak Klopps målsnitt i hele hans periode i Liverpool (må gjerne arrestere meg hvis jeg husker feil der, men ganske sikker på at jeg skrev et innlegg om det på det gamle forumet - tror det i PL er litt over 2 mot 2.2 eller der omkring).
Problemet for meg nå er at vi ikke virker til å bygge på det beste fra i fjor under Conte og bli da 10% bedre. Ikke at "alle andre" spiller så flott fotball og Conte ikke gjør det. Det mener jeg er feil og en veldig selektiv måte å "huske" ting på.